Kuva Kuva Kuva

Pitkät valot ei toimi HDJ-80

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

esko58
Viestit: 26
Liittynyt: To Touko 22, 2008 4:30 pm
Paikkakunta: Eurajoki

Pitkät valot ei toimi HDJ-80

Viesti Kirjoittaja esko58 »

Siis pitkäät ei taaskaan toimi ja kuukausi sitten vaihdin sen mustan releen sinne sulakekoteloon silloin se autoi ja autaa varmaan nytkin mutta miksi niitä menee niin monta vuodessa? 2-3 maksavatkin 60€ kipale.
HDJ-80
mikkoimp
Viestit: 17
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 11:28 pm

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mitkä polttimot? ettei ole mitään ylisuuria 100W?
esko58
Viestit: 26
Liittynyt: To Touko 22, 2008 4:30 pm
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja esko58 »

Normaalit poltimot
HDJ-80
hector
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 3:01 pm
Paikkakunta: Lappohja

Viesti Kirjoittaja hector »

Omassa sama vika. Mistäs tuota relettä saa, tavan tarvikeliikkeistä vai onko Toyota ainoa possibility?
HJ61 -89
HDJ80 -94


SLCK #68

hectorcruiser@hotmail.com
esko58
Viestit: 26
Liittynyt: To Touko 22, 2008 4:30 pm
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja esko58 »

Ota muovikuori pois ja puhdista kosketuspinta ja taita sitä pitkien kosketuspintaa vähän lähemäksi niin ei taarvi ostaa uuttta.
HDJ-80
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Reilumman kokoinen rele siihen suosiolla tilalle. 10cm johdonpätkiin abikot päihin ja niillä relekantaan kiinni.
TP
esko58
Viestit: 26
Liittynyt: To Touko 22, 2008 4:30 pm
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja esko58 »

Pitäskö vaitaa isommat johjot myös, nousisko jännite lampuilla.
HDJ-80
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Saattaa vähän auttaa, mutta siinä tapauksessa kannattaa jo vetää suoraan akulta erillisillä releillä ja kunnon piuhoilla. Ei ole enää paljon kummoisempi homma. Sulakkeet tietty väliin.
TP
Daniel
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 9:56 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Daniel »

Omaani löysin puurkaamon mulkosilmä corollasta releen. Toiminut jo lähes vuoden. Motonetissä näyttäisi löytyvän ainakin corollaan pitkien relettä.
HaMa
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Marras 05, 2008 5:58 pm
Paikkakunta: P.savo

Turaa sitä vanhaa relettä

Viesti Kirjoittaja HaMa »

Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.
Avatar
mpa567
Member
Viestit: 64
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:19 am
Paikkakunta: Narva

Re: Turaa sitä vanhaa relettä

Viesti Kirjoittaja mpa567 »

HaMa kirjoitti:Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.
Mulla pimeni kans pitkät. Onko ko. rele se konehuoneessa "Head" niminen rele? Sen verran kokeilin, että tuntuu vetävän sekä pitkät, että lyhyet päällä kun ottaa irti ja pistää paikalleen. Onko sekä lyhyet, että pitkät saman releen kautta? Onko vika silti releessä vaikka tuntuu napsuvan em. testillä? :roll:
Avatar
maraani
Member
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:36 am
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Re: Turaa sitä vanhaa relettä

Viesti Kirjoittaja maraani »

mpa567 kirjoitti:
HaMa kirjoitti:Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.
Mulla pimeni kans pitkät. Onko ko. rele se konehuoneessa "Head" niminen rele? Sen verran kokeilin, että tuntuu vetävän sekä pitkät, että lyhyet päällä kun ottaa irti ja pistää paikalleen. Onko sekä lyhyet, että pitkät saman releen kautta? Onko vika silti releessä vaikka tuntuu napsuvan em. testillä? :roll:
Jos ei vielä tullut tässä ketjussa ilmi, niin mun hodarissa valot on niin, että toinen rele kytkee valot päälle ja toisesssa releessä on vaihtokärjet lyhyet/pitkät. Ja toi jälkimmäinen sen ongelman aiheuttaa, kun esim. kärjet hitsaa pysyvästi lyhyille. Korjauksena johdotin sinne tavallisen 40 A vaihtokärkisen ja johdotin lyhyillä johtimenpätkillä kun ei sopinu kantaan. No timop tän jo neuvoi tuolla aikaisemmin.
Avatar
mpa567
Member
Viestit: 64
Liittynyt: To Marras 25, 2004 11:19 am
Paikkakunta: Narva

Re: Turaa sitä vanhaa relettä

Viesti Kirjoittaja mpa567 »

maraani kirjoitti:
mpa567 kirjoitti:
HaMa kirjoitti:Itellä meni kans se pitkien rele ja keulilla pitkissä xenonit ja lyhkäsillä valoilla muuten vain hieman tehokkaammat polttimot. Tosiaan aukaise vaan se rele ja taivuttele kosketuspintoja/ kärkiä likemmäksi toisiaan. Turhaa Tojotalta kalliita releitä kk. välein ostelemaan.
Mulla pimeni kans pitkät. Onko ko. rele se konehuoneessa "Head" niminen rele? Sen verran kokeilin, että tuntuu vetävän sekä pitkät, että lyhyet päällä kun ottaa irti ja pistää paikalleen. Onko sekä lyhyet, että pitkät saman releen kautta? Onko vika silti releessä vaikka tuntuu napsuvan em. testillä? :roll:
Jos ei vielä tullut tässä ketjussa ilmi, niin mun hodarissa valot on niin, että toinen rele kytkee valot päälle ja toisesssa releessä on vaihtokärjet lyhyet/pitkät. Ja toi jälkimmäinen sen ongelman aiheuttaa, kun esim. kärjet hitsaa pysyvästi lyhyille. Korjauksena johdotin sinne tavallisen 40 A vaihtokärkisen ja johdotin lyhyillä johtimenpätkillä kun ei sopinu kantaan. No timop tän jo neuvoi tuolla aikaisemmin.
OK, vielä kun tietäis mikä noista releistä löytyy mistäkin (tai miten merkattu)?
hj60
Member
Viestit: 1402
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Oisko ollu dimmer relay se lähi/kaukovalorele HJ60:ssä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
timop
Viestit: 518
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2005 9:18 am
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja timop »

Siinä kuskinpuolen pyöränkotelon päällä olevassa relepöntössä head on valojen kytkentärele ja dim on lyhyet/pitkät vaihtorele.
TP
Vastaa Viestiin