Sivu 1/1
BJ40 vinssin purkaminen
Lähetetty: To Heinä 24, 2008 9:42 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Terve.
Ois tarkoituksena nostaa vinssi pois BJ:n keulalta sen takia, että saa ne sokan reijät porattuu 6mm:iin.
Luin tos jotain vanhaa topickia, että joutuu hivenen purkamaan vinssiä, jotta saa suoraan porattua reijän.
Mitä tos projektissa pitäis ottaa huomioon? Uudet stefat? (mistä?) ja muutenki mitä pitää irroittaa ja missä järjestyksessä.
Typeriä kysymyksiä, mutta... en haluais alkaa purkamaan näin suorilta käsiltä, kun kuitenkin sitten murphyn-laki iskee päälle ja jokin menee pieleen.
Eli ennakko tietoa ja varoituksia ois hyvä saada, kiitos

Lähetetty: To Heinä 24, 2008 10:09 pm
Kirjoittaja r2ree
Eipä siinä mitään ihmeellistä ole. Alat purkamaan ja putsaamaan. Osia ei ole kamalan paljon. Kunnon siivous ja kasaus päinvastoin järjestyksessä. Stefat voi tehä ite tiivistepaperista. Kannattaa harkita sen vahvikelevyn hankkimista tai tekemistä siihen päähän missä on paljon pultteja.
Kato kanssa, että se siirtäjän haarukka on suht suora ja siihen lukitusrullaan tulevat laakeriholkit on aabaut kunnossa.
Ja kun vinsi on laattialla, sen murtosokan reiän poraaminen on piis ov keik. Kannattaa porata se reikä sekä askuliin, että siihen liitosmurkulaan samaan aikaan
Lähetetty: La Heinä 26, 2008 10:07 pm
Kirjoittaja 4x4_88
OK. Pitääpä hakee inspistä jollekkin viikonlopulle.
Niin ja se vahvike. Muistaakseni...ellen väärin muista...oon nähny semmosia vahvikelevyjä myynnissä jossain, mutt en tähän hätään löytäny offikaupoista. Ilmeisesti tarvii hitsata se kiinni?
Lähetetty: Su Heinä 27, 2008 11:17 am
Kirjoittaja PETEBJ75
r2ree kirjoitti:Stefat voi tehä ite tiivistepaperista.
Tiivisteet kannattaa tehda itse paperista, mutta suosittelen stefat ostamaan laakeriliikkeesta
Stefa=

Lähetetty: Su Heinä 27, 2008 11:49 am
Kirjoittaja Jul
Muistaakseni kaikki stefat taitaa löytyä ihan tarvikeliikeestä, jos en väärin muista.
Lähetetty: Ma Heinä 28, 2008 9:06 pm
Kirjoittaja 4x4_88
Kiitän. Ei tullut tällä kertaa aukastua vinssiä,,mutt nojaa
Noh.. vanhaa naulaa porattiiin ja piestiin aikansa pois ja sit 6mm poralla reikää, KUNNES huomasin, että se matopyörän ja ristikkonivelen haarukka on HITSATTU kiinni toisiinsa = tekee "sokasta" merkitsemättömän. Noh.. nyt siin on 6mm pultti ja hitsaus. Pitää vaa vinssata nätisti ja käyttää pylpyrää sit vähä tiukemmissa oloissa, nii ei hajoo vaijeri/kardaani/vinssi räjähdä.
Vaijerina..oliko.... 12500lbs vinssistä oleva...vaijeri
EDIT: Jaa niin ja vinssin käyttövipu on edellee irti vaihelaatikon kylestä, mutta kuten Jari Nesteen pihalla todisti, sitä voi käyttää kun kampeaa lattian reikä vasten.
Ja semmosen huomasin, että kun kääntää vinssin puolelta sen...vivun pis hahlosta, nii se jarrupala ei jaksa pitää rumnpua paikallaan vaan se lähtee kelautuu... aika vaikee tilanne ajon aikana jos tärinästä alkaa vaijeri laahaamaan maahan....
Lähetetty: Ma Heinä 28, 2008 9:59 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Joo ongelmahan noissa on aina se vaijerin punoutuminen pois kelalta. Nopein ratkaisu on tökkästä siihen vaijerin ja rullakidan väliin vaikka halko.
Jani käyttää pesismailaa mutta eiköhän se tavallinen koivuklapi käy.
Sitten siinä vaijerin purkautumisen rajotukseen voi kehittää sellaisen jousikuormitejutun. Vähän niinku vessapaperirullan kansijuttu jossa pikkujouset estää vedollaan sen vessapaperin purkautumisen rullalta itestään. Japella on ainakin sellainen juttu ollut käytössä.
Tai tekee niinku vanhat parrat ja antaa vaijerin siinä pikkuhiljaa ruostua jumiin
Niin ja se vaijeri on kotoisin T-Max 12,500 lbs vinssistä.
Lähetetty: Ti Heinä 29, 2008 10:48 am
Kirjoittaja 4x4_88
Johoo selevä homma
Muutma kuva:
KLIK
Lähetetty: Ti Heinä 29, 2008 7:35 pm
Kirjoittaja HemmoBJ40
Siitä paperisesta tiivisteestä. Kävin kysymässä rauman toyota liikkeestä ei löytynyt suomen eikä belgian varastoista olisi pitänyt japanista alkaan tilailemaan ja hintaa oli 3 euroa

. Annoin olla ja hain paperia varaosaliikkeestä ja tein itse.