Kuva Kuva

LJ 70 viskoo lämpöjä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Mako
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 2:12 am
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Mako »

Toimiiko polttoainemittari normaalisti silloinkin kun lämmöt nousee?
Mulla käy satunnaisesti kuten ao. topikissa:
http://forums.offipalsta.com/showthread ... +mittar%2A
Ryynääjä
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Elo 28, 2007 7:27 pm
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja Ryynääjä »

Tämä homma taisi ratketa. Hyvin.

Laitettiin lisäläpömittari omaan anturiinsa ja käytettiin kone kuumaksi paikallaan pahvi syylärissä-ei saatu lämpöjä nousemaan fyysisesti eikä orkkismittarissa. Mutta tietysti katsottiin pajan vehkeillä että lisälämpömittari näyttää presiis oikein.

30km:n testilenkillä annoin hieman normaalia enemmän pataa ja sain orkkismittarin nousemaan kymmenkunta kertaa. Lisälämppäri pysyi alle 85C koko ajan.

Taisi sittenkin kansiremontti onnistua ihan all right. Kiitoksia vastanneille. Nyt on kiva ajaa kun ressinpoistomittari on laudassa.

Toivon että tuo ummessa ollu pakari oli se joka alunalkaen kannen fiksaukseen pakotti. Miltei kaikki muu pitäisi olla tässä rojektissa nyt etsitty.
Reijo
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 9:44 pm
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Reijo »

Tää vinkki menee sähköpuolelle...

Mulla on RJ70:ssä ollut ongelmia latauksen kanssa. Todennäköisesti siihen liittyen, öljynpaine-, bensa- ja lämpömittari soutavat; lämpö nousee yhtäkkiä piikkiin ja laskee muutaman sekunnin päästä takaisin. Syyksi on epäilty tosiaan latausjännitteen vaihtelua. Se kun soutaa ajoittain edestakaisin.

Eilen muuten selvitettiin kaverin kanssa RJ:ni latausongelmia ja ilmeisesti syynä on uusi laturi, jonka tuottamassa AC:ssa on keskimäärin 4-6 voltin nopeita piikkejä. Ne aiheuttanevat latausreleessä ohjauskärkien kipinöimistä ja sitä kautta pikkuhiljaa "soutavan" tai paremminkin miten tahansa vaihtelevan ja välillä piikissäkin olevan latausjännitteen. Se ilmenee mm. lämmityslaitteen puhaltimen nopeuden muutoksina.
sako
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 1:54 am

Viesti Kirjoittaja sako »

Ryynääjä kirjoitti:Tämä homma taisi ratketa. Hyvin.

Laitettiin lisäläpömittari omaan anturiinsa ja käytettiin kone kuumaksi paikallaan pahvi syylärissä-ei saatu lämpöjä nousemaan fyysisesti eikä orkkismittarissa. Mutta tietysti katsottiin pajan vehkeillä että lisälämpömittari näyttää presiis oikein.

30km:n testilenkillä annoin hieman normaalia enemmän pataa ja sain orkkismittarin nousemaan kymmenkunta kertaa. Lisälämppäri pysyi alle 85C koko ajan.
Minkä merkkisen ( mitä tarkempi tyyppi niin sitä parempi) lisälämpömittarin laitoit ja mistä hommasit.
Itsellä LJ:n lämpömittari nykyään lähes koko ajan tapissa eli punaisella.
Mielen rauhoittamiseksi ajattelin laittaa lisämittarin, mutta kunhan tietäis minkälaisen, ideana olisi käyttää vanhaa anturia jos vaan löytää samoilla "arvoilla" olevan mittarin.
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Ryynääjä kirjoitti: Onko muuten tuo umpitukossa ollut pakoputki mahdollinen syy miksi alun alkaen kansi korkkasi? Paljastui kun mittasivat ahtoja..
Kyllähän sillä yhteys on kun konetta pitää kuormittaa kovasti, että jaksaa kulkea eikä pakokaasut pääse vapaasti ulos.
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Vastaa Viestiin