Kuva Kuva

Oikean puolen jarruvalot pimeänä 90:stä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Pennola
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2008 10:56 am
Paikkakunta: Häslinki

Oikean puolen jarruvalot pimeänä 90:stä

Viesti Kirjoittaja Pennola »

Tuli haalittua tuolta maailmojen ääristä vm.98 cruiseri. Ensimmäinen omistamani laatuaan ja kaikin puolin verraton peli. Siinä on kuitenkin muutama vika:

-löpötankki on monesti turhan tyhjä
-takajarruvalot ei pala oikealla puolella
-käsijarru ei tunnu toimivan vasemmalla puolella

Ensimmäisen seikan kanssa olen henkilökohtaisella tasolla sujut ja viimeiseen en ole ehtinyt perehtymään lainkaan. Tuon keskimmäisen kanssa sain eilen jo pientä esituntumaa ilman toivottua lopputulosta. Ajattelinkin kysyä täällä viisaammilta, ennen kuin raavin päänahan rikki tai puran auton palasiin.

Tarkistin polttimot ja ne näytti ainakin silmämääräisesti ehjiltä. Onkohan eri puolen valot jaettu eri sulakkeille? -ja jos on, niin missäköhän sellainen rasia sijaitsisi? Ratin vasemmalla puolella alhaalla mielestäni mikään sulake ei viitannut valoihin. Lisäjarruvalo toimii aivan hienosti, vaikka johdot ainakin tulee samalta puolelta kylkeä.

Homma varmaan selviäisi helposti käsikirjasta, mutta sellaista ei nyt tähän hätään ole. Parhaat vinkit senkin hankintaan otetaan niin ikään mieluusti vastaan.
Pennola
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2008 10:56 am
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Pennola »

Ja taas tuli toteutettua itseä parhaimmillaan: Ensin tehdään, sitten luetaan ohjeita.

Tuolta tekniikkavinkeistä löytyikin jo nuo EPC:t. Pitää laittaa lataukseen ja katsella, että mitä niistä löytyy.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Oikean puolen jarruvalot pimeänä 90:stä

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Pennola kirjoitti:Tuli haalittua tuolta maailmojen ääristä vm.98 cruiseri. Ensimmäinen omistamani laatuaan ja kaikin puolin verraton peli. Siinä on kuitenkin muutama vika:

-löpötankki on monesti turhan tyhjä
-takajarruvalot ei pala oikealla puolella
-käsijarru ei tunnu toimivan vasemmalla puolella

Ensimmäisen seikan kanssa olen henkilökohtaisella tasolla sujut ja viimeiseen en ole ehtinyt perehtymään lainkaan. Tuon keskimmäisen kanssa sain eilen jo pientä esituntumaa ilman toivottua lopputulosta. Ajattelinkin kysyä täällä viisaammilta, ennen kuin raavin päänahan rikki tai puran auton palasiin.

Tarkistin polttimot ja ne näytti ainakin silmämääräisesti ehjiltä. Onkohan eri puolen valot jaettu eri sulakkeille? -ja jos on, niin missäköhän sellainen rasia sijaitsisi? Ratin vasemmalla puolella alhaalla mielestäni mikään sulake ei viitannut valoihin. Lisäjarruvalo toimii aivan hienosti, vaikka johdot ainakin tulee samalta puolelta kylkeä.

Homma varmaan selviäisi helposti käsikirjasta, mutta sellaista ei nyt tähän hätään ole. Parhaat vinkit senkin hankintaan otetaan niin ikään mieluusti vastaan.
Vinkkejä:
-älä ajele niin paljon :lol: Paljonko imee? 10-11 väliin pitäis päästä normaaleilla ajeluilla.
-sieltä on varmaan lampunkannat ruostunu/maadotusjohto irronnu lampun takaa, kurkkaa puskurin alle. Kannattanee ostaa uus koko lyhty, maksaa jotain satasen.
-säätöohjeet käsijarruun: http://www.lcool.org/technical/90_series/handbrake.html
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Pennola
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2008 10:56 am
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Pennola »

Kiitos vinkeistä, pitää jossain vaiheessa vänkäytyä puskurin alle. Toisaalta ainakin lampun sisällä kannat näytti kyllä aivan täysin puhtailta ja ruostetta ei yleisesti ottaen ole missään.

Nyt en ole aivan varma, mutta mielestäni tosiaan toinen puoli kokonaisuudessaan (puskuri ja ylempi valorykelmä) on pimeä, joka kaupunkilaisjärjellä sanoisi, että vika on jossain muualla kuin siellä takana. Valoja ei sitä paitsi jaksa kovin montaa kertaa tarkistaa, kun sisältä jarrun päästäessä valot sammuvat takana hyvin nopeasti. Omalla kohdallani tarvittavan nopeaan sykähdykseen pystyy korkeintaan kaksi kertaa päivässä. hehee. Yhdellä aikaisemmalla threadilla oli linkki omistajan käsikirjaan ja laatu tuntuu olevan kohdillaan. Pitää vielä yrittää selvitellä noita japanialaisen pajasamurain johdotuksia sieltä.

Parhaimmillaan 80-90kmh maantiellä jurrutellen olen saanut menemään kulutuksen alle kympin, muuten tosiaan menee se 10-12.
Pennola
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2008 10:56 am
Paikkakunta: Häslinki

Viesti Kirjoittaja Pennola »

Voi hemmetti. Vika oli sittenkin polttimossa. Polttimothan ovat tunnetusti niin kalliita, että niitä ei kannata vaihtaa ensimmäiseksi.. Vilkku ja jarru- / huomiovalo on vissiin sarjassa, kun olivat kummatkin pimeinä.

No, tulipahan 'korjattua'.
Vastaa Viestiin