Sivu 1/1

Oikean puolen jarruvalot pimeänä 90:stä

Lähetetty: Ke Kesä 18, 2008 12:32 pm
Kirjoittaja Pennola
Tuli haalittua tuolta maailmojen ääristä vm.98 cruiseri. Ensimmäinen omistamani laatuaan ja kaikin puolin verraton peli. Siinä on kuitenkin muutama vika:

-löpötankki on monesti turhan tyhjä
-takajarruvalot ei pala oikealla puolella
-käsijarru ei tunnu toimivan vasemmalla puolella

Ensimmäisen seikan kanssa olen henkilökohtaisella tasolla sujut ja viimeiseen en ole ehtinyt perehtymään lainkaan. Tuon keskimmäisen kanssa sain eilen jo pientä esituntumaa ilman toivottua lopputulosta. Ajattelinkin kysyä täällä viisaammilta, ennen kuin raavin päänahan rikki tai puran auton palasiin.

Tarkistin polttimot ja ne näytti ainakin silmämääräisesti ehjiltä. Onkohan eri puolen valot jaettu eri sulakkeille? -ja jos on, niin missäköhän sellainen rasia sijaitsisi? Ratin vasemmalla puolella alhaalla mielestäni mikään sulake ei viitannut valoihin. Lisäjarruvalo toimii aivan hienosti, vaikka johdot ainakin tulee samalta puolelta kylkeä.

Homma varmaan selviäisi helposti käsikirjasta, mutta sellaista ei nyt tähän hätään ole. Parhaat vinkit senkin hankintaan otetaan niin ikään mieluusti vastaan.

Lähetetty: Ke Kesä 18, 2008 12:49 pm
Kirjoittaja Pennola
Ja taas tuli toteutettua itseä parhaimmillaan: Ensin tehdään, sitten luetaan ohjeita.

Tuolta tekniikkavinkeistä löytyikin jo nuo EPC:t. Pitää laittaa lataukseen ja katsella, että mitä niistä löytyy.

Re: Oikean puolen jarruvalot pimeänä 90:stä

Lähetetty: La Kesä 21, 2008 7:13 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Pennola kirjoitti:Tuli haalittua tuolta maailmojen ääristä vm.98 cruiseri. Ensimmäinen omistamani laatuaan ja kaikin puolin verraton peli. Siinä on kuitenkin muutama vika:

-löpötankki on monesti turhan tyhjä
-takajarruvalot ei pala oikealla puolella
-käsijarru ei tunnu toimivan vasemmalla puolella

Ensimmäisen seikan kanssa olen henkilökohtaisella tasolla sujut ja viimeiseen en ole ehtinyt perehtymään lainkaan. Tuon keskimmäisen kanssa sain eilen jo pientä esituntumaa ilman toivottua lopputulosta. Ajattelinkin kysyä täällä viisaammilta, ennen kuin raavin päänahan rikki tai puran auton palasiin.

Tarkistin polttimot ja ne näytti ainakin silmämääräisesti ehjiltä. Onkohan eri puolen valot jaettu eri sulakkeille? -ja jos on, niin missäköhän sellainen rasia sijaitsisi? Ratin vasemmalla puolella alhaalla mielestäni mikään sulake ei viitannut valoihin. Lisäjarruvalo toimii aivan hienosti, vaikka johdot ainakin tulee samalta puolelta kylkeä.

Homma varmaan selviäisi helposti käsikirjasta, mutta sellaista ei nyt tähän hätään ole. Parhaat vinkit senkin hankintaan otetaan niin ikään mieluusti vastaan.
Vinkkejä:
-älä ajele niin paljon :lol: Paljonko imee? 10-11 väliin pitäis päästä normaaleilla ajeluilla.
-sieltä on varmaan lampunkannat ruostunu/maadotusjohto irronnu lampun takaa, kurkkaa puskurin alle. Kannattanee ostaa uus koko lyhty, maksaa jotain satasen.
-säätöohjeet käsijarruun: http://www.lcool.org/technical/90_series/handbrake.html

Lähetetty: Ma Kesä 23, 2008 9:56 am
Kirjoittaja Pennola
Kiitos vinkeistä, pitää jossain vaiheessa vänkäytyä puskurin alle. Toisaalta ainakin lampun sisällä kannat näytti kyllä aivan täysin puhtailta ja ruostetta ei yleisesti ottaen ole missään.

Nyt en ole aivan varma, mutta mielestäni tosiaan toinen puoli kokonaisuudessaan (puskuri ja ylempi valorykelmä) on pimeä, joka kaupunkilaisjärjellä sanoisi, että vika on jossain muualla kuin siellä takana. Valoja ei sitä paitsi jaksa kovin montaa kertaa tarkistaa, kun sisältä jarrun päästäessä valot sammuvat takana hyvin nopeasti. Omalla kohdallani tarvittavan nopeaan sykähdykseen pystyy korkeintaan kaksi kertaa päivässä. hehee. Yhdellä aikaisemmalla threadilla oli linkki omistajan käsikirjaan ja laatu tuntuu olevan kohdillaan. Pitää vielä yrittää selvitellä noita japanialaisen pajasamurain johdotuksia sieltä.

Parhaimmillaan 80-90kmh maantiellä jurrutellen olen saanut menemään kulutuksen alle kympin, muuten tosiaan menee se 10-12.

Lähetetty: Ti Kesä 24, 2008 12:07 pm
Kirjoittaja Pennola
Voi hemmetti. Vika oli sittenkin polttimossa. Polttimothan ovat tunnetusti niin kalliita, että niitä ei kannata vaihtaa ensimmäiseksi.. Vilkku ja jarru- / huomiovalo on vissiin sarjassa, kun olivat kummatkin pimeinä.

No, tulipahan 'korjattua'.