Sivu 1/1

LJ 70 Turbohuolia...

Lähetetty: Pe Kesä 20, 2008 8:12 pm
Kirjoittaja veltsu
Mitäs alan miehet on mieltä kun lj:n turbo heittää kiihdytyksissä vihreältä punaselle 3000 kierroksen kieppeillä elikkä nostaa paineet liian korkealle(ko?). Hukkaportti jumissa? Kalvo rikki? Kuka näitä föönejä korjaa kohtuuhintaan?

Kiihtyy kyllä hyvin :twisted: , mutta kyrsii ajaa päin punasia...

Lähetetty: Pe Kesä 20, 2008 9:32 pm
Kirjoittaja H&K
Mun mielestä ihan normaalia että heittää punaselle 3000 rpm kohdalla. Toinen kalja melkein juotu, en lähde koittamaan omaa autoa, mutta muistaisin että kaasu pohjassaajettaessa just tossa paikkeilla syttyy punanen valo.

Lähetetty: La Kesä 21, 2008 4:04 pm
Kirjoittaja veltsu
Normaalia? Mitä hel?)%¤ Mulla on kaks näitä peltilehmien aatelisia ja toisessa ei syty punaset vaikka kuinka hinkkaa... onkohan se vika sitte kuitenki tossa toisessa mönkijässä??

Onko muilla minkälaisia huomioita??

Juhannusta kaikille rapanaamoille! Taian aukasta oluen...

Lähetetty: Su Kesä 22, 2008 11:12 am
Kirjoittaja Pötky
Sen punasen valon kuuluu syttyä kun ahtoja on n. 0,7 bar.

-Jos sille ei oo tarkoituksella mitään tehty, niin vois olla vaikkapas hukkaportin jumittelu paras arvaus.

Sitä tankoahan pitäisi pystyä liikuttamaan ihan käsinkin, niin huomaa liikkuuko se ollenkaan (aika jäykkähän se kuitenkin on).

Sinällään pelkkä punaisen valon palaminenhan ei ole mitään hälyttävää,
monihan on tarkoituksella nostanut ahtoja vakioturbolla noin tuonne kilon luokkaan mutta siitä vakiomittarista (valoista) kun ei näe ollenkaan mihin asti ne ahdot pomppaa niin ahtopainemittari olisi ihan hyvä laitella jos aikoo niitä tarkoituksella nostella.

(-Vakioturbollahan ei kannata juuri tuota 1bar ahtoja ylittää kun pakopaineet karkailee aikasta ylös mutta tämä onkin jo eri asiaa.)

Elikkäs: se turbo varmaanki pelaa kun ahtoja tulee ->ei kannata vielä huolestua.
Onko vika tullut yhtäkkiä vai pikkuhiljaa?

Jos se on aina ollut tuommonen, niin katsoppas ettei esim. edellinen omistaja ole tulpannut sitä hukkaportille menevää letkua.

Jos taas pikkuhiljaa niin vika todennäköisesti löytyy seuraamalla sitä ahtoja rajoittavaa reittiä eli kokeile onko se tanko ihan jumissa, vika voi olla myös siinä kellon kalvossakin, kuitenkin hukkaportin toiminnastahan tuo on kiinni että paineet nousee yli halutun tason.

Lähetetty: Su Kesä 22, 2008 12:43 pm
Kirjoittaja Jappi
Tai sitten niin että se valon anturi on rikki.Ahtojen mittaaminen olisi suotavaa.

Lähetetty: Ma Kesä 23, 2008 1:27 pm
Kirjoittaja H&K
Pötky kirjoitti:Sen punasen valon kuuluu syttyä kun ahtoja on n. 0,7 bar.
Voipi olla noinkin. Mulla ahdot säädetty maks 0,8bar.
Pötky kirjoitti: (-Vakioturbollahan ei kannata juuri tuota 1bar ahtoja ylittää kun pakopaineet karkailee aikasta ylös mutta tämä onkin jo eri asiaa.)
Toi mulla oleva 0,8bar rupeaa olemaan maksimi vakioturbolla. 1barinkin paineilla lämmöt nousee herkemmin ja tehossa ei ei juurikaan muutosta, ehkä laskee pikkasen.

Lähetetty: Ti Kesä 24, 2008 5:28 pm
Kirjoittaja veltsu
Sain värit vaihtumaan! Käytin käytin hukkaporttia käskevää kalvopömpeliä pöydällä, pääsin kääntelemään hukkaportin läppää, liikkui ihan hyvin. Purkaessa huomasin että kalvon kiinnityspulttien alle oli lisätty prikkoja 12mm!! Hukkaportilla ei ollut mitään mahdollisuuksia aueta vaikka sitä työntävä tanko oli kuinka ääriasennossa... Veto parani pikkasen ja muuttui selkeästi tasasemmaksi, kiitos vinkeistä.

Täytyy vielä mitata ja hienosäätää ahtopaineet sinne 0,8 tuntumaan...