Asensin eilen tuohon HJ60 12H-T-moottoriini polttoaineelle paluulinjan tankille (oli pelkällä t-haaralla imulinjassa aiemmin). Samalla uusin myös polttoaineen imuputkiston tankin sisälle (ei sopinut Tojotan osa ilman modifiointia tankkiin, vaan piti lyhentää vaakatasossa kulkevaa imuputkea muutama sentti), sekä polttoaineletkut.
Eilen pelasi hienosti, mutta nyt aamulla startatessa olikin järjestelmässä ilmaa paljon. Joutui pumppaamaan melko pitkään käsipumpulla ennen kuin tuli tipan tippaa dieseliä ilmausruuvista. Heti kun dieseliä tuli, ei siinä ollut ilmakuplia, vaan täyttä tavaraa -> heti hörähti käymään.
Vanhalla linjalla ei tälläistä ongelmaa missään vaiheessa ollut. Voihan tuo tietysti horia ilmaa jostain, mutta outoa, että eilen pelasi ongelmitta koko päivän, vaikka auto seisoi välillä useita tunteja.
Nyt sitten kävikin mielessä, että kuuluukos tuossa olla jonkun sortin takaiskuventtiileitä tms alunperin? Vai imu ja paluu suoraan tankilta / tankkiin, kuten nyt (toki vedenerotin ja suodatin välissä)?
Takaiskuventtiili polttoainelinjassa?
Valvoja: Käyttäjä
Takaiskuventtiili polttoainelinjassa?
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Itselläni 12-HT ryystää omatekoisesta tankista. Paluu menee tankkiin asti. (Päättyy pinnan yläpuolelle). Suotimen ja tankin välissähän ei ole muuta "venttiiliä", kuin siirtopumppu. Kylläpähän sun siirtopumppu valskaa. (eihän se vedenerotin vuoda siellä auton alla?)
F250, C6, 7.3 international 4x4
HJ60 (2-H Tbo, 38,5x14,5x15 TSL SLX, Locks)
HJ45 (H, Valmis syksyyn)
Honda XLV-750R
Zetor 6945, DB880
HJ60 (2-H Tbo, 38,5x14,5x15 TSL SLX, Locks)
HJ45 (H, Valmis syksyyn)
Honda XLV-750R
Zetor 6945, DB880
Vedenerotin on mallia Valmet. Nyt tuo on kyllä pelannut taas. Ei ole tarvinnut ilmailla enää. Hetkellinen ongelma vissiin sitten. Tai oisko sopivassa alamäessä hörpännyt ilmaa, sitä ei erkkikään tiedä.
Toivottavasti ei uusiudu, tai sitten on ruvettava syynäämään siirtopumppua.
Toivottavasti ei uusiudu, tai sitten on ruvettava syynäämään siirtopumppua.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999