Sivu 1/1
HJ 61 korotus
Lähetetty: Ti Touko 31, 2005 6:32 pm
Kirjoittaja guru
Elikkäs voisko joku kertoo tarviiko vaihtaa mitään osia jos kääntää
akselit lehtien alapuolelle. vai onko muita vaihto ehtoja?
ku korotus sarjat on aika kalliita kuitenki ja ei löytyny ku parista virmasta.
-mistä kannattaa kysellä korotus sarjoja edullisesti

Lähetetty: Ke Kesä 01, 2005 7:01 am
Kirjoittaja Cental73
osta nylon tankoa tai POM-muovitankoa. sellaista olikose nyt 60mm halkaisijaltaan, sahauta siitä 12 kpl palasia (paljonko haluat korottaa) esim 50 mm, kuten mulla. Silloin ei tarvitse suurempia värkkäyksiä tehdä. ja sitten hankit pidempiä pultteja ja poraat palikoihin reijät. Irrotat vanhat korin kiinnityspultit, ja nostat nurkka kerrallaan hallitunkilla ja vaikka puukalikan avulla. Aikaa mene n päivä operaatioon. Mahdollisesti täytyy sitten vähän taivuttaa jakiksen keppiä ja vaihdekeppiä että menee pikkupuoli päälle ja ettei sylje 2 vaihdetta pois päältä. Itse tein vielä aukon flektin alareunaan, rupelli kun on koneessa kii, ja suoja korissa. Jos korotat enemmän koria rungosta tulee eteen jarruletkujen jatkaminen, ohjausakselin värkkäys (kuulemma) plus muuta hommaa. Muista käydä katsastuttamassa muutos. Noi tarvikkeet maksoi yhteensä jotain alle 100 euroa. Jos teet SOA:n eli siirrät akselin jousien alle, kannattaa perän kallistuskulma tehdä uusiksi, ja vaihtaa pidemmät iskarit.
Lähetetty: Ke Kesä 01, 2005 7:16 pm
Kirjoittaja Heikki L
Mulla olis mielessä kanssa toi soa ja korin korotus.
Eli kun käännän aksulat pakkojen alle mitä tarvitsee tehdä ohjaus akselille??? joo uudet iskarit varmaan tarvii, sitten se taka jortaanin kulman kääntö riittääkö kartaanin liuun spoorit vai pitääkö koneistaa???
ajattelin ekak tehä soan, sitten katsastus. Seuraavaks 50mm korotuspalat nylon tangosta, ja jos vielä riittää korotusvaraa nin että auton saa leimalle, niin pitemmät riiput alle.
Olisko jollain kuvaa tosta Hj:soasta??
Lähetetty: To Kesä 02, 2005 12:23 am
Kirjoittaja PikkuF
SOA:n ja korinkorotuksen kanssa ja jos vielä on 205 rinkuloita isommat fillarit alla niin kokonaiskorotus pompsahtaa yli eurodirektiivin-suamelle-salliman-aken-setien(tätien)-hyväksymän-rajan.
Lähetetty: Ti Kesä 07, 2005 9:50 pm
Kirjoittaja Vieras
eli soa:n teko vaatii oikeenpuolen ohjausvarren ja pidemmät pultit siihen. muita osia ei mene jos u-pultit lähtee ehjinä irti. omani sain juuri valmiiksi. lehtijousten olis hyvä olla suorat tai jo vähän sisäänpäin jos haluaa leimata sen viälä. Muuta korotusta on turha harkita enään soan jälkeen ellei väkisin halua kaataa autoaan. omani on suorilla lehdillä ja sopivan korkee. ja joustot on uskomattomat. eli soa on ainoo oikee keino korottaa. (paras ja halvin) mutta ehkä työläin.
Lähetetty: Ke Kesä 08, 2005 5:28 pm
Kirjoittaja Heikki L
Onko tarpeeksi suorat???!!!
Kaverin vakio dakotakin on korkeempi kun mun 61 33"kumeilla
Mistä ton oikean puoleisen ohjaus varren saapi????
Sen verta edittiä:Olisko sulla kuvaa laittaa sun HJ:stä?
Tai voisko sitä tulla töllistelemään jonnekkin?
Mulla kuitenkin pakat ehjät, niin ton soan sais leimattua vielä.
Sitten joskus vaihtelee, niin soa kuitenkin pysyy leimassa.
Tai jos joku tietää jonkun, jonka hojoa vois tulla töllään joskus!!!
Olis iso apu kun näkis livenä.
Lähetetty: To Kesä 09, 2005 10:43 pm
Kirjoittaja JaHa
mist päin oot. oon vantaalta ja mun autoa voi tulla pällisteleen. ja multa vois löytyy ohjausvarsikin.
Lähetetty: To Kesä 09, 2005 11:12 pm
Kirjoittaja JaHa
noniin siällähän lukee helsinki. mulla on pitäjänmäessä autokorjaamo ja siellä se autokin yleensä on. jos kiinnostaa tulla katteleen niin soita 040-7446437
Lähetetty: Pe Kesä 10, 2005 7:18 am
Kirjoittaja Heikki L
NO todellakin tullaan kattomaan!
Ens viikolla kerkeen, pirauttelen ennen kuin lähden tulemaan.
Hyvä homma toi!