Sivu 1/3

2-H Savuttaa mitä tehdään seuraavaks?

Lähetetty: Ke Loka 15, 2008 5:49 pm
Kirjoittaja Arwi
Eli tyjäkäynnillä ja hitaasti kierroksia nostettaessa ei ongelmia mutta normaali kiihdytykessä runsas musta savu peittää tienoon.

Moottori on seissyt jonkun aikaa ja ajettu n.100tkm:ä. Voimat on tallella.
Pumpun kalvo tarkastettu ja suuttimet tiputettu pois pelistä yksitellen eikä vaikutusta. Pumpun sinetti oli tallella ennen kalvon tarkastusta mutta varmuudeksi ruuviakin käännetty kiinnipäin eikä ollut vaikutusta joten palasimme lähtö asetuksiin.
Onko pumpussa mahdollisesti joku paikka jumissa tai tukossa? :roll:
Oon lueskellu jo olevat ketjut aiheesta enkä oo vastaavaan törmänny.

Lähetetty: Ke Loka 15, 2008 9:33 pm
Kirjoittaja komk
Onko pelkkää mustaa?

Seisoneissa koneissahan tahtoo jumia männänrenkaat kiinni ja silloin palaa öljyä kovasti. Savu pitäs olla kyllä sinistä.

Kyllä niiden pitäs irrota ittekseen jos ne on juntturassa.

Lappu lattiassa työntämällä irtoamista saa joudutettua.
Eikä muuten tarkoita, että pikkasen käytetään kaasua pohjassa vaan työnnetään vaikkapa kolmosella semmoset 5 kilsaa rajotinta vasten niin helpottaa. Seuraa toki lämpöjä.

Jos pata kunnossa niin kestää. Jos menee rikki niin ei siinä hyvä särkynyt :)

Joku seppä kannusti laittamaan petroolia sekaan niin kävis kuivempana. En ota vastuuta ko. laboraatiosta.

Lähetetty: Ke Loka 15, 2008 9:58 pm
Kirjoittaja Antsa
Ja olihan ilmanputsari puhdas,(ja oikea määrä öljyä,jos öljykylpy),ja Pa suodin vaihdettu????
Jos koko laite on seissyt niin myös homeinen äänenvaimentaja voi antaa lisäväriä pakokaasuihin...

Ei ainakaan mitään mikä kuivattaa polttoainetta,kannata laittaa tankkiin.
Joku asiaan liittyvä lisäaine voisi ollakkin hyvä,mutta jos perus asiat on pielessä niin ei sekään auta.

Jos ei leima ole heti huomis aamuna,niin ehkäpä pitempi lenkki voisi tehdä terää.Ja ajoituksen tarkistus.

Ja miksi ko. kapistus on seissyt????

Lähetetty: To Loka 16, 2008 6:31 am
Kirjoittaja onsekone
Pihassa kiekkaa koneelle ja vesisuihku (sumuna kiitos) imupuolelle. Pitäis irrota karstat aikaslailla tehokkaasti.

Lähetetty: To Loka 16, 2008 4:48 pm
Kirjoittaja Mikko
Venttiilivälykset kuntoon! Jos rakotulkki takertelee pahasti, taitaa olla keinuvivun pää kuopalla. Omassa katiskassa väheni savutus todella huomattavasti oikeilla välyksillä.

Lähetetty: Pe Loka 17, 2008 5:24 pm
Kirjoittaja hami
Taitaa edicci työntää pakkosyötön puolelle, jatka sen tankoa.
Edicin rele voi tehä saman ilmiön, hanttimiehen jalkatilassa.
Oli samat oireet, vaihoin eri releen(vanha), heitti sammumasta avaimella mutta savutus katos.
Panin takasin vanhan releen ja lyhensin tankoa, nyt sammuu avaimesta eikä savuta.
Tutki sen tangon liikkeitä ko panet virran päälle,auton käyntiin ja käydessä niin arvoma sitte lisää

Lähetetty: Pe Loka 17, 2008 7:35 pm
Kirjoittaja Arwi
Lisätietoo! Savu on mustaa eli voima sauhua. Moottori on siirretty toisesta autosta ja samalla vaihtu öljyt ja kaikki suodattimet. Venttiilin välykset on tarkastettu ja alkuun epäilin ite kans EDIC:in toimintaa mutta tekee saman jopa ilman tankoo ja on tarkastuksen perusteella ihan ohjearvoissa.

Lähetetty: La Loka 18, 2008 12:36 pm
Kirjoittaja Antsa
No onkos syöttöä käännetty lisää?

Entä imupuolen(ilmanputsari-imusarja) letkut ettei vedä ruttuun?(kaverin minikaivurissa oli kyseinen vika)

Niin ja onhan kyseessä vapaasti hengittävä,eikä jälkiasennus turbokone?

Lähetetty: La Loka 18, 2008 4:53 pm
Kirjoittaja Arwi
Ei oo turpoo. Imupuolen letku ei silmään pistävästi littiin mee mutta täytyypä tarkastaa että ilmaa todellakin tulee putsarille.

hj savuttaa

Lähetetty: La Loka 18, 2008 9:19 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Näyttäs siltä että pakkosyöttö jää "päälle"??

Re: hj savuttaa

Lähetetty: Su Loka 19, 2008 11:11 am
Kirjoittaja Arwi
Hoosuu kirjoitti:Näyttäs siltä että pakkosyöttö jää "päälle"??
NoNiin toi kuulostas mahdolliselta! Eiköös se mee niin että edic käyttää vivun taka asennossa lyödäkseen pakkosyötön päälle? Mutta senhän pitäs lähtee pois kun painaa kaasua?

Lähetetty: Su Loka 19, 2008 3:42 pm
Kirjoittaja Hoosuu
Noinhan se menee,mutta sen sammuttimen mootorin pitäs aikareleellä palauttaa sitä tankoo ääriasennosta vähänmatkaa sammutuksen suuntaan.Heitä kone käyntiin ja irrota se vipu siitä pallonivelestä ja koita lakkasko savu??

Lähetetty: Su Loka 19, 2008 8:02 pm
Kirjoittaja Arwi
Näin on tehty eli ajeltu ilman tankookin mutta kuinka pakkosyöttö systeemi toimii pumpun sisällä voiko olla sietä jumissa vaikka vipu olis normaali käynti asennossa.

Lähetetty: Su Loka 19, 2008 8:44 pm
Kirjoittaja pemaripoju
olihan siinä syötönsäätöruuvin päässä se jousikuormitteinen nasta ehjä?

Lähetetty: Su Loka 19, 2008 9:14 pm
Kirjoittaja Arwi
pemaripoju kirjoitti:olihan siinä syötönsäätöruuvin päässä se jousikuormitteinen nasta ehjä?
:roll: Eli tarkotatko kalvolle menevää säätöruuvia?