Takaiskuventtiili polttoainelinjassa?
Lähetetty: Ma Huhti 21, 2008 7:13 am
Asensin eilen tuohon HJ60 12H-T-moottoriini polttoaineelle paluulinjan tankille (oli pelkällä t-haaralla imulinjassa aiemmin). Samalla uusin myös polttoaineen imuputkiston tankin sisälle (ei sopinut Tojotan osa ilman modifiointia tankkiin, vaan piti lyhentää vaakatasossa kulkevaa imuputkea muutama sentti), sekä polttoaineletkut.
Eilen pelasi hienosti, mutta nyt aamulla startatessa olikin järjestelmässä ilmaa paljon. Joutui pumppaamaan melko pitkään käsipumpulla ennen kuin tuli tipan tippaa dieseliä ilmausruuvista. Heti kun dieseliä tuli, ei siinä ollut ilmakuplia, vaan täyttä tavaraa -> heti hörähti käymään.
Vanhalla linjalla ei tälläistä ongelmaa missään vaiheessa ollut. Voihan tuo tietysti horia ilmaa jostain, mutta outoa, että eilen pelasi ongelmitta koko päivän, vaikka auto seisoi välillä useita tunteja.
Nyt sitten kävikin mielessä, että kuuluukos tuossa olla jonkun sortin takaiskuventtiileitä tms alunperin? Vai imu ja paluu suoraan tankilta / tankkiin, kuten nyt (toki vedenerotin ja suodatin välissä)?
Eilen pelasi hienosti, mutta nyt aamulla startatessa olikin järjestelmässä ilmaa paljon. Joutui pumppaamaan melko pitkään käsipumpulla ennen kuin tuli tipan tippaa dieseliä ilmausruuvista. Heti kun dieseliä tuli, ei siinä ollut ilmakuplia, vaan täyttä tavaraa -> heti hörähti käymään.
Vanhalla linjalla ei tälläistä ongelmaa missään vaiheessa ollut. Voihan tuo tietysti horia ilmaa jostain, mutta outoa, että eilen pelasi ongelmitta koko päivän, vaikka auto seisoi välillä useita tunteja.
Nyt sitten kävikin mielessä, että kuuluukos tuossa olla jonkun sortin takaiskuventtiileitä tms alunperin? Vai imu ja paluu suoraan tankilta / tankkiin, kuten nyt (toki vedenerotin ja suodatin välissä)?