Kuva Kuva

ootteko tehnyt 2-h kone remonttia?

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

ootteko tehnyt 2-h kone remonttia?

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ohipuhallus on aika kovaa ja ajatuksena olisi vaihtaa ainakin männän renkaat ja kiertokangen laakerit. onko putket ollut minkämoisessa kunnossa yleensä? että selviääkö pelkällä hoonauksella, saako mäntiä helposti? hintoja rempalle olisi mukava tietää? pääsi toi kone keittään yks talvi ja eikö näissä ole ollut sitä vikaa että renkaat katkeilis samalla kertaa? `
minkähänmoiset puristus paineet pitäis olla jos ne mittais nyt ekana?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Oon tehny pari vuotta sitte, männistä en tiiä mutta renkaat, tiivisteet ja kaikki paitti nokka-akselin laakerit sai tavikkeena. Oisko viitisensataa menny kaikkineen.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

oliko renkaita pokki tai sylinterit kulunu?
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kakkospytyn alempi puristusrengas oli poikki, mutta pytyssä niin olematon naarmu että hoonasin vaan.

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=36 tuolla on siitä jotain, ja offipalstalla samalla otsikolla enemmänki.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

mittasin tänään puristukset! oli joka pytyssä 29-30bar
sai kyllä pyörittää aika kauan että nousi tonne asti. jonku 5sek
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tilasin männänrenkaat ,kiertokangenlaakerit ja kannentiivisteen 235€
koivusella. motonetistä olisi saanut 170€mutta laatu vähän epäilyttää.
vähän jännittää kun ensviikolla avaan koneen että mitä sieltä löytyy! jos on männät tai putket kulunut pilalle!
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

sellanen jäi mietityttään että pitääkö sitä hoonausvehjettä pyörittää kuivana, veden kanssa, polttoöljyn, vei pensan?
siinähän on kuin kovasimen palat että vesi tuntuis hyvältä?
Avatar
JAWA
Viestit: 142
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 8:10 pm
Paikkakunta: Kanta-häme

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Itse olen kakspyörästen kanssa hoonannut ihan moottoriöljyn avustamana.
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
#241
Heikki L
Viestit: 268
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 10:24 pm
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Heikki L »

Juu moottoriöljyn kanssa täälläkin, en sittenn tiedä miten ammattilaiset tekee..
Onnellinen maastobusseilija......

HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Hoonaus

Viesti Kirjoittaja werzu »

Polttoöljyllä olen voidellut.Aineen idea on viedä hiontajätökset pois ettei pyöri kivien välissä.Eli jopa vesi käy.Tosin ruostuttaa tehokkaasti jos unohtaa öljytä.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

täytyy kokeilla öljyllä tai polttoaineella hoonata.
aika siloset kivet bilteman hoonaus vehkeessä...

öljyrenkaissa ei ole ollenkaan top merkintää, että niillä ei sitten varmaankaan ole väliä kuinka päin laittaa?
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Öljyrenkaat

Viesti Kirjoittaja werzu »

Aina renkaissa ei olekkaan top merkintää vaan valmistaja on voinut korvata sen jollakin muulla tekstillä.Joidenkin renkaiden mukana on oikein asennusohjeet josta asiaa voi selvitellä.Ei sen hoonauskiven kovin karkea pidäkkään olla.Ja jos sylinterin yläpäässä on paljon kulumaa on muuten riski et uudet renkaat saattaa katketa helposti.Kannattaa katsoa ettei männänrenkaan urat ole väljät renkaisiin.Onko yksi vai kolmeosaiset öljyrenkaat?
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

yksi osainen on öljyrengas. ja std merkki ylöspäin, näin kehu myyjä kun soitin. muissa renkaissa oli kyllä top merkintä, mutta nää oli kyllä silmämääräisesti saman laiset kumminpäin vaan.
kulumaa ei ollut sylintereissä yhtään kun viime kesänä kannentiivisteen vaihdon yhteydessä silmäilin. olisi silloin pitäny heti pistää myös alakerta osiksi vaan laiskuutta jäi tekemättä.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nyt on remmppa edennyt siihen vaiheeseen että on alakerta lyöty nippuun. ei oikeen muuta vikaa näkynyt kuin että oli yhdestä männästä alempi puristus rengas poikki. kiertokangen laakereissa oli pieniä naarmuja. näky männät olevan vahvistetulla rengas uralla ja uuden renkaan kanssa ei meinannu 0,10 liuska mahtua väliin, ja ohjeessa annettiin max 0,20 mitta. männät oli siis vielä hyvässä iskussa.
kovaa karstaa oli rengas uriin muodostunut. sai ihan tosissaan rapsutella pois.
aika silee hoonausjäljestä tuli, mutta kai se auttaa renkaita tilottuun?
ja yritin sillai 45asteen vinouteen saada hoonausjälkee jäämään.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nyt on kone niputettu ja sisäänajo aloitettu! piti ekaa kertaa elämässä nostaa traktorilla kansi takaisin autoon. kun ei sitä käsinkään jaksanut! oli imu ja pakosarja kannessa kyllä kiinni. huohottaa se vieläkin, mutta saattaahan se vähentyä kun männänrenkaat tiloittuu.
kaikissa esikammioissa oli pienoisia halkeemia, mutta oli niitä jo viimekesänäkin. ei se varmaan menoo haittaa jos ei paloja rupee irtoileen?
Vastaa Viestiin