Kuva Kuva

väljää bj:n ohjauksessa

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

bj40lpr
Viestit: 103
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 1:41 pm

väljää bj:n ohjauksessa

Viesti Kirjoittaja bj40lpr »

Väljyys näyttäis olevan konehuoneen puolella olevassa simpukassa, saako sitä mitenkään tiukattua? Paljonkohan sitä väljää sais olla? Rattias saa käntää kämmenen leveyden verran ennen kun renkaat alkaa kääntyä.
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Simpukassa on säätöruuvi,jossa on lukitus mutteri, sitä vähän kerrallaan eli n.1/8 osa kierros kiiinnipäin.ja kun tuntuu että ohjaus takertaa niin vähän takaisin.Eli aina välillä pitää käydä ajamassa koelenkki.
Mutta ei tuo kämmenen verran kuulosta pahalta jos ei ajossa vikuroittele.
Ja ennen kuin säädät simpukkaa,niin kannattaa rasvata joka nippa,ja tarkistaa välykset muistakin paikoista,kuten apusimpukka ym.
Koska jos säädät simpukan liian tiukalle niin muualla oleva välys on vielä olemassa,ja nihkeä simpukka ei enää "itsekeskitä" jolloin auto ei enää mene suoraan pätkääkään.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
bj40lpr
Viestit: 103
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja bj40lpr »

Mistäs kohtaa se ruuvi löytyy?
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Painepesurilla simpukka puhtaaksi,ja etsiskelemään jostain sieltä simpukan kupeesta se löytyy. Keskellä pilkistää uraruuvin kanta,ja ympärillä n.19 mm.mjutteri muistaakseni,voi olla kyllä muunkin kokoinen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
bj40lpr
Viestit: 103
Liittynyt: La Tammi 19, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja bj40lpr »

Kiitokset neuvoista.
Ilmasin tänään kytkimenkin kun alkoi vaihteet takkuamaan, nyt pelaa kuin uus :D
Vielä kun osais takapyörän laakerien kireydet tarkistaa...
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Takapyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja werzu »

Eipä taida toi kiristys onnistua kun on nimittäin bj40:sessä rullalaakeri.Akseli liikkuu aina pitkittäin.42:sessa on täyskeventeinen alunperin ja silloin on kiristettävissä.
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
jep
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 7:57 pm
Paikkakunta: orimattila

Viesti Kirjoittaja jep »

Lainataas vähän valmista topikkia. Ilmestyi bertan ohjaukseen semmonen huomaamaton puolen kierroksen välys viikonlopun rähinöissä, ja simpukan ruuvia kiristelin kierroksen, eikä vaikuttanut välykseen... ohjaus tosin alkoi takkuamaan. Nyt on ruuvi taas alkuperäisessä asennossa, mutta mistähän kannattaisi vikaa alkaa etsimään? Tuskin simpukoihin kahden päivän maastoiluilla saa niin paljon välystä?
meibi bus home
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Apusimpukka on myös saattanu löystyä,no joka tapauksessa noin iso välys on syytä korjata.

Pyydä kaveri heiluttelemaan rattia,ja sitten vaan kattelemaan missä se välys piilee...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
SauliS
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 6:05 pm
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja SauliS »

Sitten jos tarvit osia niin mulla olis:

http://slck.net/viewtopic.php?t=7917

edellyttäen että ovat samanlaisia..
Avatar
jep
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 7:57 pm
Paikkakunta: orimattila

Viesti Kirjoittaja jep »

Iso välys, pieni vika. Simpukan kiinnityspultit oli löystynyt/uponnut ja simpukka pääsi elämään omaa elämäänsä. Tulipahan laitettua väliaikaispatentiksi 6mm rautakäikäleet ruosteiden päälle, että sai kiristettyä...
meibi bus home
Vastaa Viestiin