Kuva Kuva Kuva Kuva

bj ja hj yhteen

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

bj-hj bertta
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 8:34 pm
Paikkakunta: laukaa

bj ja hj yhteen

Viesti Kirjoittaja bj-hj bertta » La Elo 16, 2008 8:55 am

olis tarkoitus laittaa hj61 89 tekniikka bj-40 77:aan.mitä tulisi ottaa huomioon noin kaiken kaikkiaan .ajattelin käyttää bj:N laatikkoa ja jakolaatikkoa,onko välityksiä syytä muuttaa.hj:sta kone ja akselit, ohjaus tehostin ,webasto. vai kuinka tulisi muutos toteuttaa ,bj:N runko on puhallettu ja maalattu epoksilla temakoat rm 40. uutta runkoa tuli jonkun verran.koppa on taka osaltaan aikas valmis mutta kyllä kai siitä sais viellä jotain kasaan harsottua,voisko koko kopan puhaltaa,ovet ja konepelti on kai syytä vetää neekerin tukka laikalla.onko kokemuksia hj:N kulutuksesta kun laittaa tekniikan bj:SEEN,on kuitenkin noin kolme sataa kiloa kevyempi.hyvät neuvot olisi tarpeen :P :P

Avatar
r2ree
Member
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree » La Elo 16, 2008 7:59 pm

Kokeilepa tuon haun opettelua. Nuista aiheista on aikas paljon eri keskusteluja.

Galleriassa on jopa jotain kuviakin.

Muutoin, onnea rakenteluun. Rakentelu on kivaa.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -

bj45lava
Member
Viestit: 574
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 8:50 pm
Paikkakunta: TUUSULA

Viesti Kirjoittaja bj45lava » Su Elo 17, 2008 10:31 am

Joo eli tarviit hj:sta kytkinkopan ja kytkinakselin, osat käy suoraan siihen 4-vaihteiseen lootaan, ite tein autooni sähkötkin suoraan hj:n johtosarjalla karsimalla siitä turhat johdot pois. Täällä Järvenpäässä olis mallia jos haluaa käydä katsomassa.
MIKKO UKKOLA
040-5854915

-90 HDJ80 Käyttöauto
-95 HDJ80
-96 HDJ80 RHD
-97 HDJ80 1HD-FT 24v Kohta valmis...
-86 BJ40
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-81 BJ45 LV
-69 FJ45 LP

Avatar
Tuppu
Viestit: 1139
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu » Su Elo 17, 2008 11:25 am

Lukkojen takia ilmeisesti akselijuttuja mietit? Raideleveys taitaa kasvaa liikaa noilla 61:n aksuloilla (jos kilpiin meinaat) Pitkä booriset vetarit ainakin tarvit jos naitat murikat 40:sen akseliputkiin.. viisaammat korjatkoon jos olin vääräs :oops:
-Tuppu-
KDJ-120
SLCK #293
050-5960579

Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri » Su Elo 17, 2008 4:56 pm

Tuppu kirjoitti:Lukkojen takia ilmeisesti akselijuttuja mietit? Raideleveys taitaa kasvaa liikaa noilla 61:n aksuloilla (jos kilpiin meinaat) Pitkä booriset vetarit ainakin tarvit jos naitat murikat 40:sen akseliputkiin.. viisaammat korjatkoon jos olin vääräs :oops:
Korjaan: "Olet väärässä!"

Raideleveys on ihan ok Hoijakasta Berttaan. Raideleveys saa kasvaa 10 cm ja bertan leveydestä hoijakan leveyteen on ero 6 cm.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28

Avatar
Tuppu
Viestit: 1139
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu » Su Elo 17, 2008 5:48 pm

Mites sit kun istuttaa leveet vanteet/renkaat esim. 10" et -44
-Tuppu-
KDJ-120
SLCK #293
050-5960579

bj-hj bertta
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 8:34 pm
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja bj-hj bertta » Su Elo 17, 2008 6:33 pm

moi ja kiitoksia neuvoista ja niitä voi laittaa jos jotain on mielessä tai tulee mieleen .olis takoitus tehdä 7 sentin levitykset eteen sekä taakse.onko tietoa paljon painaa noin suurin piirtein toi bj hj:iin akseleilla ja koneella,kun bj omamassa on 1810 kg. luulis jonkun verran vaikuttavan kulutukseen kun on muutaman sata kiloo kevyempi, tarkoitus olis alle saada 35" pamit.tosta hiekka puhalluksesta jos joku vois valottaa mitä pelti osia vois puhaltaa ja mitä jättää puhaltamatta ovet kai tuppaa venähtää:?? kiitos paljon jo etu käteen.

Jerkki
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 7:01 pm

Viesti Kirjoittaja Jerkki » Su Elo 17, 2008 7:26 pm

Minä oon hiekkapuhaltanut semmosella gernin 20 litran säiliöllä olevalla hiekkapuhallussarjalla ja ei oo sillä vehkeellä ainakaan pellit venähtänyt. En oo kyllä isompia pintoja puhallellut vaan ovien ja luukkujen peltien saumoja etupäässä. Pitäis vielä tälle kesälle ainakin rungon takaosa puhaltaa.

Avatar
r2ree
Member
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree » Su Elo 17, 2008 7:31 pm

oot sitten pari kertaa miettiny kulutusta..

Tässäpä pikku uutispommi:

Kulutus ei todellakaan tässä lajissa ole suurin kululaji.. :shock: :shock: :shock:
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -

bj-hj bertta
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 8:34 pm
Paikkakunta: laukaa

Viesti Kirjoittaja bj-hj bertta » Su Elo 17, 2008 8:30 pm

kulutuksella ei mitään väliä iso-lohko koneet näihin ali tehosiin nuhapumppuhin kiinni, :P kun ei kerta kulutuksella väliä ja kyllä laulaa. :P :P :shock:

Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

hiekkapuhallus

Viesti Kirjoittaja werzu » Su Elo 17, 2008 9:00 pm

Itse en ainakaan puhaltaisi isoja suoria peltipintoja kokonaan venyttää aina jossakin määrin peltiä.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi

Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla » Ma Elo 18, 2008 6:10 am

bj-hj bertta kirjoitti:kulutuksella ei mitään väliä iso-lohko koneet näihin ali tehosiin nuhapumppuhin kiinni, :P kun ei kerta kulutuksella väliä ja kyllä laulaa. :P :P :shock:
Niinpä niin...

Jarza
Viestit: 46
Liittynyt: To Elo 03, 2006 8:08 am
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Jarza » Ma Elo 18, 2008 9:05 am

Tuppu kirjoitti:Mites sit kun istuttaa leveet vanteet/renkaat esim. 10" et -44
Tämähän tässä hauskaa onkin, rengas/vannemuutoksessa raideleveys saa muuttua vain +/- 30 mm kun taas akseleita vaihdettaessa muutos saa olla +/- 100 mm.
Eli menee heittämällä leimaan kuten Suursyömäri jo sanoikin.
--------------------------------
JiiBee
www.kamkry.fi
--------------------------------

Avatar
Tuppu
Viestit: 1139
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu » Ma Elo 18, 2008 9:49 am

Jarza kirjoitti:
Tämähän tässä hauskaa onkin, rengas/vannemuutoksessa raideleveys saa muuttua vain +/- 30 mm kun taas akseleita vaihdettaessa muutos saa olla +/- 100 mm.
Eli menee heittämällä leimaan kuten Suursyömäri jo sanoikin.
asia pihvi :wink:
-Tuppu-
KDJ-120
SLCK #293
050-5960579

Vastaa Viestiin