Kuva Kuva

hj-60 vaihtaen hj-61 syöttöpumpun? penkitetty 205hp

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

onse perkele. tänään säädin taas ennakkoo siihen merkkeihin mihin 2h konessa pitäis ennakko laittaa, niin huutaa tyhjäkäynti heti jossain likempänä 1500/min. ja pyörittelin tyhjäkäynnin säädintä niin ulos että putos koko ruuvi pois, mutta ei vaan saa tarpeeksi pienelle säädettyä.
ja koneen käydessä jää siihen kaasuvivun ja siinä olevan rajoitinruuvin väliin 4mm rako...

onko siinä joku säätö vielä mitä en ole huomannut?

jos on ennakkoo tarpeeksi niin tuntuu kone paljo kierrosherkemmältä...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

kävin tossa kirkkaassa ilta-auringossa kattelemassa pellinalle uusiksi ja heti huomasin ongelman. jos kääntää pumppua lisää rupee kaasuvipu ottaan kiinni öljyputkeen joka kulkee ihan vivun alitse.
vuoden pähkäilly että mikä vittu sen tekee:D
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tuli käytyä tänään penkissä tolla eko dieselillä

2h moottori, ct26 ahdin 47mm kompurasiivellä. cooleri, ja 61 syöttöpumppu.

syötönsäätöihin en koskenut ja oli viime leimalla 0,52

0,5bar ja tuli 165hp ja 420nm

sitten lisää ahtoja ja loppu penkki kesken, joten ei saanu ahtoja nouseen vaan putos aina alle kiloon kierrosten lähestyessä 3000
silti tuli 205hp ja 465nm

ja savua ei lykännyt juuri ollenkaan.
että näköjään varaa olis ruuvata aikalailla lisää.
kai toi esikammiokone pystyy polttaan paremmin ku suoraruikkari?
pakokaasuimuria ei ollut ja ei tarvinnu silti savussa kärvistellä :D
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tommoset laput sain.

en saa niitä näkyyn tähän suoraan?

http://slck.net/gallery2.php?g2_itemId=26577

http://slck.net/gallery2.php?g2_itemId=26580
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Vaan eipä näy mulla näinkään :cry:
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mikä rajottaa hj61 pumpussa syötön määrää?

tuli vaan hullu ajatus ku toi ei lykkää savua yhtää alkupöläyksen jälkeen :D että mitä ruuvia koittais vääntää? perus vai ahdonalasta?

taitaa vaan olla niin lyhyt syöttöaika suoraruikkarin pumpussa että kun laittaa sen tohon kammio koneesen niin ei savuta, ku palaa nopeeta.
pyörinyt idea mielessä sovitella jokku valmet 8950 tai vastaavan nestepäät hj60 pumppuun...
yölento
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 9:26 pm
Paikkakunta: Keitele

Viesti Kirjoittaja yölento »

Herää kysymys miksi sitä savua pitää saada tulemaan putken täydeltä kun se kumminkin on vaan palamatonta ainetta ja nokea? Eikö ole paljon mukavampi jos auto poistuu kuin hauki rannasta ilman että takana tuleva tukehtuu?
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
Etuveto? Joku veikkauksen uusi peli vai?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

yölento kirjoitti:Herää kysymys miksi sitä savua pitää saada tulemaan putken täydeltä kun se kumminkin on vaan palamatonta ainetta ja nokea? Eikö ole paljon mukavampi jos auto poistuu kuin hauki rannasta ilman että takana tuleva tukehtuu?
No itse palotapahtumaan saadaan enemmän ainetta kun on syöttöä reilusti, tämmönen alkukantainen diisseli ilman mitään elektroniikkaa ei vaan pysty hallitusti kaikkea polttamaan, mistä syystä savua ja nokea syntyy.

Olishan se varmasti mukavampi jos ei sauhuais, mutta tämmösissä mekaanisissa kamppeissa siihen ei vaan kyetä - tai sitten kulkupuoli kärsii. Autohan voi olla lähes savuton syötöt täysillä jos ajoitus on kohdallaan ja ahtopainetta tarpeeksi, mutta tuon ahtopaineen keräämisen aikana sauhuaa. Jos ei sauhuais, ei niitä ahtoja sieltä koskaan löytyisi. Tai sit pitäis pienentää ahdinta, ja taas kärsii muut ominaisuudet. Monen asian kompromissi siis.

Nykydiisselistähän 3-litran tilavuudesta saadaan helposti tehdastekoisenakin esim. 400 hv/800 Nm täysin savutta, mutta tällöin on kyseessä piezo-ohjatut suuttimet 2000 barin paineella ja pakopuolella katalysaattori ja hiukkasloukku, pussillinen antureita, 2 kpl säätyväsiipisiä turboja ja tietokone ohjaamassa kaikkea.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

saahan tosta pumpusta sauhua aika lailla ku laittaa ahdonalaseen valmiiksi 1,5bar painetta että tulee heti täydet syötöt ku polkasee kaasua, mutta sitä savua tulee sitte aika paljon. sillain vähän sais mun mielestä syöttää alhalla enemmän. niin ja täysillä kierroksilla ei tuu kans savua. vähän miettinyt voisko suuttimet olla pienet? olisko esim bjn 3B koneessa isommat suoraan käyvät suuttimet?
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Nuo tappisuuttimet kyllä läpäissee ihan sen minkä pitääkin. Se dn luku on asteluku mikä se suihkun viuhka on. Näin ohvipalstalla Mikki asiaa selvitteli.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vastaa Viestiin