Kuva Kuva

Vinssi HJ 61:seen

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Vinssi HJ 61:seen

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Morjes arvon heimoveljet!

Tarkotus olis asentaa vinssi keulille. Nyt tarvittas kokemusta omaavia

mielipiteitä, eli laitetaanko sähköinen vai mekaaninenvinssi.

Millanen homma on asentaa toi mekaaninen ja mikä on kyseisen härvelin vetokyky n. suunnilleen. Ja jos sais vaikka vähä kuvia asennuksista

KIITOS!
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Mekaanisen asennus helppoa, ainakin jos asentaa orkkis mattolaituri tyyliin. Suosittelen jotain muuta tyyliä. Vetokykyä on niin että riittää.
1987 LJ70
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Mattolaituri???
Flash
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Joulu 13, 2006 9:14 pm
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Flash »

Mekaaninen:
+sat
Toimintavarma
Vetokyky
Hinta

-set
Ylitys, ei saa oikein nätisti piiloon
Ei pysty renkailla avittamaan kovin hyvin vedossa
Veto jää yllättävän useasti päälle
Ei voi vetää jos auto ei "käy"

Sähkönen:
+ sat
Saat juuri sen mihin budjetti riittää
Menee nätisti piiloon
Voi auttaa renkailla vedossa
Vaikka auto on sammunut, voi vinssata
asennuksen helppous

- set
Ei kestä kosteutta niin hyvin.
Enemmän rikkimeneviä osia/ hankalampi huoltaa
Useammin huollettava
vetotehon vajaus hintalaatusuhteessa
Kadu mieluimmin sitä mitä olet tehnyt, kuin sitä mitä olet jättänyt tekemättä
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

kahvassa kirjoitti:Mattolaituri???
Katsele jonkun HJ:n vakio vinssipuskinta niin ymmärrät... :D
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Ittelle oon kans pikkuhiljaa kattellu rullaa nokalle ja muutamankerran mitä oon HJ60:illä "maastolinja-autolla" mettässä kieppunu en kaipaa yhtään lisää mittaa. Vaikka jotkut on saanu isolla työllä sitä mekaanistakin vietyä ylös ja sisään silti sähkönen on pienempi ja siihenähden pirusti helpompi ratkasu. 8)
SLCK#419
- MMC -
-MAC-
Kuva
Avatar
4x4_88
Viestit: 431
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:42 pm

Viesti Kirjoittaja 4x4_88 »

Tai katsomalla BJ:tä jossa mek.vinssi. Siinä on mattolaituri.

Säskövinssissä viel se miinus, et tarvii virtaa. Mekaanisessa ei niinkään tarvi miettii riittääkö akuissa kuin kauaa teho. :lol:
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Arwi kirjoitti: Vaikka jotkut on saanu isolla työllä sitä mekaanistakin vietyä ylös ja sisään silti sähkönen on pienempi ja siihenähden pirusti helpompi ratkasu. 8)
No ei se nyt mun mielestä kovin iso työ ole tuo vinssin nosto ja sisäänpäin vienti. Eikä mikään mahdoton homma ole se mahan alle siirtokaan, pari päivää ja etuylitystä on rullakidan verran.
Sähkövinssille sanon väyväy vaikka 60:sessä semmonen nokalla (vielä) onkin.
Mutta kukin toki tekee niin kuin parhaaksi näkee.
1987 LJ70
Avatar
Arwi
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Kesä 06, 2007 10:02 am
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Arwi »

Jollapaku kirjoitti: Eikä mikään mahdoton homma ole se mahan alle siirtokaan, pari päivää ja etuylitystä on rullakidan verran.
Sähkövinssille sanon väyväy vaikka 60:sessä semmonen nokalla (vielä) onkin.
Mutta kukin toki tekee niin kuin parhaaksi näkee.
Edessä en oo nähny toteutusta jossa olis viety siäänpäin paljoo ylöspäin kylläkin. Haaveena olis että joskus sais toiseks tonne takapenkin tienoolle alle mekaanisen. Mutta seuraavana hankintalistalla olis sähkö virveli :wink:
osilpi
Viestit: 465
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

Taaksepäin ja ylöspäin 10cm kumpaankin menee suht helposti. Auttaa jo huomattavasti.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Sähkövinssille vielä yksi miinus; jos oikeesti tarvii vinssata, vaikka edes nuppikuorma isoja tukkipuita mettästä suoralta vaijerilta, niin saattaapi sähkövinssistä nousta sauhu. Olettaen että sähkö piisais alkua pitemmälle. Joo, on vinssattu, mekaanisella ja täyspoka.

Plussana sähkövinssille on kauko-ohjausmahdollisuus, jos vaikka yksinään vinssaa hankalassa paikassa jotain muuta kun autoa liikkeelle. Siinä se on mekaanista parempi, ja tietysti siinä että auton ei välttämättä tarvitse käydä muutamaan minuuttiin.
TP
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Kiitos hyvistä mielipiteistä, jos viä sais kuvia asennuksista vaik. molemmista säh./mek.

KIITOS
Rölli
Viestit: 125
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 5:25 pm
Paikkakunta: Pöytyä

Viesti Kirjoittaja Rölli »

Flash kirjoitti:
Sähkönen:
+ sat
Saat juuri sen mihin budjetti riittää
Menee nätisti piiloon
Voi auttaa renkailla vedossa
Vaikka auto on sammunut, voi vinssata
asennuksen helppous
Väittäsin kyllä et on helpompi ja nopeempi törkätä alkuperäinen mekaaninen nokalle...siis edellyttäen et ostaa "koko paketin"
Vastaa Viestiin