Sivu 1/1

Nelivedolla rahisee!

Lähetetty: Ke Marras 26, 2008 9:07 pm
Kirjoittaja Hojomies
Naapurin patruuna innostui kans tekemään hojo61:seensä murrosremontin kun ite tein omaani,laittoi uudet murrokset,pronssiholkit ja stefat. Mutta nyt kun oli kasannut ja mennyt koeajolle niin tuli ongelmia :shock: neliveto päällä ohjausta kääntäessä kuuluu pienehkö rusahdus.....
ja sen jälkeen rupeaa kuulumaan rahisevaa metallista ääntä kun ajaa!
Omasta mielestä ääni kuullosti samalta kuin olisi kivi jarrurummun välissä!
Ääni loppuu kun ajaa ilman nelivetoa...
Tuli kyselemään multa ja itsellä tuli mieleen että olisko voinut joku raudanpala jäädä murrosmaljan ja sen pesän väliin :roll:
Itsellä loppui järki niin aattelin kysäistä täältä viisaammilta tietäjiltä :lol:

Lähetetty: To Marras 27, 2008 11:45 am
Kirjoittaja Luigi81
ARPPA
Ja noihin "Nallen" hyviin ohjeisiin vielä semmoinen lisäys, että jos saman operaation tekee kuskin puolelta, niin tasauspyörästön lukko kiinni ihan ensimmäiseksi. Tämä siksi, että kun vetoakselin nyppäsee irti, niin lukon kytkentäratas pääsee tippumaan perän kuoren pohjille eikä siitä saa paikalleen jos ei käytä perämurikkaa irti. Sama homma jossa käyttää takaa vänkärin puolen vetaria irti.
ettei sitten olis noin käyny sille naapurilles?! niinku pelkäsit itelles käyneen tuol toises topicis

Lähetetty: To Marras 27, 2008 2:59 pm
Kirjoittaja Heikki L
enmpä usko että olis se lukon kytkentähollki, muuten ääni kuuluis murikasta eikä kääntäminen vaikuttaisi siihen.

Mutta onko uudet pronssi holkit hoonattu`? vai tungettu suoraan vetarin päälle?

siitä lähtis tomonen ääni kun holkki on leikannu kiin murrokseen.....

Lähetetty: To Marras 27, 2008 4:22 pm
Kirjoittaja Hojomies
Morjens sano rikkaat toisilleen 8)
Kyllä sanoi kokeilleensa että lukko toimii edessä ja takana! Että tuskin se lukko silloin toimis jos se kytkentäholkki olis pudonnut?
Väitti kyllä vanhaherra hullunkiilto silmissä että ne "helvetin kalliit pronssiholkit" (toyotalta ostetut) sopi paikoillee.... olivat kuulemma jämptit ainoastaan siihen akseliputkeen (tai mikä sen virallinen nimi on) ja sen murroksen akselitumpin päällä pyörivät kevyesti. Mikähän muu siellä vois ääntä ottaa? Kardaanin ristinivelessä oli kyllä välystä,mutta vaikuttaisko se pyörien kääntöön?

Lähetetty: To Marras 27, 2008 8:17 pm
Kirjoittaja Hojomies
Nonniin! :lol: Naapurin hojoa tuossa tutkittiin paremmin tuolla pajalla ja
Vika löytyi,oli etuperän kardaanin ristinivelet kuivia kuin mooseksen luuranko 8)
Viimeksi rasvattu vissiin japanissa.... oli kyllä nipat paikallaan :lol:
Prässistä vassua kartaaniin ja kyllä äänet hiljeni 8)
Nivelet menee vaihtoon joka tapauksessa,kyllä sen verran väljää oli mutta löytyipä paikka missä vika oli!

Lähetetty: Pe Marras 28, 2008 6:18 am
Kirjoittaja kahvassa
Luigi81 kirjoitti:ARPPA
Ja noihin "Nallen" hyviin ohjeisiin vielä semmoinen lisäys, että jos saman operaation tekee kuskin puolelta, niin tasauspyörästön lukko kiinni ihan ensimmäiseksi. Tämä siksi, että kun vetoakselin nyppäsee irti, niin lukon kytkentäratas pääsee tippumaan perän kuoren pohjille eikä siitä saa paikalleen jos ei käytä perämurikkaa irti. Sama homma jossa käyttää takaa vänkärin puolen vetaria irti.
ettei sitten olis noin käyny sille naapurilles?! niinku pelkäsit itelles käyneen tuol toises topicis
Tarkotatko tasauspyörästönlukolla sita kahvaa mikä on hytissä (diff lock)?
aattelin vaan et ite irrottelin vetareita ja lukko oli auki, et pitäskö ny olla sit jotaki irti poikki puhki...

Lähetetty: Pe Marras 28, 2008 10:34 am
Kirjoittaja maaristeilijä
ei taida mennä vetari paikalleen jos osia ropissut alas joten niin ei ole varmaankaan käynyt

Lähetetty: Pe Marras 28, 2008 1:47 pm
Kirjoittaja kahvassa
maaristeilijä kirjoitti:ei taida mennä vetari paikalleen jos osia ropissut alas joten niin ei ole varmaankaan käynyt

No eipä varmaan siitte :D