Sivu 1/4
Rojekt: BJ75 "Poro Ambulanzzi" punnittu
Lähetetty: Ti Huhti 22, 2008 9:08 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri

Juu
Tänään lyötiin tulille toi BJ75 johka lykättiin HJ61 moottori. Nyt alkaisi olla katsastus edessä ja tarviisi jonkin dokumentin jolla sen moottorin saa katsastettua.
hmmm. kelpaako tojotan Epc?
Tässä kuva Beejiistä sen edellisessä elämässä. Valot, vinssit ja puskurit on riisuttu ja vaihtuvat toisenlaisiin. Väriksi tulee matta oranssi mustalla raidalla kyljessä. + muuta thyninkiä
Lähetetty: Ke Huhti 23, 2008 11:15 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Et saa sita ikina leimattua, joten on parempi etta luovutat sen minulle kohtuullista (500eur) korvausta vastaan

Lähetetty: Ke Huhti 23, 2008 12:47 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Vaihetaan päikseen

Sullahan oli Joku FJ raato....
Lähetetty: Ke Huhti 23, 2008 2:27 pm
Kirjoittaja A-K
Laitoin jotain materiaalia tulemaan s-postin välityksellä.
Lähetetty: Ke Huhti 23, 2008 6:20 pm
Kirjoittaja Rölli
Mahtaisko tollasta materiaalia olla saatavilla tähänkin suuntaan?
Lisätehon taikominen on suunnitelmissa ja toi 61:sen kone on yhtenä vaihtoehtona.
Lähetetty: Ke Huhti 23, 2008 7:30 pm
Kirjoittaja apiaani
Oliko kuinka vaikee toteuttaa?
Lähetetty: Ke Huhti 23, 2008 8:54 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
apiaani kirjoitti:Oliko kuinka vaikee toteuttaa?
Ei oikeastaan....
Runko kapeampi BJ:ssä eli koneenkorvien kanssa piti vähän aikaa vihellellä miten ne saa sinne sopimaan. Nihkeesti meni apparin puolelta mutta sain sen siihen liimattua. Syylärin laitoin hoijakasta patentoimalla sen BJ40:sen telineeseen. Ohjaus simpukka piti ulostuttaa rungolta 24 milliä. Muuten osuu ohjauskardaani turpon tukirautaan. Kone yleensä mahtuu konehuoneeseen heittämällä. ei ota rintapelteihin... tai ei ole siis lähelläkään. Pumput laturit jne kaikki mitä on hj:ssa kiinni menee muuttamatta mitään.
Ilmanputsarikin mahtuu pienellä sovittelulla siihen koneen viereen. Tosin se kumiletkuosa jää aika lyhyeksi. Kone kannattaa vaihtaa hoijakan laatikon kera niin ei tarvii alkaa mitään ihme laippasäätelyitä laittamaan lootan ja koneen väliin.
Alkuperäinen ohjausiskunvaimennin ei sovi olemaan enää alkuperäisellä paikalla ainakaan sujuvasti joten se pitää siirtää vähän eri paikkaan. Siis se rungonpään kiinnike. Ohjaustehostimen kiristyshässäkkä on siinä suunnilleen kiinni.
Akkutelineet mitkä on Beejeissä mahtuu siellä olemaan.... Sähköjä joutuu vähän kikkailemaan mutta jos tekee hehkun napilla niin saa sen siten toimimaan. Säästää akkujakin hieman.
Alkuperäiselle HJ pakoputkelle on erinomaiset tilat lähtä sarjasta. Ei ole Kori tiellä. Jne...
Edit: kävin tänään kojeajamassa ja hyvin toimi. Tosin alkuperäiset hyvät BJ75 jouset suoristuivat samantien. Onneksi on kasa tuoreita lateja lisää niin lykätään huomenna sinne pakkaan 2-3 lisää.
Edit 2: Niijoo...
Tää meitin rojektihan alko siitä kun oli HJ61 henkilömalli ja BJ75 paku. Beejiistä oli yhen laanin nurkalla jäljellä kori runkoineen ja kiinni siinä oli loota ja etuakseli.
siitä on n. 3 viikkoa aikaa kun hajin sen 75 hylsyn. Purettiin siitä loota ja akseli edelliselle omistajalle pois. Sitten purettiin HJ. Tässä välissä on sitten ollut armotonta liimaamista ja ruuvaamista jotta saatiin 75:seen 61 tekniikka kiinni. siis kone, loota ja akselit. Taka-akseli ruuvattiin kylmästi suoraan kiinni. Etupäässä siirrettiin lehtijousen korvia rungolta riittävä määrä ulospäin jotta saatiin jouset suoraan akselin korviin. Korista on harsittu muutamia reikiä kiinni. Apparinpenkki on nyt kahen istuttava eli muutoskattastellaan se yksi ylimääräinen istumapaikka nyt sitten kans.
Nyt laitetaan valot toimimaan ja peilit sivuille. Pientä säätöä etujousiin ja konttorille katsastelemaan.
Jos kysyttävää niin kysykää lisää...
Lähetetty: To Huhti 24, 2008 4:57 am
Kirjoittaja hj60
SuurSyömäri kirjoitti:
Jos kysyttävää niin kysykää lisää...
Missä kuvat?

Lähetetty: To Huhti 24, 2008 8:43 am
Kirjoittaja SuurSyömäri
Ostin hyvän Adventin kameran ja viime syksynä muuton yhteydessä se katosi. Joten kuvat ovat vähän nihkeässä. Täytyy yrittää pari napata tossa tolla vanhalla mammuttipatterisyöpöllä.
Lähetetty: To Huhti 24, 2008 8:56 am
Kirjoittaja komk
Mitä teitte sille vanhalle 3B pannulle?
Nim: kiinnostas
Lähetetty: To Huhti 24, 2008 11:40 am
Kirjoittaja r2ree
apiaani kirjoitti:Oliko kuinka vaikee toteuttaa?
Juu, älä edes harkitte..

Lähetetty: To Huhti 24, 2008 6:28 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
komk kirjoitti:Mitä teitte sille vanhalle 3B pannulle?
Nim: kiinnostas
Juu.
Siis edellinen omistaja otti lyhkäseen berttaan siitä koko tekniikan. Koneineen. Se minkä ostin oli pelkkä runko ja kori. Ja simpukka tuli kans.
Kuveja laitan pari tänä iltana.
Lähetetty: To Huhti 24, 2008 6:37 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
r2ree kirjoitti:apiaani kirjoitti:Oliko kuinka vaikee toteuttaa?
Juu, älä edes harkitte..

Miksei
Helppo homma kun on pakko saada ajoon kun ei mulla ole nyt kulkuvälinettä ja pitäisi kohtapuoliin rullailla huolella ynpyrää töissä. Laina kulkineena toimii isikän Suitsa SJ410 isolohko 1,3 litraisella.
Mullon tossa rojektissa ollut apuna Pari veljeä ja iskä. Ja tällä hetkellä oli aikaa tehdä tota suht täyspäiväisesti joten niin tehtiin. Normaalisti tommoinen rojekti pikkuhiljaa kestäisi tommosen vuoden.
Joten eiku remppaamaan. Purkaminen on äärimmäisen helppoa ja tehdä pari karkeaa modausta.... siihen se useilla se yrittäminen sitten jääkin. Mm. Oma SS rojekti kesti hetken ennenkuin valmistui. Se Hifistely tappaa. Tulee remonttiväsy. Tänään iski ittellekin sellainen jo aika pahasti ja meinasin heittää jakarit lootaan ja mennä hinppeliin. Onnex padre tuli pajalle ja alettiin sitten sentään putsailemaan vähän kulkutilaa siihen BJ:n ympärille lisää.
Lähetetty: To Huhti 24, 2008 7:48 pm
Kirjoittaja PETEBJ75
Ja nyt niita kuvia!
Lähetetty: To Huhti 24, 2008 8:13 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Rojekti kansio perustettu Galleriaan. nimi BJ75 rojekti
täsä linkki... en tiä toimiiko:
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=17710