terve
Eilen meidän kulkineesta (-82 hj) hävisi lataus kesken matkan.
No perille päästiin vaikkakin ilman valoja ja pyyhkiöitä
Merkkivalo ei edes syttynyt vaikka pelaa, jännite mittari vaan laski ja laski...
Tänään rupesin laturia tutkimaan, säätimen avasin (mallia erillinen peltiloota) ja ihmetykseksi löytyi kahdet kärjet. Miksi niitä kahdet on?
No vika löytyi, ne järeemmät kärjet oli hitsaantunu kiinni.
Levitin kärjet sillai ihan reilusti auki ja auto käyntiin,lataus valo rupesi vilkkumaan toisien kärkien tahtiin..sekunnin välein.
Väänsin ne melkein yhteen ja vot.
Onko ne toiset kärjet merkkivalolle vai mitä ihmettä?
No auto pelaa taas, lataus jännite asettui kuorman kanssa n.27.4V.
ilmeisesti ihan ok.?
t.Tarmo
laturi temppuilee
Valvoja: Käyttäjä
no nyt kyn kerkeää niin hiilet uusiksi sinne laturiin.
säätimen itse kärkiin ei kannata puuttua siis taivuttelemalla ,vaan siitä käämin päältä taivuttelemalla jos esim latausjännitettä tarvii säätää.
esim vesihiomapaperista taittaa semmosen molemminpäin hiovan liuskan ja heittää sen väliin ja putsaa ne kärjet.
säätimen itse kärkiin ei kannata puuttua siis taivuttelemalla ,vaan siitä käämin päältä taivuttelemalla jos esim latausjännitettä tarvii säätää.
esim vesihiomapaperista taittaa semmosen molemminpäin hiovan liuskan ja heittää sen väliin ja putsaa ne kärjet.
lataus temppuilee
Joo eilen tuli ne kärjet hiomapaperinkaa rassattua.
Hiilet tarkastin tänään, pituutta oli ihan reilusti vielä jäljellä, eli saavat vielä kelvata.Ovat niin helposti saatavilla että vaihtaa sitten vaikka lennossa
Edelleen vaan jaksaa ihmetyttää mitä siellä säätimessä kahet kärjet oli?
Huomenna taas uusi reissu odottaa..
Hiilet tarkastin tänään, pituutta oli ihan reilusti vielä jäljellä, eli saavat vielä kelvata.Ovat niin helposti saatavilla että vaihtaa sitten vaikka lennossa
Edelleen vaan jaksaa ihmetyttää mitä siellä säätimessä kahet kärjet oli?
Huomenna taas uusi reissu odottaa..