Lukkoperät ei toimi hj 60?
Valvoja: Käyttäjä
Lukkoperät ei toimi hj 60?
Moro.
Onko näin että kun haluaa käyttää etu- ja takalukkoja, niin ne toimii takavedollakin?
Lueskeltuani käsitin että niiden toimivuutta voi testata laittamalla lukot päälle ja ajamalla ympyrää; jos "pomppii" niin se on merkki siitä että lukot toimii..??
Kokeilin, siis takavedolla lukot päällä ympyrää ei pomppinut, meni samalla tavalla kuin ilman lukkoja..?!
Onko ne siis bashana?
Mikäköhän mahtaa olla yleisin lukkojen vika?
Voiko uusilla öljyillä pelastaa tilanteen?
Kiitän
Onko näin että kun haluaa käyttää etu- ja takalukkoja, niin ne toimii takavedollakin?
Lueskeltuani käsitin että niiden toimivuutta voi testata laittamalla lukot päälle ja ajamalla ympyrää; jos "pomppii" niin se on merkki siitä että lukot toimii..??
Kokeilin, siis takavedolla lukot päällä ympyrää ei pomppinut, meni samalla tavalla kuin ilman lukkoja..?!
Onko ne siis bashana?
Mikäköhän mahtaa olla yleisin lukkojen vika?
Voiko uusilla öljyillä pelastaa tilanteen?
Kiitän
perämurikassa pitäisi olla ihan selkeät vivustot, joihin se vaijeri tulee. vaijerin kiinnityskohta pitäis olla perämurikan päällä. jos siitä puuttuu ne vivut ja kaikki niin joku on tainnu purkaa lukkoperät pois!
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... G_0030.JPG
todella huono kuva mut vivusto on kardaanin ja jousipakan välissä vasemmalla puolella, vaijeri kiinnittyy kardaanin yläpuolelle...
http://static.petrisimolin.com/gallery/ ... G_0030.JPG
todella huono kuva mut vivusto on kardaanin ja jousipakan välissä vasemmalla puolella, vaijeri kiinnittyy kardaanin yläpuolelle...
1979 BJ-40 V8
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
1978 HJ-45 pick-up swb 2H(t) ex
Kiitän.
joo siellä takamurikan kohalla oli vaijeri-tsydeemi, josta lähti molempien renkaiden taakse vaijerit (renkaan takana olevan pellin luona joku jousi-systeemi) eli se on siis se lukko?
Kun venklasin lukkoa ylös-alas niin huomasin vaan että vaijerinipun yks vaijeri vaan liikkui (takamurikalle asti taisi tulla kolmen vaijerin nippu)... ..eli se "lenkkipää"
Pitäiskö näitten renkaitten takana olevat vaijeri-jousi systeemit silminnähden liikkua lukkoja kytketessä?
joo siellä takamurikan kohalla oli vaijeri-tsydeemi, josta lähti molempien renkaiden taakse vaijerit (renkaan takana olevan pellin luona joku jousi-systeemi) eli se on siis se lukko?
Kun venklasin lukkoa ylös-alas niin huomasin vaan että vaijerinipun yks vaijeri vaan liikkui (takamurikalle asti taisi tulla kolmen vaijerin nippu)... ..eli se "lenkkipää"
Pitäiskö näitten renkaitten takana olevat vaijeri-jousi systeemit silminnähden liikkua lukkoja kytketessä?
renkaitten taakse menevät vaijerit on käsijarrun vaijerit, se tyhjä vaijeri on se lukon kytkentä vaijeri... Onkos takaperässä kardaanin vasemmalla puolen (edestä katsottuna) vivustoa? jos ei niin ei ole lukkoperä (kitka korkeintaan)Rocco69 kirjoitti:Kiitän.
joo siellä takamurikan kohalla oli vaijeri-tsydeemi, josta lähti molempien renkaiden taakse vaijerit (renkaan takana olevan pellin luona joku jousi-systeemi) eli se on siis se lukko?
Kun venklasin lukkoa ylös-alas niin huomasin vaan että vaijerinipun yks vaijeri vaan liikkui (takamurikalle asti taisi tulla kolmen vaijerin nippu)... ..eli se "lenkkipää"
Pitäiskö näitten renkaitten takana olevat vaijeri-jousi systeemit silminnähden liikkua lukkoja kytketessä?
edit. tuossa on perän räjäytyskuva jossa näkyy myös tuo vivusto jotenkuten
HJ61 -87
Tarvis kyllä vaihtaa koko aleksi jos nmeinaa ton orggislukollisen murikan duunata takaperään.Rocco69 kirjoitti:Ei kyllä noita vipuja ollut...
Onkohan minkähintainen toi lukollinen perämurikka ja onko minkälainen vaihtaa??
Siis onks tossa etulukko kondiksessa ja takalukko koijattu jonnekkin?????
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Etu- ja taka-akseleita on usein myyntipalstalla 1500€ yhteishintaan, joten 750€ koko taka-akselista on varmaan hinta, johon pitää valmistautua. Vaihtaminen on helpointa, jos vaihdat koko akselin lehtijousien u-pultit avaamalla.Rocco69 kirjoitti:Onkohan minkähintainen toi lukollinen perämurikka ja onko minkälainen vaihtaa??
#428
kyllä nyt perkele helpointa on vaihtaa taakse vaan lukko murikka
ei tarvii edes pyöriä irrottaa, navoista 6mutteria auki kartioprikat naputtaen pois.
Vedä vetarit ulos, kardan irti perän mutterit irti murikka pois. uusi tilalle.
Kummaa porukkaa perkele
niijuu kait sun on hommattava se lukko murikka eka, hyvällä tuurilla sulla on akselissa se kultaakin kalliimpi pitkä boorinen vetarikin tallella.
ei tarvii edes pyöriä irrottaa, navoista 6mutteria auki kartioprikat naputtaen pois.
Vedä vetarit ulos, kardan irti perän mutterit irti murikka pois. uusi tilalle.
Kummaa porukkaa perkele
niijuu kait sun on hommattava se lukko murikka eka, hyvällä tuurilla sulla on akselissa se kultaakin kalliimpi pitkä boorinen vetarikin tallella.
Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti