Sivu 1/2
Koria Korottamassa,apua!
Lähetetty: Su Marras 16, 2008 11:11 pm
Kirjoittaja Hojomies
Nyt olis korin korotus edessä,olis jo nylontangon palat valmiina (50mm),
Mutta ennenkun lähden säätämään,niin aattelin vielä kysäistä,että
mitä kaikkea ongelmaa tulen kohtaamaan
Joutuuko vaihdekeppejä taivuttamaan? Riittääkö letkut sun muut vaijerit?
Ynms
Korin korotus for dummies please!
Kiitoksia ja anteeksi

Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 5:57 am
Kirjoittaja Cental73
HJ?
letkujen pitäisi riittään tosin poikkeuksiakin ollut. Vaihdekeppiä piti mulla ainakin hieman taivuttaa, tosin ei sitäkään kaikilla.
pirumaisimmat oli avata ne takimma pultitt joilla kori kiinni, joultu tekeen rälläkällä aukot että pääsi kantaan kiinni.
Onhan riittävän pitkät pultit valmiina?
Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 11:21 am
Kirjoittaja maaristeilijä
ja takapäässä saattaa olla hyvinkin iskenyt korroosio kiinnikkeisiin,3mm peltiä tai paksumpaa ja hitsauskone vois olla jees.tankista saattaa myös mennä rikki polttoaineputken lähtö kun sinne päälle jää kaikki paska seisomaan ja ruostuttaa kaiken.samalla kun nostaa koppaa niin silmä kovana ettei mene letku kireälle.taaskaan ei käyny noin mulle vaan kaverille

Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 12:23 pm
Kirjoittaja holle
Syyläristä joudut leikkaamaan tuulitunnelin alaosan, jakovaihteiston keppi on se hankalin, ainakin hj60:sessä. joutuu taivuttaa tai leikkaamaan koriin lisää liikkumatilaa. HJ 61 keppi hieman helpompi. Vinssin käyttövipu painuu melko alas, ykssuuntasessa ei haittaa, mutta kakssuuntasessa ei mene toiseen asentoon enää. Jarruputket venyy kyllä ja aikalailla kaikki johdotkin. Kaikki pultithan pitää sitten vaihtaa uusiin, eikä katsastusmies aina tykkää kierretankovirityksistä, itse olen tosin tehnyt niillä aina. HJ61-mallissa myös pitää huomioida nelivedon alipaineletku joka yleensä pompsahtaa paikaltaan korotuksen yhteydessä. Ei siinä kummempaa, puolen päivän homma jollei mitään ihan hirveetä korroosiota tule vastaan.
Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 5:55 pm
Kirjoittaja fire
miten pitkät pultit tarvii ?
Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 5:56 pm
Kirjoittaja holle
2 eri pituutta muistaakseni, ota jostain irti ja mittaa, mielessä pyörii lukuja 170 ja 210 mm mutta en ole todellakaan varma kun on viimeisimmästä hommasta jo neljä vuotta aikaa.
Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 9:29 pm
Kirjoittaja Hojomies
Kiitoksia herroille vinkeistä

Ja auto on vm88 HJ60.
Nyt on tunti sitten hojo noussut 50mm ylemmäs
Vanhat pultit lähti yllättävän helposti auki ja letkuissakin riitti pituus!
Mulla riitti pulttien pituudeks 150mm,mutta neljä keskimmäistä oli pidempiä....
mittaa en nyt muista kun otin kasasta sen mikä sopi
Flektin peltiä joutuu avartaan ihan niinkuin herrat kertoivat,ja ainakin jakovaihteiston keppiä joutuu jotenkin muokkaamaan.
Polttoaineletkut oli mulla joku edellisistä omistajista uusinut ja onneks jättäny ylimääräistä niin ei tehny tiukkaa
Mutta vielä teille tietäjille kysymystä että miten ootte noita vaihdekeppejä taivutelleet?
Erityisesti sitä jakolaatikon keppiä!
Viime hetken vinkkiä kaivataan kun huomenna töiden jälkeen palaan pajalle hojon kimppuun
Kiitoksia!
Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 10:00 pm
Kirjoittaja burton
itse otin hiluksissa korista sen verta palaa pois että mahtu kepit liikkumaan.
Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 10:04 pm
Kirjoittaja holle
oliko l-muotoinen kaavio jakokepissä vai suora takaveto-vapaa-lyhyt nelikko?
Jos ensimmäinen, niin en usko että keppiä muokkaamalla selviää, ite olen ottanut ainakin aika paljon pellistä pois jotta mahtuu pikkupuoli päälle.
Kepin liike näet pitenee siellä ylempänä, tosin olen aina laittanut 70mm korotukset, ja kait toi 20mm jotain ratkaisee.
Jos taas uudemman mallinen jakis niin mulla riittänyt kun heittää alemman kumin kepin juuresta hittoon ja laittaa ylempää vähän uuteen paikkaan kiinni. Kokeilemalla selvinnee parhaiten, eli ne kumekset pois ja kattomaan ottaako kiinni minnekkään.
Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 10:21 pm
Kirjoittaja Gravehill
Ei tartte keppejä mulukata, teet vaan pikku kolon koriin jakolodjun kepille. Thats it.
Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 11:40 pm
Kirjoittaja Hojomies
Tattista johtajille vinkeistä! Hiton hyvä homma että saa lisätietoa
Täytyypä kokeilla näitä konsteja
Otetaan peltiä kepin reunoista poies jos ei muuten sovi

Lähetetty: Ti Marras 18, 2008 6:10 am
Kirjoittaja Cental73
ne kumit tosiaan saattaa kanitttaa, itse päätin kuitenkin säilyttää ne. Keppi pois paikoiltaans ja alasimen päällä jokunen moskan paukautus niin hyvä tuli.
Lähetetty: Su Marras 23, 2008 2:40 pm
Kirjoittaja Hojomies
Kiitokset vielä kerran arvon offorad-äijille
Hojo rullaa taas ja on sen upeat 50mm korkeampi!
Vaihdekepille ei sitten kuitenkaan tarvinnu tehdä mitään,jakolaatikon kepin otin kokonaan irti (lähtee suht helposti,parilla kirosanalla ja rystyset paskana)

Väänsin sitä hiukan suoremmaksi niin se oli siinä! Hyvin menee pieni puoli päälle!
Lähetetty: Su Marras 23, 2008 3:42 pm
Kirjoittaja Rocco69
Itellä samanlainen projekti edessä..
Paljonko korotus tuli hojomiehelle maksamaan?
Kauanko korotukseen kului loppupeleissä aikaa?
Kuvia??

Lähetetty: Ma Marras 24, 2008 7:45 pm
Kirjoittaja Hojomies
Morjens Rocco69!
Ei muuta kun korottamaan

Hommassa meni pari iltaa... olisko noin 6tuntia yhteensä mennyt! Mulla lähti ne pultitkin aika helposti irti

Loppupeleis ei kauhean paha nakki. Kustannukset ei itsellä noussut kovin suuriksi kun nailontankoa oli naapurin patruunalla jääny romukasaan just sen verran mitä mä tarttin,maksoi mulle kossupullon verran

En osaa sanoa mitä etolassa nylonit olis maksanut. Siitä sitten värkkäsin 12kpl 50mm pätkiä! Ja uudet pultit maksoi jotain vajaa 20euroa.
Kuvia en kyllä tähän hätään saa.
Onnea projektiin
