Sivu 1/1

HDJ:n tomaatti HJ:n alle ?

Lähetetty: Ti Heinä 29, 2008 12:25 pm
Kirjoittaja P-Pete
Siis olis tarkotus alkaa istutteleen HJ:n alle automaatti ku laatikko remppa olis kuiteski kohta edessä ja olis HDJ:n automaatti tulossa.
Olisko kellään toteutusta vai onko etes mahollista ja jos on nii vinkit olis tarpeen.

Lähetetty: To Heinä 31, 2008 8:06 pm
Kirjoittaja komk
Ookkos harkinnut koko pata+loota setin istuttamista hojon nokille?

Kallista, elämä on, mutta olispahan erilainen hojo....

Lähetetty: Pe Elo 01, 2008 8:47 pm
Kirjoittaja P-Pete
Kyl seki o mieles käyny mut ku on köyhä eikä oo vara hommata hdj:n konetta. Mut jos olis jollain vinkkejä/linkkejä aiheeseen niin pankaas tulemaan, tulin just reissusta ja enpähän muute lähe hoijakalla enää kotikulmia pitemmälle on jo loota siinä kunnossa.

Lähetetty: La Elo 02, 2008 6:39 pm
Kirjoittaja P-Pete
Aikani kuluksi tässä harrastanu guugelin etsintää ja näyttäis vaffasti siltä etta kyllä se olis mahdollista koska vm86 -> ovat käyttäneet nimenomaista A440F laatikkoa 60 sarjalaisissa sekä 80 sarjalaisissa vuoteen 93 asti, mutta mites jakis ? H55F laatikon jakiksen asennus ton tomaatin jatkoksi, nii siihen ei ole viel löytyny vastausta.
Ystävät hyvät oikaskaa ojaan ajavaa ja kertokee mikäli mennee metsikköön, vaikka joskus se on asian tarkoituskin :D

Lähetetty: La Elo 02, 2008 7:52 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Ois varmaan hyva olla se hodarin laatikko taydellinen jakolaatikon kanssa. Onkos tuon ikaisissa laatikoissa jo oma elektroninen ohjausyksikkonsa?

Lähetetty: La Elo 02, 2008 8:10 pm
Kirjoittaja P-Pete
Vm 93 -> on hodarin tomaatit elehtroonisesti ohojattuja ja mallia A442F, mut sitä ennen pitäis olla mallit A440F hydraulinen ohjaus,
mikäli sikäli tosta Lontoon murteesta sen oikein käänsin. 8)

Lähetetty: Ma Elo 04, 2008 7:38 am
Kirjoittaja timop
Pulttijako moottoriin on täysin eri ja starttikin eripuolella, onkohan "kytkinkoppa" irrotettava että voisi vaihtaa 61:stä. Tosin ei niitäkään varmaan helpolla löydy kun ei tomaattejakaan. Jakolaatikko on myös ihan eri kapistus, HDJ:n on kokonaisena pakettina irtoava, laatikoiden välisessä liitoksessa sisäkkäin menevät boorit, eli joutuu käyttämään HDJ:n. Vaikka automaatin tyyppi on sama, voi laatikon kuori olla kiinnityksiltään ihan erilainen ja tässä taitaa olla. Ongelmaksi voi vielä tulla vetolevy-kampiakseli liitos, pulttijako ei ole sama ja HDJ:n vetolevy ei taida oikein mahtua 12H-T:n lohkon pulttijaon sisään eikä startti satu enää hammaskehälle. Kannattaa tarkistaa ennen osien hankintaa.

Lähetetty: Ma Elo 04, 2008 2:15 pm
Kirjoittaja P-Pete
Jeps toi kytkin koppa asia askarruttaa kyllä itseäkin !
Jos ei kellään oo mitään faktaa tai kuvia heittää, nii varmaan täytyy vaan sitte ruveta istuttamaan puol väkisin loota alle, nimittäin himottaa toi tomaatti aivan silmittömästi :lol:

Lähetetty: Pe Elo 08, 2008 8:11 am
Kirjoittaja osilpi
Mites joku ameriikan vaihteisto adaptereiden kera? En osaa sanoa, onko näitä tehty, mutta luulisi ameriikan ihmemaasta (tai kengurujen maasta )löytyvän adapterit johonkin ameriikan vaihteistoon.

Kyllä itseäkin kiinnostaisi automaattivaihteisto, mutta vielä on kovalla pärjättävä.

Lähetetty: Pe Elo 08, 2008 9:10 am
Kirjoittaja hakoteilla
TH400:n saa naitettua SplitCase-jakolaatikkoon valmiilla adapterilla.

Koneen ja automaatin väliin ei kummoista adapteria tarvitse ja vetolevy vaan kampiakselin päähän niin se on siinä.

TH350 ja TH400 ovat alipaineohjattuja 3-vaihteisia laatikkoja, mutta esim. 4L80E, joka on siis 4-vaihteinen automaatti, on elektronisesti ohjattu.

Lähetetty: Pe Elo 08, 2008 3:20 pm
Kirjoittaja P-Pete
Juu kyl jenkkiloota on sekin käyny mielessä, mut ku on köyhä ja kaverilla olis toi hodarin loota ylimääräsenä :oops:

Lähetetty: To Elo 14, 2008 1:29 pm
Kirjoittaja P-Pete
Pistin tossa muutama päivä sitten kyselyä puskajussien luvattuun maahan(Australiaan), että miten ton laatikon sais tohon hoojiihin kiinni.
Tänääs tuli teloitus lausunto vaiheistus loota asialle :oops: ...laatikko A440F on tyypiltään sama HDJ80:ssä kuin mitä ovat *J6:ssä käyttäneet vm86 -> ,mut ku perskeles *J6 versio onkin heavy duty ja eivät käy yhteen ilman mittavia muutoksia, mutta ehdotti et ostaisin heiltä paketin joka kuuluu *J6:een.
Pistin hinta kyselyn vetään, joten katotaan mitä maksais...veikkaan et suomipoika ei siitä etes mansikoilla selviä :shock:

Lähetetty: Ma Syys 23, 2013 5:15 pm
Kirjoittaja Gravehill
P-Pete kirjoitti:Pistin tossa muutama päivä sitten kyselyä puskajussien luvattuun maahan(Australiaan), että miten ton laatikon sais tohon hoojiihin kiinni.
Tänääs tuli teloitus lausunto vaiheistus loota asialle :oops: ...laatikko A440F on tyypiltään sama HDJ80:ssä kuin mitä ovat *J6:ssä käyttäneet vm86 -> ,mut ku perskeles *J6 versio onkin heavy duty ja eivät käy yhteen ilman mittavia muutoksia, mutta ehdotti et ostaisin heiltä paketin joka kuuluu *J6:een.
Pistin hinta kyselyn vetään, joten katotaan mitä maksais...veikkaan et suomipoika ei siitä etes mansikoilla selviä :shock:
Ovakko jo kerinneet hintatiedusteluun vastaamaan?
Himottais kans automatisoida tuo 60:nen mutta heikosti löytyy noita elintenluovuttajia täältä päin. Ja amerikanauton osia en ala kuitenkaan käyttämään, oli ihan tarkotus pitää luotettavana käyttöautona, joten cruiserista sais loota olla.

Lähetetty: Ma Syys 23, 2013 6:03 pm
Kirjoittaja oziolli
Gravehill kirjoitti:
P-Pete kirjoitti:Pistin tossa muutama päivä sitten kyselyä puskajussien luvattuun maahan(Australiaan), että miten ton laatikon sais tohon hoojiihin kiinni.
Tänääs tuli teloitus lausunto vaiheistus loota asialle :oops: ...laatikko A440F on tyypiltään sama HDJ80:ssä kuin mitä ovat *J6:ssä käyttäneet vm86 -> ,mut ku perskeles *J6 versio onkin heavy duty ja eivät käy yhteen ilman mittavia muutoksia, mutta ehdotti et ostaisin heiltä paketin joka kuuluu *J6:een.
Pistin hinta kyselyn vetään, joten katotaan mitä maksais...veikkaan et suomipoika ei siitä etes mansikoilla selviä :shock:
Ovakko jo kerinneet hintatiedusteluun vastaamaan?
Himottais kans automatisoida tuo 60:nen mutta heikosti löytyy noita elintenluovuttajia täältä päin. Ja amerikanauton osia en ala kuitenkaan käyttämään, oli ihan tarkotus pitää luotettavana käyttöautona, joten cruiserista sais loota olla.
Landcruisereiden automaatit on hyvin yleisia taalla ja laatikoiden hinnat ovat yleeensa $700...$1500. Mutta, Australian satamamaksut ovat aivan alyttoman korkeat, joten ei kannata laivapakettia lahettaa, jos se on pienempi kuin 20 jalan container.

Kehottaisin kaantymaan japanilaisten hajottamoiden puoleen. Sielta tulee Australiaan paljon moottoreita, vaihteistoja ja front cut'eja ja siella on mista valita. Olen muutaman kerran kaynyt siella ja nahnyt sikalaisen touhun.