Renkaiden nastoitus
Valvoja: Käyttäjä
Renkaiden nastoitus
Nytten kun on alkanut kelit jähtymään niin on alkanut pyöriä pienessä päässä hullu ajatus että ostaisi fedimat tms.. kumit hojoon ja sitten nastoittaisi ne jossain, mutta nytten on auki että missä tekevät kohtuu hintaan nastoituksia (oulun seudulla) ja onko tuossa ajatuksessa mitään järkeä nuin yleensä...
ajatuksia? kokemuksia?
ajatuksia? kokemuksia?
HJ61 -87
Viime talvena nastotin BFG:n mutiaiset (pakettiauton nastoja kuuteen riviin) eikä niistä kyllä lähellekkään oikeitten talvirenkaitten verosia tullut, jäällä ja kovalla pinnalla pito parani huomattavasti lumella ei kyllä huomannut oikeen minkäänlaista eroa. Riippuu taas siitä mitä ollaan hakemassa, varmaan joku allterrain tyyppinen pehmeä gummi nastotettuna on ihan hyvä, ei muuta ku kokeilemaan ja talven jälkeen kertomaan kokemuksia.
Re: Renkaiden nastoitus
Ruuvattavat nastat (Maxigrip) kuulemma toimii ok, mutta eihän ne lailliset oo.Blis kirjoitti:Nytten kun on alkanut kelit jähtymään niin on alkanut pyöriä pienessä päässä hullu ajatus että ostaisi fedimat tms.. kumit hojoon ja sitten nastoittaisi ne jossain, mutta nytten on auki että missä tekevät kohtuu hintaan nastoituksia (oulun seudulla) ja onko tuossa ajatuksessa mitään järkeä nuin yleensä...
ajatuksia? kokemuksia?

Juttua esim: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=422215
http://www.maxigrip.se/
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Nii ja se on sitten niin ja näin että tarviiko niitä nastoja lainkaan.Päätiet on pääasiassa sulia ja lumessa ei nastoista ole juurikaan hyötyä eli ne "pääkallo kelit" lienee ainoa tilanne jolloin nastoista on hyötyä,ja niitä on kait n.2-4 pv vuodessa.
Tosin tämä on mielipide,sekä paikkakunta kohtainen asia.
Viime talvi ,sekä tuleva tuli/tulee ajeltua fedima extremeillä, ja ne ovat olleet
mukavan toimivat ilman nastojakin. Bertalla on kohta ajeltu 13 vuotta ja kolmena talvena on ollu nastarenkaat.
Ketjut on olleet päällä 1-3 kertaa talvessa.
Se ny on vaan semmoinen psykologinen juttu onko jossain pinnatuissa maastopalloissa nastat vai ei.Hakkapeliitta kymppejä niistä ei tule kuitenkaan.
Edelleenkin korostan että kyseessä on vain vankka mielipide.
Tosin tämä on mielipide,sekä paikkakunta kohtainen asia.
Viime talvi ,sekä tuleva tuli/tulee ajeltua fedima extremeillä, ja ne ovat olleet
mukavan toimivat ilman nastojakin. Bertalla on kohta ajeltu 13 vuotta ja kolmena talvena on ollu nastarenkaat.
Ketjut on olleet päällä 1-3 kertaa talvessa.
Se ny on vaan semmoinen psykologinen juttu onko jossain pinnatuissa maastopalloissa nastat vai ei.Hakkapeliitta kymppejä niistä ei tule kuitenkaan.
Edelleenkin korostan että kyseessä on vain vankka mielipide.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
OT:Se onkin parempi ettei tule,vaikka ehkä lähelle pääsee...Ulina ja uraherkkyys varmaan onnistuu mutta onnettoman heikot rungot onkin jo eri asiaAntsa kirjoitti:
Se ny on vaan semmoinen psykologinen juttu onko jossain pinnatuissa maastopalloissa nastat vai ei.Hakkapeliitta kymppejä niistä ei tule kuitenkaan.

On niistä nastoista apua, itselle meinasi käydä heikosti viime talvena. Peilijäällä oleva leveä hiekkatie alamäki moottorijarrutuksella alaspäin 50-60km/h neliveto päällä, lopputulos kaikki pyörät lukkoon kone sammui välittömästi ja perä alta. Meinasi loppua tie kesken ei ole tuo hj60:n kaikkein mukavimpia laitteita yrittää pitää tiellä 33" pyörillä kun häviää ohjaus ja jarrutehostin pois pelistä ja mennään perä edellä alamäkeen. Onneksi ei tullut ketään vastaan ja pysyi vehkeet ojien välissä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
Tervetuloa Kuusamoon "Kallistie Määtän" isännöimille teille. Edellisestä autosta piti vaihtaa uudet kitkat nastoihin kun tienpito on aivan luokatonta.Antsa kirjoitti:Nii ja se on sitten niin ja näin että tarviiko niitä nastoja lainkaan.Päätiet on pääasiassa sulia ja lumessa ei nastoista ole juurikaan hyötyä eli ne "pääkallo kelit" lienee ainoa tilanne jolloin nastoista on hyötyä,ja niitä on kait n.2-4 pv vuodessa.
Tosin tämä on mielipide,sekä paikkakunta kohtainen asia.
Antsa kirjoitti:
Nii ja se on sitten niin ja näin että tarviiko niitä nastoja lainkaan.Päätiet on pääasiassa sulia ja lumessa ei nastoista ole juurikaan hyötyä eli ne "pääkallo kelit" lienee ainoa tilanne jolloin nastoista on hyötyä,ja niitä on kait n.2-4 pv vuodessa.
Tosin tämä on mielipide,sekä paikkakunta kohtainen asia.
Tervetuloa Kuusamoon "Kallistie Määtän" isännöimille teille. Edellisestä autosta piti vaihtaa uudet kitkat nastoihin kun tienpito on aivan luokatonta.
Nii ja siellähän taitaa olla jo jokunen mäkikin jossain sivutiellä.Joku vuosi sitten tuli onnikalla käytyä siellä,ja jollekkin husky safari mestalle mennessä oli semmoinen kunnon "suppa" jonka pohjalta tie kulki.Onneksi oli pakkasta niin pyörä piti mukavasti.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Lähinnä ajattelin tuolla nastoituksella että saisispi pitoa nimenomaan jäälle ja kaupungissa myös tahtoo tulla aika uupelo olo mutikoilla kun luistelee...
Mutta asiaan, eli sanokaas nytten joku rengasliike tms... josta kannattaisi oulun seudulla kysellä tuota hommaa (oulu/liminka/tyrnävä akselilta siis)...
Mutta asiaan, eli sanokaas nytten joku rengasliike tms... josta kannattaisi oulun seudulla kysellä tuota hommaa (oulu/liminka/tyrnävä akselilta siis)...
HJ61 -87