Sivu 1/1
Pidemmät kiikut...tai jotain?
Lähetetty: Ke Marras 12, 2008 6:13 pm
Kirjoittaja Hojomies
Kertokaa arvon tietäjät ja vääntäkää tyhmälle vaikka rautalangasta....
Miten käy jos laittaa pidemmät jousen kiikut tuohon hojoon?
Onko totta että jos korottaa kiikuilla esm.noin 50mm niin menee se ohjauskulma tai renkaan asento mikä lienee edessä perseelleen?
Ja miten se kardaanin kulma??? Hyväksyykö tuo leimaukko jos on omatekoiset???
Näyttää tuo vanha sotaratsu hiukan matalalta noin alkuperäisenä,ja SOA on laiskalle liikaa,ja jousisatsit köyhälle kalliita!
Neuvoa taas tarvitaan!
Kiitoksia ja anteeksi

Re: Pidemmät kiikut...tai jotain?
Lähetetty: Ke Marras 12, 2008 10:05 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Hojomies kirjoitti:Kertokaa arvon tietäjät ja vääntäkää tyhmälle vaikka rautalangasta....
Miten käy jos laittaa pidemmät jousen kiikut tuohon hojoon?
Onko totta että jos korottaa kiikuilla esm.noin 50mm niin menee se ohjauskulma tai renkaan asento mikä lienee edessä perseelleen?
Ei siinä mikään nyt ihan perseelleen mene, mutta caster = olkatapin takakallistuma pienenee = suuntavakavuudesta/ohjauksen keskittävyydestä pois. Samoin pitemmät riiput tökkii ja haraa maata helpommin.
Ja miten se kardaanin kulma???
Se muuttuu parempaan suuntaan.
Hyväksyykö tuo leimaukko jos on omatekoiset???
Kyllä, jos ne vastaavat tehdastekoisia ja on järkevän mittaiset.
Näyttää tuo vanha sotaratsu hiukan matalalta noin alkuperäisenä,ja SOA on laiskalle liikaa,ja jousisatsit köyhälle kalliita!
Neuvoa taas tarvitaan!
Kiitoksia ja anteeksi

Lähetetty: To Marras 13, 2008 8:54 am
Kirjoittaja maaristeilijä
ite hain tarvikeliikkeestä henkilöauton kierrejouset jotka nosti lyhennettynäkin etupäätä 5 cm.maksoikin ihan vitosen ketale vaikka oli uudet,ainoat kriteerit oli että mahdollisimman ohuesta langasta kierretty ja semmoset mitä jäänyt nurkkiin lojumaan vuosia sitten,hinta oli kyllä sen mukainen.

Lähetetty: Pe Marras 14, 2008 4:30 pm
Kirjoittaja Hojomies
Kiitoksia arvon tietäjille!
Taidan jättää nuo kiikut rauhaan jos kerran ohjauksen päälle käy,kun hojolla tulee enimmäkseen tieajoa.
Täytyypä miettiä muita persaukisen vaihtoehtoja....
Mitä raati on tuosta korin korottamisesta mieltä? Minkä korkuiset palat sinne korin ja rungon väliin kannattaa laittaa? Miten se ratin akseli ja muut letkut ja putket ylettyy? Vaihdekeppiä vissiin joutuu taivuttelemaan?
Olis hyvä kuulla muitten kokemuksia ennen kuin rupeaa itse säätämään
Kiitoksia ja anteeksi

Lähetetty: Pe Marras 14, 2008 4:36 pm
Kirjoittaja Hojomies
Niin ja ei hullumpi tuo maaristeilijän ehdotuskaan
Että kiitosta vaan vinkistä!
Naapurin äijällä vaan on se kierrejousikorotus,ja äijä on kironnut sen systeemin alimpaan helvettiin
Itse kyseisellä autolla ajaneena en mitään hirvittävää huomannu!