Sivu 1/2

Pitkät valot ei toimi HDJ-80

Lähetetty: Su Loka 12, 2008 9:36 pm
Kirjoittaja esko58
Siis pitkäät ei taaskaan toimi ja kuukausi sitten vaihdin sen mustan releen sinne sulakekoteloon silloin se autoi ja autaa varmaan nytkin mutta miksi niitä menee niin monta vuodessa? 2-3 maksavatkin 60€ kipale.

Lähetetty: Su Loka 12, 2008 10:23 pm
Kirjoittaja mikkoimp
mitkä polttimot? ettei ole mitään ylisuuria 100W?

Lähetetty: Su Loka 12, 2008 11:34 pm
Kirjoittaja esko58
Normaalit poltimot

Lähetetty: Ma Loka 13, 2008 5:22 pm
Kirjoittaja hector
Omassa sama vika. Mistäs tuota relettä saa, tavan tarvikeliikkeistä vai onko Toyota ainoa possibility?

Lähetetty: Ma Loka 13, 2008 7:36 pm
Kirjoittaja esko58
Ota muovikuori pois ja puhdista kosketuspinta ja taita sitä pitkien kosketuspintaa vähän lähemäksi niin ei taarvi ostaa uuttta.

Lähetetty: Ti Loka 14, 2008 8:06 am
Kirjoittaja timop
Reilumman kokoinen rele siihen suosiolla tilalle. 10cm johdonpätkiin abikot päihin ja niillä relekantaan kiinni.

Lähetetty: Ti Loka 14, 2008 6:29 pm
Kirjoittaja esko58
Pitäskö vaitaa isommat johjot myös, nousisko jännite lampuilla.

Lähetetty: Ke Loka 15, 2008 8:32 am
Kirjoittaja timop
Saattaa vähän auttaa, mutta siinä tapauksessa kannattaa jo vetää suoraan akulta erillisillä releillä ja kunnon piuhoilla. Ei ole enää paljon kummoisempi homma. Sulakkeet tietty väliin.

Lähetetty: Ke Loka 15, 2008 7:01 pm
Kirjoittaja Daniel
Omaani löysin puurkaamon mulkosilmä corollasta releen. Toiminut jo lähes vuoden. Motonetissä näyttäisi löytyvän ainakin corollaan pitkien relettä.

Turaa sitä vanhaa relettä

Lähetetty: To Marras 06, 2008 10:02 am
Kirjoittaja HaMa
Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.

Re: Turaa sitä vanhaa relettä

Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 9:56 am
Kirjoittaja mpa567
HaMa kirjoitti:Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.
Mulla pimeni kans pitkät. Onko ko. rele se konehuoneessa "Head" niminen rele? Sen verran kokeilin, että tuntuu vetävän sekä pitkät, että lyhyet päällä kun ottaa irti ja pistää paikalleen. Onko sekä lyhyet, että pitkät saman releen kautta? Onko vika silti releessä vaikka tuntuu napsuvan em. testillä? :roll:

Re: Turaa sitä vanhaa relettä

Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 12:46 pm
Kirjoittaja maraani
mpa567 kirjoitti:
HaMa kirjoitti:Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.
Mulla pimeni kans pitkät. Onko ko. rele se konehuoneessa "Head" niminen rele? Sen verran kokeilin, että tuntuu vetävän sekä pitkät, että lyhyet päällä kun ottaa irti ja pistää paikalleen. Onko sekä lyhyet, että pitkät saman releen kautta? Onko vika silti releessä vaikka tuntuu napsuvan em. testillä? :roll:
Jos ei vielä tullut tässä ketjussa ilmi, niin mun hodarissa valot on niin, että toinen rele kytkee valot päälle ja toisesssa releessä on vaihtokärjet lyhyet/pitkät. Ja toi jälkimmäinen sen ongelman aiheuttaa, kun esim. kärjet hitsaa pysyvästi lyhyille. Korjauksena johdotin sinne tavallisen 40 A vaihtokärkisen ja johdotin lyhyillä johtimenpätkillä kun ei sopinu kantaan. No timop tän jo neuvoi tuolla aikaisemmin.

Re: Turaa sitä vanhaa relettä

Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 1:14 pm
Kirjoittaja mpa567
maraani kirjoitti:
mpa567 kirjoitti:
HaMa kirjoitti:Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.
Mulla pimeni kans pitkät. Onko ko. rele se konehuoneessa "Head" niminen rele? Sen verran kokeilin, että tuntuu vetävän sekä pitkät, että lyhyet päällä kun ottaa irti ja pistää paikalleen. Onko sekä lyhyet, että pitkät saman releen kautta? Onko vika silti releessä vaikka tuntuu napsuvan em. testillä? :roll:
Jos ei vielä tullut tässä ketjussa ilmi, niin mun hodarissa valot on niin, että toinen rele kytkee valot päälle ja toisesssa releessä on vaihtokärjet lyhyet/pitkät. Ja toi jälkimmäinen sen ongelman aiheuttaa, kun esim. kärjet hitsaa pysyvästi lyhyille. Korjauksena johdotin sinne tavallisen 40 A vaihtokärkisen ja johdotin lyhyillä johtimenpätkillä kun ei sopinu kantaan. No timop tän jo neuvoi tuolla aikaisemmin.
OK, vielä kun tietäis mikä noista releistä löytyy mistäkin (tai miten merkattu)?

Lähetetty: Ma Marras 17, 2008 6:32 pm
Kirjoittaja hj60
Oisko ollu dimmer relay se lähi/kaukovalorele HJ60:ssä.

Lähetetty: Ti Marras 18, 2008 8:13 am
Kirjoittaja timop
Siinä kuskinpuolen pyöränkotelon päällä olevassa relepöntössä head on valojen kytkentärele ja dim on lyhyet/pitkät vaihtorele.