Kuva Kuva

HJ 61:n hehkutulppa / savutus kylmänä

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

vieras

HJ 61:n hehkutulppa / savutus kylmänä

Viesti Kirjoittaja vieras »

HJ: ni savuttaa kylmänä ja käy vähän " rynkyttämällä ".
Vm. -89 eli siinä on vain 1 hehku imusarjassa. Jos tämä
on viallinen eli ei lämmitä, voiko auto käyttäytyä juuri näin.
Ajettu 478 tkm ja savutusmittauksissa ei ongelmia katsastuksessa.
Hehkujen avautumispaineet mitattu --> ok.
TV. Lapin mies
vieras

Re: HJ 61:n hehkutulppa / savutus kylmänä

Viesti Kirjoittaja vieras »

korjaus edelliseen!
Tietysti suihkujen avautusmispaineet on mitattu.
Tv. sama ukkeli lapista
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

Valitettavasti kuulostaisi mahdollisesti huonoilta puristuksilta joidenkin pyttyjen osalta, jos suuttimet ovat kunnossa. Eli joko venttiilit tai männänrenkaat falskaavat vähän, ja öljyä pääsee palotilaan tai palaminen on niin epätäydellistä että siitä jää savua ilmaan. Jotkut osaavat savun hajusta ja väristä sanoa mikä moottoria ahdistaa.

Muuten, 61:n turbokoneessa menee kampikammion huohotin sen toisen moottorin poikki laitetun alumiiniputken alapuolelle, koetapa ottaa se irti ja katsoa, että hönkiikö kone pahasti alakertaan. Hyväkuntoinenkin moottori hengittää aina vähän, mutta jos sieltä tulee näkyvää savua on juttu tietysti eri.

Männät ja männänrenkaathan ovat tunnetusti hunajan arvoisia tuohon moottoriin, mutta kannen hoitaminen on taas vähän kevyempää lompakolle, kunhan venttiilit ovat kunnostuskelpoisia, eli esim. pakoventtiilit eivät ole palaneet.

Jos moottoria availee enemmän (esim. tutkiakseen alakertaa), kannattanee laakeriliuskatkin uusia samalla vaivalla.
Vastaa Viestiin