Sivu 1/1

ootteko tehnyt 2-h kone remonttia?

Lähetetty: La Kesä 14, 2008 3:06 pm
Kirjoittaja pemaripoju
ohipuhallus on aika kovaa ja ajatuksena olisi vaihtaa ainakin männän renkaat ja kiertokangen laakerit. onko putket ollut minkämoisessa kunnossa yleensä? että selviääkö pelkällä hoonauksella, saako mäntiä helposti? hintoja rempalle olisi mukava tietää? pääsi toi kone keittään yks talvi ja eikö näissä ole ollut sitä vikaa että renkaat katkeilis samalla kertaa? `
minkähänmoiset puristus paineet pitäis olla jos ne mittais nyt ekana?

Lähetetty: Su Kesä 15, 2008 6:14 am
Kirjoittaja hj60
Oon tehny pari vuotta sitte, männistä en tiiä mutta renkaat, tiivisteet ja kaikki paitti nokka-akselin laakerit sai tavikkeena. Oisko viitisensataa menny kaikkineen.

Lähetetty: Su Kesä 15, 2008 3:49 pm
Kirjoittaja pemaripoju
oliko renkaita pokki tai sylinterit kulunu?

Lähetetty: Ma Kesä 16, 2008 4:30 am
Kirjoittaja hj60
Kakkospytyn alempi puristusrengas oli poikki, mutta pytyssä niin olematon naarmu että hoonasin vaan.

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=36 tuolla on siitä jotain, ja offipalstalla samalla otsikolla enemmänki.

Lähetetty: Ti Kesä 24, 2008 6:24 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mittasin tänään puristukset! oli joka pytyssä 29-30bar
sai kyllä pyörittää aika kauan että nousi tonne asti. jonku 5sek

Lähetetty: Ke Heinä 23, 2008 12:50 pm
Kirjoittaja pemaripoju
tilasin männänrenkaat ,kiertokangenlaakerit ja kannentiivisteen 235€
koivusella. motonetistä olisi saanut 170€mutta laatu vähän epäilyttää.
vähän jännittää kun ensviikolla avaan koneen että mitä sieltä löytyy! jos on männät tai putket kulunut pilalle!

Lähetetty: Ke Heinä 23, 2008 8:37 pm
Kirjoittaja pemaripoju
sellanen jäi mietityttään että pitääkö sitä hoonausvehjettä pyörittää kuivana, veden kanssa, polttoöljyn, vei pensan?
siinähän on kuin kovasimen palat että vesi tuntuis hyvältä?

Lähetetty: Ke Heinä 23, 2008 8:52 pm
Kirjoittaja JAWA
Itse olen kakspyörästen kanssa hoonannut ihan moottoriöljyn avustamana.

Lähetetty: To Heinä 24, 2008 7:29 am
Kirjoittaja Heikki L
Juu moottoriöljyn kanssa täälläkin, en sittenn tiedä miten ammattilaiset tekee..

Hoonaus

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2008 1:16 am
Kirjoittaja werzu
Polttoöljyllä olen voidellut.Aineen idea on viedä hiontajätökset pois ettei pyöri kivien välissä.Eli jopa vesi käy.Tosin ruostuttaa tehokkaasti jos unohtaa öljytä.

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2008 4:20 pm
Kirjoittaja pemaripoju
täytyy kokeilla öljyllä tai polttoaineella hoonata.
aika siloset kivet bilteman hoonaus vehkeessä...

öljyrenkaissa ei ole ollenkaan top merkintää, että niillä ei sitten varmaankaan ole väliä kuinka päin laittaa?

Öljyrenkaat

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2008 10:01 pm
Kirjoittaja werzu
Aina renkaissa ei olekkaan top merkintää vaan valmistaja on voinut korvata sen jollakin muulla tekstillä.Joidenkin renkaiden mukana on oikein asennusohjeet josta asiaa voi selvitellä.Ei sen hoonauskiven kovin karkea pidäkkään olla.Ja jos sylinterin yläpäässä on paljon kulumaa on muuten riski et uudet renkaat saattaa katketa helposti.Kannattaa katsoa ettei männänrenkaan urat ole väljät renkaisiin.Onko yksi vai kolmeosaiset öljyrenkaat?

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2008 10:19 pm
Kirjoittaja pemaripoju
yksi osainen on öljyrengas. ja std merkki ylöspäin, näin kehu myyjä kun soitin. muissa renkaissa oli kyllä top merkintä, mutta nää oli kyllä silmämääräisesti saman laiset kumminpäin vaan.
kulumaa ei ollut sylintereissä yhtään kun viime kesänä kannentiivisteen vaihdon yhteydessä silmäilin. olisi silloin pitäny heti pistää myös alakerta osiksi vaan laiskuutta jäi tekemättä.

Lähetetty: Ma Heinä 28, 2008 8:39 pm
Kirjoittaja pemaripoju
nyt on remmppa edennyt siihen vaiheeseen että on alakerta lyöty nippuun. ei oikeen muuta vikaa näkynyt kuin että oli yhdestä männästä alempi puristus rengas poikki. kiertokangen laakereissa oli pieniä naarmuja. näky männät olevan vahvistetulla rengas uralla ja uuden renkaan kanssa ei meinannu 0,10 liuska mahtua väliin, ja ohjeessa annettiin max 0,20 mitta. männät oli siis vielä hyvässä iskussa.
kovaa karstaa oli rengas uriin muodostunut. sai ihan tosissaan rapsutella pois.
aika silee hoonausjäljestä tuli, mutta kai se auttaa renkaita tilottuun?
ja yritin sillai 45asteen vinouteen saada hoonausjälkee jäämään.

Lähetetty: Ti Heinä 29, 2008 4:35 pm
Kirjoittaja pemaripoju
nyt on kone niputettu ja sisäänajo aloitettu! piti ekaa kertaa elämässä nostaa traktorilla kansi takaisin autoon. kun ei sitä käsinkään jaksanut! oli imu ja pakosarja kannessa kyllä kiinni. huohottaa se vieläkin, mutta saattaahan se vähentyä kun männänrenkaat tiloittuu.
kaikissa esikammioissa oli pienoisia halkeemia, mutta oli niitä jo viimekesänäkin. ei se varmaan menoo haittaa jos ei paloja rupee irtoileen?