Sivu 1/1
Hitaalla nelivedolla naputtaaa... HJ60
Lähetetty: Ma Kesä 09, 2008 10:31 am
Kirjoittaja Rocco69
Terve.
Tuli käytyä vähän moton jäljillä offailemassa... jep, pääsin mutaan kahlailemaan
Siellä pöpelikössä kun kurvailin hitaalla nelivedolla niin edestä naputti..
Tiedän vas. etupallon vuotavan ja tulevana viikonloppuna ajattelin vaihtaa samalla kertaa molemmille puolille uudet stefat,holkit ja vaseliinit..
1) Voiko naputus korjaantua ed.mainitulla rempalla?
2) Voiko naputus johtua "vain" rikkinäisestä stefasta?
Tässä kun oon etsinyt tietoa tulevasta rempasta niin on ollut mainintoja murroksen ja nivelen kunnosta. Ja amatöörinä en ole ihan selvillä miltä moiset tarkistettavat osat näyttää.. jos joltain löytyy kuvia niin olisin erittäin otettu

Lähetetty: Ma Kesä 09, 2008 3:35 pm
Kirjoittaja Blis
kyllä jos stefat/holkit vaihtaa etupäähän niin kyllä samalla kannattaa vaihtaa murroksetkin, ei kuitenkaan ole iso tuossa vaiheessa ja tod. näk. naputus ei ainakaan lisäänny sillä remontilla... Ja itse naputus ei kuitenkaan korjaannu ilman murroksen vaihtoa, hiljentyä se voi mutta korjaannu ei...
Lähetetty: Ma Kesä 09, 2008 4:06 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Naputus,rutina.kalkatus,nakutus yms.ääni etupyörän luota johtuu lähes aina kuluneesta murrosnivelestä.
Sitä ei saa oikein millään mulla loppumaan kun murroksen vaihdolla
Lähetetty: Ma Kesä 09, 2008 9:14 pm
Kirjoittaja Rocco69
Kiitän vastauksista
Olisko ehdotuksia mistä kannattaisi murrosnivel ostaa?
Hinta näyttäis heiluvan reilun satkun paikkeilla.. ?!?
Mistä halvin????
Taidan sittenkin vaihtaa vain vuotavalle puolelle murroksen,stefan ja holkin..

..ja myöhemmin tutkia toinen puoli?!?! (jotenkin tuntuu että naputus kuuluisi vain sieltä vasemmalta,vuotavalta puolelta?!?)
Uskaltaako muuten vuotavan pallon kanssa tehdä pidempiä retkiä laisinkaan? ..vai onko pelko että sieltä voisi räjähtää jotain lisää/kallista jos ei heti vaihda uutta murrosta??
-kiitän
Lähetetty: Ma Kesä 09, 2008 11:22 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
ei se vuoto ole sinänsä vaarallista kuin ympäristölle jos lisää öljyä ennenkuin sitä on liian vähän,rauhallista ajoa ne huonotkin murrokset kestää ja jossain vaiheessa se kuitenkin muuttuu paloiksi jolloin vaarana on myös vetoakselin särkyminen ja tiedän tapauksen jossa myös napa hajosi.vielä en ole saanut rikottua offroad tarvikkeen hd-murroksia yrityksistä huolimatta.renkaina tosin 35 bfg mutiaiset eli hyvät yleisrenkaat(ei maasto).100% lukot on ja niiden avulla ajettuja orkinaaleja on mennyt useita ja niiden myötä myös vetareita prkl.
Lähetetty: Ma Kesä 16, 2008 7:24 pm
Kirjoittaja Rocco69
Mitenköhän "nopea" toi murroksen vaihto on, jos kaikki menee nappiin?
Lähetetty: Ma Kesä 16, 2008 7:54 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Rocco69 kirjoitti:Mitenköhän "nopea" toi murroksen vaihto on, jos kaikki menee nappiin?
1h./puoli osien pesuineen...on ainakin mulla.
Maasto olosuhteissa viimevuoden mikkelin kisassa tais olla jotain 1,5h.
Lähetetty: Ma Kesä 16, 2008 7:59 pm
Kirjoittaja Rocco69
Onko siinä ainoana aikaa vievänä osuutena mahdollisten jumiutuneiden pulttien avaaminen?
Onko muuten tietoa löytyykö motonetin hyllyltä sopivat stefat ja holkit?
Mites on yleensä ollut noitten tiivisteiden ja huopien kunto? (tapauksissa jossa stefa ja murros bashana...)
Lähetetty: Ma Kesä 16, 2008 8:02 pm
Kirjoittaja Blis
Rocco69 kirjoitti:Onko siinä ainoana aikaa vievänä osuutena mahdollisten jumiutuneiden pulttien avaaminen?
jumissa olevat pultit, napiksen kartioprikat, happamat jarruputket.... ei siinä oikeastaan muuta aika vievää sinänsä pitäisi olla... voijetta on hyvä sitten olla väh. 1 tuubi murrokseen yms. rasvailuun...
Lähetetty: Ma Kesä 16, 2008 8:10 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Blis kirjoitti:Rocco69 kirjoitti:Onko siinä ainoana aikaa vievänä osuutena mahdollisten jumiutuneiden pulttien avaaminen?
jumissa olevat pultit, napiksen kartioprikat, happamat jarruputket.... ei siinä oikeastaan muuta aika vievää sinänsä pitäisi olla... voijetta on hyvä sitten olla väh. 1 tuubi murrokseen yms. rasvailuun...
Ryssitty laakerin kiristysmutteri ts jengat sököt...
Muista hommata tohon remppaan se tähtialuslaatta sinne muttereiden väliin molemmin puolin.
Noi navan kartioprikat ei oo paha setti kun vaan on oikeet otteet...
Jarruputket on pahoja.
Kannattaa duunata uudet putket suosista.
Napikset kantsuu purkaa ja pestä sikahyvin ja sit kevyt voitelu.
Lähetetty: Ti Kesä 17, 2008 4:27 am
Kirjoittaja hj60
Mulla on lainata sulle työkalu niille kartioprikoille, tää on evo 2, otetaan kuvia samalla ku testataan tää ekaa kertaa "ei vasta auki olleilla" prikoilla, niin voin tehä pikku jutun tänne siitä.
Samoin se 54 mm hylsy löytyy.
Joku kerto täällä jonku golffin jarruletkun olevan passeli siihen orkkin letkun ja putkenpätkän tilalle, mutta se jäi auki, mikä golffi ja etu- vai takaletku?
Ja tämmösessä stefat pashana-tilanteessa se osien hinkkaus puhtaaksi on toosi kivaa.
Lähetetty: Ti Kesä 17, 2008 9:25 pm
Kirjoittaja Rocco69
Loistava juttu jos löytyy työkaluja ja toi hylsy lainaksi
Jep, napsitaan läjä kuvia fiksailuista
Paljonkohan sitä jarruputkea kantsii hommata?
Mites se on, pitääks se laakeri settikin hankkia?
..vai pärjääkö seuraavilla tuotteilla: -1x Vetonivel, 1x stefa, 1x holkki + vassua ja jarruputkea??????? (+uudet peräöljyt)
Lähetetty: Ke Kesä 18, 2008 5:24 am
Kirjoittaja Blis
se joku tiiviste mikä lie onkaan (olka-akselin laipan tms..) on hyvä olla, tai sitte esim. liqui molyn tiiivistesilikoonia...
Lähetetty: Ke Kesä 18, 2008 6:51 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Blis kirjoitti:se joku tiiviste mikä lie onkaan (olka-akselin laipan tms..) on hyvä olla, tai sitte esim. liqui molyn tiiivistesilikoonia...
jos ei pura olka akselista niin ei tarvi
Lähetetty: Ke Kesä 18, 2008 6:08 pm
Kirjoittaja Blis
Käyttäjä kirjoitti:Blis kirjoitti:se joku tiiviste mikä lie onkaan (olka-akselin laipan tms..) on hyvä olla, tai sitte esim. liqui molyn tiiivistesilikoonia...
jos ei pura olka akselista niin ei tarvi
tarviihan sen vaikka "välistä" vaihtaa niin se mikä on siinä olka-akselin laipan ja ihmemötikän joka tulee murroksen päälle väliiin olla... se johon tulee se pronssiholkki...