Pumpun säädöistä HJ60
Valvoja: Käyttäjä
Pumpun säädöistä HJ60
Terve
Ostin juuri lantikan, kiinnostaisi tietää miten tuollainen puoli miljoona ajettu kone kestää? Uskaltaako alkaa pumpusta lisää tehoa kääntämään? Mitenkäs turbottaminen?
Tietämättömäna viisaammilta kyselen...
Ostin juuri lantikan, kiinnostaisi tietää miten tuollainen puoli miljoona ajettu kone kestää? Uskaltaako alkaa pumpusta lisää tehoa kääntämään? Mitenkäs turbottaminen?
Tietämättömäna viisaammilta kyselen...
Vanha "vitsi"
Ilmeisesti tarkoitat Land Cruiseria (Toyota), etkä Landroveria kun on noin paljon kilometrejä8) Eli lantikat ovat landrovereita 

Kuuskymppiseen saa jerkkua edicin ajoitusta säätämällä ja oikein kunnolla mut alkaa savuttamaan kun oikein tosissaan säätää...PikkuF osaa sanoa tästä asiasta paremmin
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Edicin ajoitusta? Tarkottaakohan tuo että edicin tankoa lyhentää niin silloinhan se jättää pakkosyöttöä vähän päälle?? Tuntus äkkipäätä että sama ko vääntää vain syöttöä isommalle niin soppaa huilaa enemmän ja mustaa on ilmassa, ja sitte lopuksi pannu hajoaa ko on liikaa palamatonta lö.. siis dieseliä kierrossa. Mutta jos PikkuF vois valaista meitä?Käyttäjä kirjoitti:Kuuskymppiseen saa jerkkua edicin ajoitusta säätämällä ja oikein kunnolla mut alkaa savuttamaan kun oikein tosissaan säätää...PikkuF osaa sanoa tästä asiasta paremmin
Itte säädin edicciä kun piti vetää iiiiisoa teli asuntovaunua 500km.
Kyllä vfanha hoijakka nousi nöyrästi pikienkin mäkien päälle,eikä kukaan yrittäny olla ihan pers.tuntumalla rinnalle tarjoomassa
Kyllä vfanha hoijakka nousi nöyrästi pikienkin mäkien päälle,eikä kukaan yrittäny olla ihan pers.tuntumalla rinnalle tarjoomassa
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
ainut probleema vaan taitaa olla ettei kotikonstein pumppua säätämällä saa kuin savua taakse. voi olla jopa yläkierroksilla negatiivinen vaikutus kun liikaa ruokaa... ainakin näin olen käsittänyt että kaasuläpältä menee alipaineella ohjaus pumpulle?
mutta jos syöttöä lisää haluat niin ota taltta ja vasara. siinä missä on pakkosyötön nappi, on jengallinen noin 40 mm pitkä "pultti". pyöreä lukitusrengas ympärillä. napauta se auki ( voi olla lujaakin kiinni ). sitten vaan kiertelemään oman maun mukaan.
mutta jos syöttöä lisää haluat niin ota taltta ja vasara. siinä missä on pakkosyötön nappi, on jengallinen noin 40 mm pitkä "pultti". pyöreä lukitusrengas ympärillä. napauta se auki ( voi olla lujaakin kiinni ). sitten vaan kiertelemään oman maun mukaan.
Syötön syötön säätö löytyy pumpun takaosasta alimmainen ruuvi, muistaakseni 10 tai 12mm avaimella tulppa irti ja jotakuinki samalla lukitus irti ja talttameisselillä säätö, aukipäin käännettäessä syöttö pienenee..Anonymous kirjoitti:ainut probleema vaan taitaa olla ettei kotikonstein pumppua säätämällä saa kuin savua taakse. voi olla jopa yläkierroksilla negatiivinen vaikutus kun liikaa ruokaa... ainakin näin olen käsittänyt että kaasuläpältä menee alipaineella ohjaus pumpulle?
mutta jos syöttöä lisää haluat niin ota taltta ja vasara. siinä missä on pakkosyötön nappi, on jengallinen noin 40 mm pitkä "pultti". pyöreä lukitusrengas ympärillä. napauta se auki ( voi olla lujaakin kiinni ). sitten vaan kiertelemään oman maun mukaan.