Sivu 1/2
BJ40 perän välykset
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 3:21 pm
Kirjoittaja 27612
Mites nuo hammaskosketukset säädetään.
Perän laippaa pyörittämällä liikkuu varmaan 1,5-2cm enne kun ottaa vastaan. Mikä mahtais olla sopiva liikerata ? Ei varmaan noin paljoo. paikaltaan lähtiessä kuuluu klonks kun vaihtaa vaihetta ja polkasee kaasua.
Pinjonin laakerit on uuet ja paikallaan, niitten vaihto ei ainakaan auttanu. Näytti kyllä että siinä perän sisässä olevassa "ristikossakin" ois klappia.
Mitähän tuossa nyt sitten kannattas tehä, pitääkö ostaa perkele uus murikka? Mistä ja paljonko maksaa, aattakee!
Lähetetty: Pe Syys 12, 2008 9:07 pm
Kirjoittaja komk
Varmaan se sen varran liikkuu kun jokapaikassa on väljää mutta voi se itte perästäkin tulla.
Bertan perän hammaskosketushan on helppo homma säätää kun siellä on säätö eikä limuja.
Perä pöydälle ja ison hampipöyrän välyksen säätää jonnekin pari kolme kymppiä heittokellon kanssa niin alkaa olla kohillaan.
Sen heittäjäkellon tarvii siis...
Lähetetty: La Syys 13, 2008 6:47 pm
Kirjoittaja 27612
Nyt kun siellä välityksessä näyttää olevan klappia niin tuli mieleen jos vaihtais sinne jonkun laisen automaattilukon, tarviiko siinä siis muuta kun vanha välityspois ja uudet palikat tilalle. Kyse on siis tavan BJ40:n perästä, oliko se nyt semifloater.
Jollain on varmaan kokemusta noista lukoista niin vois ehkä valaista hieman.
Mikä lie sit toimivin Lock Right, Aussie Locker..?
Ja pääsis noista välyksistä eroon...

Lähetetty: Su Syys 14, 2008 6:59 am
Kirjoittaja hj60
Lukon asennuksesta kokemusta, se perän ristitappi mahtaa olla kulunu, joten sen joutuu uusimaan samalla, se myös aiheuttaa isosti klappia tuonne pinionille. Semifloatterissa on helppo kurkata sisälle, että missä välykset on, ku aukasee sen takakopan. Sitä kautta saa lukonki laitettua, itellä Aussien laitto meni jotensakki näin, aamukahvilla öljyt valumaan, ruokatunnilla perän purku, ristitappi entinen joten auto pihalle hallista ja uutta tilaamaan, kaverin kyydillä kotiin. Ristitapin saavuttua ruokatunnilla lukon kasaus, kahen kahvilla öljyt sisään ja neljältä omalla autolla kotiin.
Lähetetty: Su Syys 14, 2008 11:28 am
Kirjoittaja 27612
Mistä noita ristitappia saa?
Lähetetty: Su Syys 14, 2008 12:19 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Muistelen, että ainakin Suzukin Lock-rightissa tuli uus ristitappi mukana... tai no jos se nyt on sama osa mitä kuvittelen

Lähetetty: Su Syys 14, 2008 12:55 pm
Kirjoittaja hj60
Ei ainakaan Aussiessa tuu mukana, eikä kuvien mukaan Lock Rightissakaan. Tojotalta niitä saa, tuli 2 päivässä ja makso muistaakseni 23 €, tai 27 €.
Lähetetty: Su Syys 14, 2008 1:09 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Niin onko kyse tosta cross pinion shaftista? Jos on niin, ainakin Suzukin lock-righti paketis se tuli mukana.

Lähetetty: Su Syys 14, 2008 1:29 pm
Kirjoittaja hj60
Juu, siitä on kyse.
Lähetetty: Su Syys 14, 2008 5:59 pm
Kirjoittaja 27612
Cros4wd
sivuilta näyttäis Aussie lockerin hinta olevan 475€
Mikähän lie tuo perä tossa mun BJ40:sessä kun näyttäis löytyvän 3 erillaista Aussieta joko Toyotan 8,875" & 30 spl perään, Toyotan 8" & 30 spl perään ja Toyotan 7,5" & 27 spl perään
Mistä tuonkin nyt sit tietää mikä on sopiva?
Lähetetty: Su Syys 14, 2008 8:26 pm
Kirjoittaja tjl
Toyotan 8,875" & 30 spl perään. ton väittäisin sen olevan. mutta soitappa crossin pojille niin eiköhän auta.
Lähetetty: Ti Syys 16, 2008 7:00 pm
Kirjoittaja 27612
Perän purku käynnissä. Miten C-klipsit saa pois vetarin päästä?
Pitääkö poskilaakereita löysätä? Mites kun ei ole tuommosta avainta noihin poskilaakerin kupeissa oleviin reikiin?
Aussie locker siis sovitteilla, ymmärsinkö oikein että pikkurattaiden alla olevia "reikälevyjä" ei laiteta takas. Siis kyse niistä rattaista minkä läpi se ristitappi tulee?
Lähetetty: Ke Syys 17, 2008 4:20 am
Kirjoittaja hj60
Älä koske poskilaakereihin!
C-klipsit saa pois, kun avaa pyöränmutterit ja ottaa renkaat irti, ja sitten lekalla lyö vetoakseleita sisäänpäin. Jep, ristitapille ei tuu mitään vanhoja osia. Sinne lukkopalojen ulkopuolelle vetoakselin ympärille tulee ne vanhat shimmit, ja sitten mitataan onko ne ok. Mulla oli kaikki välykset ok shimmejä muuttamatta. Aussien välysten mittaamiseen rittää pelkkä rakotulkki, ja Aussien ohjeessa ne on sitte tuumia ne lukemat.
Lähetetty: Ke Syys 17, 2008 9:25 am
Kirjoittaja 27612
Jees, niinhän ne helähti alas.
Vielä olisi kysymys noista perän poskilaakereista, mitä niillä säädetään?
Lähetetty: Ke Syys 17, 2008 4:18 pm
Kirjoittaja hj60
Lautaspyörän ja pinionin kosketus/välys.