Sivu 1/3
HJ61 melkein saammuu...
Lähetetty: Ma Touko 30, 2005 12:01 pm
Kirjoittaja pasikempas
Auton paikallaan käydessä moottori meinaa sammua "ryntäytyksen" jälkeen hetki moottorin tyhjäkäynnille tiputtamisen jälkeen. Ilmavuotoja ei pitäisi löytyä polttoaineputkista. Voisiko olla siirtopumpussa häikkää? Ajettu +400tkm. Mitä oireita kuluneista suuttimista tulee
Kiitos TAAS etukäteen!
Lähetetty: Ma Touko 30, 2005 12:26 pm
Kirjoittaja Grau
Joo, sama vika, ja kilsoja 560´000. Jos joku tietää miksi sammahtaa, niin olkaa hyvä ja kertokaa, alkaa hermot menemään liikennevaloissa.
Lähetetty: Ma Touko 30, 2005 1:35 pm
Kirjoittaja TOHJ61
Ongelma johtuu kaasuvivustojen jäykistymisestä/ kulumisesta?
Lääke siihen on vipujen voitelu ja uudelleen säätö.
Lähetetty: Ma Touko 30, 2005 4:46 pm
Kirjoittaja Grau
Hyvä, Hyvä! Kerrankin halpa konsti mitä yrittää

Lähetetty: Ti Touko 31, 2005 12:09 pm
Kirjoittaja pasikempas
Ei tunnu vaikuttavan. Tai on miehessä vikaa...

Lähetetty: Ke Kesä 01, 2005 2:50 pm
Kirjoittaja pasikempas
Lisäksi moottorin tyhjäkäynti laskee selvästi keulan ollessa vähänkin ylämäessä. Vaikka tankki on täynnä.

Lähetetty: To Kesä 02, 2005 4:27 pm
Kirjoittaja pasikempas
Eikö kellään ole ollut vastaavanlaista vikaa? Itse alan vakavasti epäilemään siirtopumppua.
Lähetetty: Pe Kesä 03, 2005 12:57 pm
Kirjoittaja Antsa
Oletko milloin vaihtanut PA suodattimen?Onko vetoja normaalisti?Käykö tyhjää hieman kovemmilla kierroksilla?Meinaako puutua esim.pilkässä nousussa?Alkaa olla jo sen ikäinen laite että että esim.polttoaine putkissa saattaa olla hapettumia eli pieni reikä imupuolella esim tankin päällä.tms paikassa johon suola ym.kura on päässyt kerääntymään.Ennen kun haet tojotalta uuden syöttä,ja siitro punpun.Niin laita esim.veneen tankkiin tieseliä,ja sieltä EHJÄ kumi letku,siirtopumpun imu puolelle,jos vika poistui niin ei muuta kun putki töihin.Vanhat metalli putket voi korvata esim.nailon putkella jota saa kuorma-autojen varaosa liikkeistä.Veden erotin saattaa olla myös sellaisessa paikassa että on hapantunu puhki,varsinkaan jos sitä ei ole tyhjennelty aika ajoin.Mitään SUODATTIMIA EI SAA OHITTAA.Koska syöttö pumpun surma on taattu jos näin toimii.Jos suuttimet ovat kuluneet niin lähtee huonosti käyntiin,ja savuaa valkoista kylmänä pitkään.Lisäksi käynti ääni on korahteleva.Nämä johtuvat siitä kun kun suutin tiputtaa,tai päästää PA:ta liian aikaisin sylinteriin jolloin se myös syttyy liian aikaisin.Myös jos katsastuksessa savu arvot alkavat olla rajoilla niin suuttimet on tod.näk remontin tarpeessa.Koska tojotan kone ei savua kunnossa ollessaan.
Lähetetty: Pe Kesä 03, 2005 6:43 pm
Kirjoittaja pasikempas
Suodatin vaihdettu syksyllä. Vika jatkui suodattimen vaihdon jälkeen. Vika ollut jo yli vuoden. Polttoaineputket uusittu ja vedenerotin puhdistettu. Silti liikkuu vaikka ei täysin toimikkaan. Täytynee kysyä paikallisesta diesel huollosta neuvoja.
Kiitos kuitenkin!
Lähetetty: La Kesä 04, 2005 12:00 am
Kirjoittaja PikkuF
Odotan mielenkiinnolla vian selviämistä....
Oma Urboni toimii toistaiseksi lähes moitteettomasti!!! -kop-kop-
Paitsi että on ne joulukuusimittarivalosyndroomat....ei auttanut c-l-r:n vaihtokaan....
Lähetetty: La Kesä 04, 2005 5:00 pm
Kirjoittaja Antsa
Ja vielä kannattaa tarkastaa kaikki imu puolen liitokset,banjo liittimet ym.koska jossain saattaa olla löysä tai hapettunu liitos,tai esim tiiviste rengas poikki.Koska keula ylämäessä sammuu.kuulostaa vika imu puolen vialta.
Lähetetty: La Kesä 04, 2005 10:06 pm
Kirjoittaja pee
veikkaan kans imuvuotoa jos auton asento vaikuttaa, katoppa vielä se tankin ympärys, "likainen" putki on usein vuotokohta vaikkei märältä näytäkään, imupuolen viat ei aina vuoda ulos päin
oma 570 tkm käyttäytyy just noin kymänä, muttei sammuile, sauhuaa sinistä startista muutaman minuutin
Lähetetty: Ma Kesä 06, 2005 4:08 pm
Kirjoittaja pasikempas
Tankki ollut jo irti. Ja uusittu tankkiin menevä metalliputkisto.
Lähetetty: Ti Kesä 07, 2005 4:22 pm
Kirjoittaja Antsa
Seuraavaksi voi tietysti kokeilla Esim.manaajaa.
Lähetetty: To Kesä 09, 2005 11:07 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Omassa entisessä 61 Hojotassa oli "huohotus"? sydeemi ilmeisesti epäkuntoinen kun tankki oli muuttunut 90 litraisesta 60 litraiseksi. Asia paljastui kun otin tankin irti ja ihmettelin mikä siihen on osunut kun se on banaanin muotoinen.
Ja olihan siinä se ilmavaivakin, tankkiin tulevat meno ja paluuputket (metalliset ja pultattavat) vaihdoin ja vaiva poistui. Eikä se osa niin hirmu kallis ollut tojotallakaan.