Sivu 1/1

V8 LJ:n pellin alle

Lähetetty: Ti Touko 06, 2008 10:33 pm
Kirjoittaja OKA 66
Onko kukaan saanut laittaa esim: chevyn 5.0L V8 LJ:hin ilman että olisi tarttenut laittaa anomusta akeen?
Mikäs on suurin moottori mitä on käytetty tossa Lj70 sarjassa tehtaalla?
onko se toi 4.2L kutonen?

Lähetetty: Ti Touko 06, 2008 11:57 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Taitaa valitettavasti olla light duty mallinen ainoa vertailukelpoinen moottori ja oliskos siellä toi 1KZ-T 3 litran 125 hp turpodiesel

Ja mallimerkintä KZJ 70

5 litran kasille pitää vähintään anoa muutoslupa. joka tuskin menee ihan noin vain läpi. rangen 3,5 roottori kyllä menee ja onhan siinäkin saundi kohdallaan.

Haje toi 1Kz-t kone ja piristä sitä coolereilla jne. Niin taatusti rapa lentää riittävässä kaaressa LJ:hin. Kytkinkin kestäisi huomattavasti paremmin kuin noi LJ:n omat.

Niin ja selvyyden vuoksi..

Heavy duty 70 series on enemmän rakenteeltaan BJ75 mallia. Lyhempi vain. Ja lehtijousilla.

Lähetetty: Ke Touko 07, 2008 4:29 pm
Kirjoittaja -Epeli
4,2 diiselillä sitä on ainakin saanut, mahtaako olla ahdettuna koskaan tullu tehtaalta?

Lähetetty: Ke Touko 07, 2008 5:04 pm
Kirjoittaja OKA 66
-Epeli kirjoitti:4,2 diiselillä sitä on ainakin saanut, mahtaako olla ahdettuna koskaan tullu tehtaalta?
soitin aamulla toyotalle ja sielä sanottiin että vm-88 Lj70 sarjalaista on tehty 3.4L moottorilla mutta ei ole tuotu suomeen.
4.2L moottoria löytyy vm-90 eteä päin lj70 sarjalaista mitä kanssa ei ole tuotu suomeen.
Suomen Toyota ei enään suostu kirjottaa mitään todistuksia noista.

Lähetetty: Ke Touko 07, 2008 10:57 pm
Kirjoittaja pulu
taitaa noi kaikki 4,2 koneella olevat olla jotain muuta ku lj:tä,taitaa olla noil lati jousilla!oiskohan noil rätti päillä ainaski v8 koneisii j7koja,näin päättelisin yhdestä lehdestä jossa oli kuva pikapista jonka kyljes oli lätkä efi4500,ei ihan tainnu olla kuutonen!ja eiks tot uutta j7;kaa saa v8 dieselil?ja noist 4,2sista viel taitaa uusimmat olla kierrejousitettuja edestä ja latit takaa!

Lähetetty: Ke Touko 07, 2008 11:04 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Tuolta lukeepi... Siel o koneet...

http://cc.oulu.fi/~thu/LC/tech/history.html

Heavy dutyssa on eri kaliiperin koneet kuin Light dutyssa Ja Light dutyyn ei ole laitelty esim. 4,2 Litran masiinaa.

Toi vähän sekottaa kun J7 Cruiseria saa kahdessa eri kategoriassa ja vieläpä niin että ne on eri autoja muutenkin.

Lähetetty: To Touko 08, 2008 1:19 pm
Kirjoittaja offroadjouni
Kyllä se EFI4500 on FJZ-71 (tai 78 tai 79) eli bensakutonen - eikä se ole Euroopan mallisarjaa joten ei onnistu lain mukaan ilman poikkeuslupaa.

Lähetetty: Su Touko 11, 2008 9:05 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Tässä Toyotan EPC:stä löytyvät mallisarjat:
Kuva

Ota nuosta sitten selvä. Joka tapauksessa kutosbensakoneista 70-sarjalaista ei ole tyypätty Euroopassa/P-Amerikassa, joten sitä ei voi käyttää vertailuun, mutta HZJ70:stä... ehkä, ehkä ei. Pitäis selvitellä taustoja vielä.