Sivu 1/3

Tyhmiä kysymyksiä ja mystisiä asioita. BJ40

Lähetetty: Su Syys 14, 2008 3:39 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Morjens taas. Seuraavaksi taas tyhmiä kysymyksiä, koettakaa kestää.

Eli sain selville vedenerottimen, sekä alipainesäiliön paikan BJ:ssä, mutta näky on tämä:
1
a) Mystinen putkenpätkä joka ei vie mihinkään... = vedenerottimen putkia? Miten lie ei jäätyny auto viime talvena. Onnea kai.
b) Alipainesäiliö on korvattu putkella... Kannattasko jokin säiliö laittaa tilalle??? Esmes HJ/LJ, ainakin mitä foorumilta lukenu.
Kuva
Kuva

2
EDIC moottori vissiin on paikallaan, mutta ei toimi. Releboksi hanskalokeros? Ei siellä mitään ole. Samoin rintapellistä tulee keskeltä vaijeri joka menee edic moottorin viereen, jossa on joku vipu pallonivelellä joka ei vie mihinkään...
Kuva
Kuva

3
Mikä hemmetti tuossa hanskalokeron takana on ollut... täytetty joskus jollai eristevillalla... Ja joku outo rele/johto hässäkkä sen edessä.
Kuva

4
Mistä tuo ikävähkö öljyvuoto tulee? Joku kardaanin stefa?
Kuva

5
Kappas! Näyttää vuotavan toi ulosottoki... ? Mikä siellä vuotaa?
Kuva


Näin. Siinä muutama juttu tähän alkuun. Lisää tulee varmaanki. Oli vain lopetettava auton alla pyöriminen tältäkertaa ja laittaa konepelti kiinni, ettei masentuis täysin, :lol: kun tietää ettei pysty näitäkään juttuja ihan heti helpolla korjaamaan.

Lähetetty: Su Syys 14, 2008 8:22 pm
Kirjoittaja tjl
4. tarkasta nyt enste öljyt että sitä on. sitten laitat jonkun paperin auton alle yöks ja katot mihin kohtaan tippunu.
veikkaan kyl et on pinionin stefa vaihtokunnossa.

Lähetetty: Su Syys 14, 2008 8:41 pm
Kirjoittaja Cental73
ihmejuttu toi hanskalokeron tausta. mullon sillä kohdin lataussäädin.



Alipainesäiliö kannattaa kyllä laittaa

edicin rele on hanskalokeron vänkärinpuolen seinässä (ulkopuolella lokeroa siis)
se vipu jossa on pallo tulee edicin ja sammuttimen väliin, tai siis sinne ruiskun persuuksiin. Voi myös olla että piuha on poikki. Niin oli mulla.

Lähetetty: Su Syys 14, 2008 9:06 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Cental73 kirjoitti:ihmejuttu toi hanskalokeron tausta. mullon sillä kohdin lataussäädin.
Selittäiskö se sen, että välillä latausmittari pomppii ja latausvirtaa muutenkin vaihtelee?

Minkälainen homma vaihtaa toi pinionin stefa? Luulis, että juuri se vuotaa.

Lähetetty: Ma Syys 15, 2008 5:33 am
Kirjoittaja Cental73
toi pinionin stefa on helppo nakki. ottaa vain kardaanin irti, ja alta paljastuu iso mutteri. se auki ja irti se mikä syliin tulee. vanha stefa pois ja uusi tilalle.

Näin muistelisin muutama vuos takaperin sen menneen.

ai sulla ei siis ole lainkaan lataussäädintä? se kyllä vaikuttaa latauksen tasauteen aikas paljon, eli kannattaa laittaa. Sulla näytti olevan siinä jotain piuhaviritelmiä.. taitaa toimittaa lautaukselle jotain vastusta tms?

Lähetetty: Ma Syys 15, 2008 9:02 am
Kirjoittaja pumo
Cental73 kirjoitti:
Alipainesäiliö kannattaa kyllä laittaa
omastani puuttuu myös alipainesäiliö (vm80) mitä apua/haittaa siitä on jos se on paikallaan? puuttunut jo ostettaessa.
käytössä en ole huomannut mitään, ja laturi on HJ60stä.

Lähetetty: Ma Syys 15, 2008 10:30 am
Kirjoittaja Cental73
jos laturinhihna katkeaa ajossa, on jarrut vähän niinkuin hakusessa... Säiliön tehtävä on turvata jarrujen toimivuus jotta kiesi saadaan turvallisesti parkkiin... menee meinaan tehot aika siliään...

Lähetetty: Ma Syys 15, 2008 2:53 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Cental73 kirjoitti: ai sulla ei siis ole lainkaan lataussäädintä? se kyllä vaikuttaa latauksen tasauteen aikas paljon, eli kannattaa laittaa. Sulla näytti olevan siinä jotain piuhaviritelmiä.. taitaa toimittaa lautaukselle jotain vastusta tms?
Joo joku Remontti Raipe ollu taas vauhdissa :lol: Liekkö otettu jotain varaosia tosta aikoinaan kun on seissyt hylättynä pellon reunalla 4vuotta.

Pitäs viel vilkasta, ettei laturis oo kiinni lataussäädintä, jos siis joku ois vaihtanu laturin, mutt mahtaapi olla alkup. laturi.

Motonetistä näyttäs saavan lataussäätimiä? On vaa nii paljo eri vaihtoehtoja :shock:

Lähetetty: Ma Syys 15, 2008 3:07 pm
Kirjoittaja Antsa
Vedenerottimesta sen verran ettei sitä välttämättä tarvitse jos tankkailee pääsääntöisesti muualta kuin ruosteisista farmisäiliöistä,ja huolehtii syksyllä uuden PA suotimen,ja pitelee vaikka varoiksi yhtä mukana.(riippuu tietysti kuinka paljon ajelee),ja sillointällöin tyhjentää tankista vedet pois.

Ulosoton stefat vaihtuu n.tunnissa,ja maksoi toyotalla muistaakseni n.10 € kappale jostain saattaa löytyä halvemmallakin.

Sammuuko tuo vielä avaimesta????

Edicissä kun lähes kaikki vaikuttaa kaikkeen,niin latauksen säätimen puutekin voi aiheuttaa vaikkas mitä.Jonka takia nuo viritykset.
Eli tuskin ainakaan vähentäisi toimivuutta noiden suomiviritysten poisto.

Onko kyseessä muutto auto? Voisikos tuossa reiässä olla ilmastoinnin kennon paikka?

Ja lopuksi ei kannata masentua,Sillä kyseessä on 33 vuotta vanha kapistus,ja viat eivät ole kalliita verrattuna tämänpäivän kulkineisiin.

Lähetetty: Ma Syys 15, 2008 3:45 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Antsa kirjoitti: Sammuuko tuo vielä avaimesta????
Ei. Pitää vetää siit tangosta.
Edicissä kun lähes kaikki vaikuttaa kaikkeen,niin latauksen säätimen puutekin voi aiheuttaa vaikkas mitä.Jonka takia nuo viritykset.
Eli tuskin ainakaan vähentäisi toimivuutta noiden suomiviritysten poisto.
Joo kun osaiski tehdä sähkötöitä :D Uskalla koskee noihin johto virityksiin kun kuitenkin sit jotain tapahtuu. Latauksen säädin pitäis kyll hommata.

Sen huomasin, että talvella kesti 3kk uudet akut kunnes kuolivat. Sen jälkeen irroitin pois jännitteenalentimen akulta joka antaa virtaa radiolle. Sen jälkeen ei oo purkanu akkuja.

Edicistä puuttuu vissiin joku tanko tai osa kun sitä EDIC nappia vetää, niin mikään vipu ei liikahda konehuoneen puolella. Näkyy tos kahdessa kuvassa. Eli se vaijeri joka lähtee paloseinästä ja päätyy vipuun, jossa toi pallonivel.
Muutenki koko EDIC on mulle mystinen kapistus, vaikka oon koittanut sitä miettiä ja opiskella netinki välityksellä.
Onko kyseessä muutto auto? Voisikos tuossa reiässä olla ilmastoinnin kennon paikka?
Ei mun mielestä. Webasto tms siinä on kai ollut, kun auton alla oli lämmittimen "pakoputki" tms. Nin ja onhan tossa Start-pilottiki :lol:

Lähetetty: Ma Syys 15, 2008 5:57 pm
Kirjoittaja Cental73
joo tossa pumpussa on näämmä nysä jossa pallo päässä. se tangon (edicin) toinen pääty tulee siihen. (kuvan vasen alanurkka, kumiletkun oikealla puolella) oisko toi sammuttinen vipu pyörähtänyt väärään asentoon ei toiste päin.

Jos edic toimii ja samuttaa avaimesta (tanko irti) pääsee se pyörähtämään, veivaa kuin höyryveturin koneisto.

Lähetetty: Ti Syys 16, 2008 5:53 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Stefan pitäs tulla ylihuomenna. Askartelua viikonlopuksi tiedossa :D

Lähetetty: Ti Syys 16, 2008 8:11 pm
Kirjoittaja Jappi
4x4_88 kirjoitti: Ei mun mielestä. Webasto tms siinä on kai ollut, kun auton alla oli lämmittimen "pakoputki" tms. Nin ja onhan tossa Start-pilottiki :lol:
Ilmeisesti ollut webaston tms. ilmalämmitin pitämässä sisätiloja lämpimänä.Veikkaampa että omistajahistoriassa on sähkö-tahi lennätinyhtiö...

Lähetetty: Pe Syys 19, 2008 6:50 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Miten BJ:n latausmittari pitäis näyttää kun esim tyhjäkäynti-ajonaikana?

Tässä tökerö kuva
http://img388.imageshack.us/my.php?imag ... ibjhc2.jpg

1. Yleensä näyttää noin alhaalla kun on tyhjäkäynnillä, valot päällä ja humpaa esim vilkun tahtiin.

2. Yleensä viisari on noilla paikkeilla kun ajaa 40-80km/h

3.-4. Neula käy jopa noin ylhäällä kun esim juuri on käynnistänyt moottorin ja pitää kierroksia ylhäällä ilman valoja tms. Ja ihan ajonkin aikana.

Lataakohan toi mun laturi ihan kunnolla? Akut on kylläki kestäny jo monta kuukautta sen jälkeen kun otin jännitteenalentimen(radio) irti akusta.

Lähetetty: Pe Syys 19, 2008 6:58 pm
Kirjoittaja Cental73
aikasen normaalia, tosin epänormaalia on se että toimii ylipäätään latausmittari. Mulla ollut palannut kaikissa. Siihen ei kummemmin voine luottaa.

KAnnattaa mitata akuista suoraan. Muistaakseni lataus jotain 27V paikkeilla, kun vähän jengaa.