Sivu 9/10

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 11:53 am
Kirjoittaja HJ-61
Ja vauhtipyörä kannattaa käyttää sorvissa jos on palamisen jälkiä ja ehkä ottaa muutama kymppi pois paineasetelman kiinnityspinnasta auttaa kummasti pitoon.

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 1:08 pm
Kirjoittaja pemaripoju
toi oli tamgearsista tilattu se "vahvistettu" kytkin. on se vähän vahvempaa tekoo kuin toi normi. paperilla lupasivat 40%lisää pitoo, mutta lupasivat että noin 30% vois olla todellinen!
jousilautanen on kiinnitetty hivenen eri kohdasta, että muuttuisko vipusuhde vähäsen myös.
ja levy on joku ultra fiber...?
tie mitä seosta toi levy on, mutta mustaa nokee siitä irtoo käsiin.


kai se tarvis simmata jos haluais viimeiset pitolisät, mutta pakko kai tän on pitää ku toi vakiokin piti 1,2bar ahtoihin asti!

laitan vanhan mallisella painelaakerilla kasaan.
tota jousi vänkyrää saa millään tohon käpälään kiinni.

tarviiko kukaan painelaakeria?

Lähetetty: Ti Huhti 27, 2010 6:49 pm
Kirjoittaja pemaripoju
tossa kuvassa näkyy painelaakerien erot.

Kuva

paksuus

Lähetetty: Ke Huhti 28, 2010 5:39 pm
Kirjoittaja Hantuuki
ota tönärillä mitat tosta ja orkkisjousen paksuudesta! kiinnostaa!

Re: paksuus

Lähetetty: Ke Huhti 28, 2010 6:30 pm
Kirjoittaja pemaripoju
Hantuuki kirjoitti:ota tönärillä mitat tosta ja orkkisjousen paksuudesta! kiinnostaa!
jaa tosta painelaakerin vai astelman jousilevystä?

Lähetetty: To Huhti 29, 2010 4:59 pm
Kirjoittaja pemaripoju
onko 61 vauhtipyörä alunperin suora, vai onko valmiiksi asetelmalle noin 1mm upotus?
ainakin tossa 60 vauhtipyörässä oli upotus, ja painui asetelman sakarat aika syvälle keskiöön päin kiristettäessä, että ei olis voinu paljoo sorvata asetelman kiinnitys pinnasta niin ei irrottais.
sai ruuvata sen työsylinterin säädön ihan tappiin että rupes kytkin irrottaan. vieläkin on tyhjää noi 3cm polkimessa. jos sinne olis laittanu ton exedyn painelaakerin mikä oli vielä 5mm matalampi ei toimis kytkin varmaan ollenkaa.
ainakin jalkaan tuntuu kytkin jäykemmältä, pitää varmaan sovitella se tehostin jokupäivä.

tuli vaihdeloota laakeroitua samalla. tuli ihan pelottavan hiljanen ajaa, kun ei kahise ja rotise laatikko enää tutusti.

Lähetetty: Pe Huhti 30, 2010 8:12 pm
Kirjoittaja HJ-61
pemaripoju kirjoitti:onko 61 vauhtipyörä alunperin suora, vai onko valmiiksi asetelmalle noin 1mm upotus?
ainakin tossa 60 vauhtipyörässä oli upotus, ja painui asetelman sakarat aika syvälle keskiöön päin kiristettäessä, että ei olis voinu paljoo sorvata asetelman kiinnitys pinnasta niin ei irrottais.
sai ruuvata sen työsylinterin säädön ihan tappiin että rupes kytkin irrottaan. vieläkin on tyhjää noi 3cm polkimessa. jos sinne olis laittanu ton exedyn painelaakerin mikä oli vielä 5mm matalampi ei toimis kytkin varmaan ollenkaa.
ainakin jalkaan tuntuu kytkin jäykemmältä, pitää varmaan sovitella se tehostin jokupäivä.

tuli vaihdeloota laakeroitua samalla. tuli ihan pelottavan hiljanen ajaa, kun ei kahise ja rotise laatikko enää tutusti.
En jaksa muistaa oliko upotus mut sen kiinnityspinnan sorvautin pari kymmenystä matalammaksi ja pinta mihin levy ottaa luistatus jäljet pois.Eiköhä nuo ole samanlaiset nuo vauhtipyärät 60/61.

Lähetetty: Pe Huhti 30, 2010 8:14 pm
Kirjoittaja pemaripoju
täytyy varmaan jatkaa sitä työsyliterin vartta hivenen. siitä loppu säätö ja kytkinpolkimessa on vielä melkein 5cm tyhjää.

Lähetetty: Pe Huhti 30, 2010 8:42 pm
Kirjoittaja HJ-61
pemaripoju kirjoitti:täytyy varmaan jatkaa sitä työsyliterin vartta hivenen. siitä loppu säätö ja kytkinpolkimessa on vielä melkein 5cm tyhjää.
Varmistappa eka ohjekirjasta paljon sen polkimen vapaaliike oli muistelisin et ois ollu jokunen sentti.
Omasta ohjekirjasta ei saa tolkkua ku kastu mokoma opus.
Vaikutaa aika oudolta ku oman kytkimen laitoin nii ei tartenu tehdä mitää

Lähetetty: La Touko 01, 2010 10:19 am
Kirjoittaja pemaripoju
kyllähän siinä sentti pari saa olla vapaaliikettä, mutta nyt on selvästi liikaa. ja tosiaan. kun asetelman kiristi vauhtipyörää vasten niin painu ne asetelman sakarat aika syvälle. tästä epäilin että onko kaikissa pieni syvennys asetelmaa varten.
ja tämä alkuperäisen moinen painelaakeri oli 5mm paksumpi kuin exedyn oma, elikkä pitäis irrottaa vie helpommin.

Lähetetty: Su Touko 02, 2010 9:19 pm
Kirjoittaja HJ-61
pemaripoju kirjoitti:kyllähän siinä sentti pari saa olla vapaaliikettä, mutta nyt on selvästi liikaa. ja tosiaan. kun asetelman kiristi vauhtipyörää vasten niin painu ne asetelman sakarat aika syvälle. tästä epäilin että onko kaikissa pieni syvennys asetelmaa varten.
ja tämä alkuperäisen moinen painelaakeri oli 5mm paksumpi kuin exedyn oma, elikkä pitäis irrottaa vie helpommin.
onko muita eroja ku tuo painelaakeri jotekii tuntuu et joku ei nyt täsmää

Lähetetty: Su Touko 02, 2010 9:28 pm
Kirjoittaja pemaripoju
ei siinä oikeen ole missään muussa osassa mitään eroa.

Lähetetty: To Touko 13, 2010 7:10 pm
Kirjoittaja pemaripoju
nyt kun on tullu ajeltua pari viikkoo ja kytkin tilottunu, niin tuli kokeitua pitääkö se. ja ainakin toistaiseksi pitää. ihan julmettua kiihtyvyys vielä nelos vaihteella ahtojen ollessa 1,6bar ja kiihtyy myös vitosellakin, mutta ei taida olla hyväksi vedätää kauheesti laatikkoo?
taitaa pumpussa ruokamäärä lisäätyä kuten pitäiski kun on suuri ero onko 1 vai 1,6bar ahtoja.
moottorin lämmötki nousee hetkessä. pitäis olla varmaanki parempi syyläri ja cooleri!

nyt saa heittää suorutakoissa pikku kolmosta ja kaasua ja kytkin ylös!
mutta kärsiiköhän kytkin siitä paljo?
nelosta en ole ikinä vie kokeillu:D

Lähetetty: Pe Touko 14, 2010 7:11 am
Kirjoittaja Hilari
cooleri ja isompaa ahdinta :D
ootko pakopaineita mitannu?
kuitenkin tuo ct26 pakopesä ei oo kauhean iso ja tuolla sunkin pumpulla tulee varmasti sitä soppaa kunnolla niin voi olla, että ne lämmöt karkaa juurikin tuon takia :!:
ei muuta kuin sitä hx40 superia pellinalle :lol:
holysmoken palstalla olis sulle sopiva 16 pesäinen tavallinen hx40w puhallin kohtuuhintaan, peräisin 8,3 litrasesta 303heppasesta newhollannista. tuo herää varmasti hyvin kerta mun 18 pesäisenkin kanssa pärjää.
osta tuo pois ennenkuin tulee kokeiltua tuota 16 pesäistä miten se toimii 4,2 kyljessä :twisted:

Lähetetty: Pe Touko 14, 2010 10:14 am
Kirjoittaja pemaripoju
en ole pakopaineita mitannu. pakolämmöt pysy talvella mitatessa alle 700asteen ennen turboo. on tossa ahtimessa supran pakopesä. pitäis olla vähän isompi ku hjn vakio. ehkä siksi toi ei ole hirveen herkkä ahdin.

ja tosta turbon päivityksestä, niin maanantaina alkaa taas työt pitkän tauon jälkeen. jos saa säästettyä niin ehkä jotain vois syksyllä miettiä kokeilevansa.