HJ-61 hukkaportti jumissa - miten aukeaa?
Lähetetty: Ke Elo 06, 2008 6:46 pm
Vikasarjan osa 2. Nyt alkoi HJ-61 -87 ahtopaineen merkkivalo oranssinen palamaan, joka merkinnee ahtopaineen nousevan liian korkeaksi.
Toden totta, hukkaportin painekellolta lähtevä tanko ei liiku mihinkään, vaikka:
- on puhallettu pää punaisena hukkaportin painekellolle menevään letkuun
- kaasuteltu autolla julmasti ja tuijotettu tankoa silmä tarkkana
- revitty tankoa suuntaan ja toiseen pihdeillä otsasuonet räjähtämäisillään
--- tanko ei liiku mihinkään, vaikka penkiltä menee melkein 75 kg..
Ylipaineen merkkivalon toiminta on kokeiltu puhaltamalla kevyesti anturille menevään letkuun - valo syttyy välittömästi.
* pitäisikö yleensäkään hukkaportin tangon liikkua kohtuuvoimalla käsin?
* mikä tässä tapauksessa on todennäköisesti jumissa; painekellon sisus vai tangon toisessa päässä itse hukkaportin läppämekanismi
* jos painekellon kaksi pulttia irroittaa ja ottaa kellon käteen, miten välitanko irtoaa; repimällä, vääntämällä, ruuvaamalla..kas kun sitä ei näe päältä päin..
* voiko painekellon korjata jotenkin?
* kannattaako heittää koko paska mäkeen, ja asentaa jostain turbofirmasta ostettu himmeli tilalle?
Jos jollain olisi tällaisesta casesta kokemusta, olisin hyvin kiitollinen vihjeistä miten pitäisi toimia. Tämä vika alkoi täysin yllättäen. Siihen asti puna-vihreä valoshow toimi hienosti ja loogisesti, ja autossa oli hyvät vedot.
Toden totta, hukkaportin painekellolta lähtevä tanko ei liiku mihinkään, vaikka:
- on puhallettu pää punaisena hukkaportin painekellolle menevään letkuun
- kaasuteltu autolla julmasti ja tuijotettu tankoa silmä tarkkana
- revitty tankoa suuntaan ja toiseen pihdeillä otsasuonet räjähtämäisillään
--- tanko ei liiku mihinkään, vaikka penkiltä menee melkein 75 kg..
Ylipaineen merkkivalon toiminta on kokeiltu puhaltamalla kevyesti anturille menevään letkuun - valo syttyy välittömästi.
* pitäisikö yleensäkään hukkaportin tangon liikkua kohtuuvoimalla käsin?
* mikä tässä tapauksessa on todennäköisesti jumissa; painekellon sisus vai tangon toisessa päässä itse hukkaportin läppämekanismi
* jos painekellon kaksi pulttia irroittaa ja ottaa kellon käteen, miten välitanko irtoaa; repimällä, vääntämällä, ruuvaamalla..kas kun sitä ei näe päältä päin..
* voiko painekellon korjata jotenkin?
* kannattaako heittää koko paska mäkeen, ja asentaa jostain turbofirmasta ostettu himmeli tilalle?
Jos jollain olisi tällaisesta casesta kokemusta, olisin hyvin kiitollinen vihjeistä miten pitäisi toimia. Tämä vika alkoi täysin yllättäen. Siihen asti puna-vihreä valoshow toimi hienosti ja loogisesti, ja autossa oli hyvät vedot.