Pajakulman jousista
Valvoja: Käyttäjä
Pajakulman jousista
on harmia.vaiva on seuraavanlainen.
-s......n jäykät
-liian korkeat?.takajousen riiput pystysuorassa asennossa .
-jos takakontissa ei ole 150kg painoa kartaani juristaa 90-120km/h nopeuksissa lievän moottorijarrutuksen aikana. ehkä keppi on muutenvaan sökö?
eli mitä lateja kannattis lähteä poistamaan ilman että perä laskeutuu liiaksi kun ajoittain autoa kuormataan melko raskaastikkin sekä käytetään vetojuhtana 3200kg painavan asian liikuttamiseen.
kyse oli siis hj-61:sen jousista.
-s......n jäykät
-liian korkeat?.takajousen riiput pystysuorassa asennossa .
-jos takakontissa ei ole 150kg painoa kartaani juristaa 90-120km/h nopeuksissa lievän moottorijarrutuksen aikana. ehkä keppi on muutenvaan sökö?
eli mitä lateja kannattis lähteä poistamaan ilman että perä laskeutuu liiaksi kun ajoittain autoa kuormataan melko raskaastikkin sekä käytetään vetojuhtana 3200kg painavan asian liikuttamiseen.
kyse oli siis hj-61:sen jousista.
huutakaa hep kuka on joskus nähnyt/ajanut suomalaisten firmojen tekemillä toimivilla latoilla.
tarkoitan tällä nyt että ajo ollut muutakin kuin asvaltilla ajoa tai asuntovaunun vetoa.
kaikki pakat mitä mä olen nähnyt on se sitten taottu ta kokonaan uusi on oikeesti ollut tosi syvältä ja vieläpä poikittain.
tarkoitan tällä nyt että ajo ollut muutakin kuin asvaltilla ajoa tai asuntovaunun vetoa.
kaikki pakat mitä mä olen nähnyt on se sitten taottu ta kokonaan uusi on oikeesti ollut tosi syvältä ja vieläpä poikittain.
Pekkolan-akan-poika puhuu asiaa!!
Tuntuu tosiaankin siltä että Suamessa ei osata valmistaa muita kuin kuorma-auton jousia....
Ne jotka ovat kokeilleet esim OME:n tekeleitä ovat olleet tyytyväisiä. Samoin alkuperäisten lattojen takojat.....
Tuntuu tosiaankin siltä että Suamessa ei osata valmistaa muita kuin kuorma-auton jousia....
Ne jotka ovat kokeilleet esim OME:n tekeleitä ovat olleet tyytyväisiä. Samoin alkuperäisten lattojen takojat.....
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Sama vaiva omassa 61:ssä, myöskin pajakulman "kivirekijouset".
Tarkoitus olis poistaa lehti, tai parikin.
Harkinnassa on myös siirtää takimmaisia riippuja jonkinverran
akseliin päin, jolloin riipun kulma muutuu joustavammaksi?
Hep, Tampereella oli ennen paja joka osasi tehdä toimivat jouset
varsinkin HJ:n alle, teetin siellä kahteen HJ-60 jouset.
Toiminta on kyllä loppunut pari vuotta sitten, ja jäljelle jäi vain
tämä kyseinen kivirekipaja???
Tarkoitus olis poistaa lehti, tai parikin.
Harkinnassa on myös siirtää takimmaisia riippuja jonkinverran
akseliin päin, jolloin riipun kulma muutuu joustavammaksi?
Hep, Tampereella oli ennen paja joka osasi tehdä toimivat jouset
varsinkin HJ:n alle, teetin siellä kahteen HJ-60 jouset.
Toiminta on kyllä loppunut pari vuotta sitten, ja jäljelle jäi vain
tämä kyseinen kivirekipaja???
________________________
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
pirultahyvä
BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Moottorijarrutuksessa ilmenevä juristus.Viittaisi siihen että peräkulma on pielessä ja tässä tapauksessa liiaan etukenossa.Itellä on sama ominaisuus BJ:ssä ilmajousten asennuksen jälkeen.Ja korjaantunee kun perää kääntää.Ota sopivaa lattaa Esim.10 mm hio se kiilaksi ja laita akselin ja jousipakan ja perän väliin.Halpa konsti.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
nyt sitten poistin aivan mutufiilisten pohjalta takajousista norrasta laskien 5:dennen ladin. takanurkan joustot toimii nyt loistavasti ainakin tyhjällä autolla katu-olosuhteissa.juhannuskuorman kanssa hiukka arveluttaa.
kartaanin juristus ei sitten lakannut sikäli kun se ääni kartaanista edes tulee? nii jurina ilmenee nyt 100-120km/h nopeuksissa muutoin on hiljasta.
kartaanin juristus ei sitten lakannut sikäli kun se ääni kartaanista edes tulee? nii jurina ilmenee nyt 100-120km/h nopeuksissa muutoin on hiljasta.