Kuva Kuva

HJ 61 Kytkin remontti

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

HJ 61 Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

Eli hj 61 -87 td. Mistä tiedän onko auto alku vai loppu vuoden mallia ku kytkin paketteja on kahta eri <-- 7/87 ja 8/87 --> Minkäs lainen projekti tää on kytkin on tehdä, joutuuko paljon purkaan/miten pääse helpoimmalla.

KIITOS jo etukäteen
Avatar
wannabee
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 2:30 pm
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja wannabee »

Luulisin että vin numerosta selviäis milloin tehty??? Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä...
Etsiskelet netistä tai ote kourassa vaikkapa paikalliseen tojo korjaamoon...
Talli tyhjänä, ehkä vielä joskus...
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Valmistus aika

Viesti Kirjoittaja werzu »

Kokeile jos tuolta sais selvän
http://toyota.mnc.ru/framno/longindex.html
Jarkko Pasanen #14
BJ-40 -80 2+4 Tötterman (turbo tulossa kun kaikki osat on kasassa ja laipat saatu tehtyä)
HJ-60 -82 2+4 Leima loppu
HJ-61 varaosina
Koneenhoitaja Suomen nopeimmassa matkustaja-aluksessa.www.suviexpress.fi
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

jos katoin oikein ni listan mukaan auto 8/89 et joku mättää, ilmeisesti en osannu käyttää mokomaa hienoutta :shock:
Avatar
peLoGo?
Viestit: 162
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 5:15 pm
Paikkakunta: Vaasa

Re: HJ 61 Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja peLoGo? »

kahvassa kirjoitti:Eli hj 61 -87 td. Mistä tiedän onko auto alku vai loppu vuoden mallia ku kytkin paketteja on kahta eri <-- 7/87 ja 8/87 --> Minkäs lainen projekti tää on kytkin on tehdä, joutuuko paljon purkaan/miten pääse helpoimmalla.

KIITOS jo etukäteen
Olisko <--- pyöreelamppunen ja --> nelivalo?
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Re: HJ 61 Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

peLoGo? kirjoitti:
kahvassa kirjoitti:Eli hj 61 -87 td. Mistä tiedän onko auto alku vai loppu vuoden mallia ku kytkin paketteja on kahta eri <-- 7/87 ja 8/87 --> Minkäs lainen projekti tää on kytkin on tehdä, joutuuko paljon purkaan/miten pääse helpoimmalla.

KIITOS jo etukäteen
Olisko <--- pyöreelamppunen ja --> nelivalo?

Vois muuten ollakki, empäs tota hoksannu. KIITOS

löytyyky HJ heimoveljiltä vinkkejä kytkyttime vaihtoon
Avatar
vm
Viestit: 119
Liittynyt: La Huhti 22, 2006 6:19 pm
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja vm »

Ettei se nyt vaan ollut niin että siirtäjässä ja painelaakerissa oli jotain eroa.
Vasta kytkimen vaihdoin, mutta en millään muista mikä ero niissä oli.
lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

painelaakereissa on kahta kokoa. uudemmassa halkaisija on hiukan suurempi kuin vanhemmassa. osat kyllä käy sekaisin jos on heittää mallin mukaan se kikkare johon painelaakeri tulee kiinni. sama kytkin kaaveli käy molemmissa malleissa.

kaverille just tilattiin värillinen hoppapoppakytkin 12ht:n jatkeeksi, paketti tarjosi sillä isommalla laakerilla mutta se vaihdettiin toiveesta pienempään malliin.
Avatar
kahvassa
Viestit: 50
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 1:04 pm

Viesti Kirjoittaja kahvassa »

vm kirjoitti:Ettei se nyt vaan ollut niin että siirtäjässä ja painelaakerissa oli jotain eroa.
Vasta kytkimen vaihdoin, mutta en millään muista mikä ero niissä oli.
jotain semmosta motonetistä löyty tämmötteet

PAINE-/IRROITINLAAKERI TOYOTA LAND-CRUISER

LandCruiser HJ60/61 4,0D/TD 80--8.87 (Ø52/97mm). . . . . . 84-4297
LandCruiser HJ60/61 4,0D/TD 5.86--8.87
LandCruiser HJ60/61 4,0D/TD 5.86--91 (Ø45/77mm). . . . . . 84-4298
osilpi
Viestit: 465
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

lepoantti kirjoitti:painelaakereissa on kahta kokoa. uudemmassa halkaisija on hiukan suurempi kuin vanhemmassa. osat kyllä käy sekaisin jos on heittää mallin mukaan se kikkare johon painelaakeri tulee kiinni. sama kytkin kaaveli käy molemmissa malleissa.
Painelaakerin paksuudessa on eroa, mutta ei halkaisijassa. Näin ainakin omassa tapauksessa. Auton tietojen mukaan tilatun paketin painelaakeri oli liian "matala" (säätövara olisi loppunut heti), ja sopiva oli uudempi malli, joka oli reilusti paksumpi (olisiko ollut ero jotain sentin luokkaa).

Tuon matalan painelaakerin olisi väliholkin avulla saanut kyllä sopivaksi, mutta eipä ole sorvia käytössä. Löytyy muuten edelleen ylinmääräisenä tuo ohuempi. Käyttämätön, saa halvalla, jos joku tarvitsee.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
amutikai
Viestit: 90
Liittynyt: Su Touko 11, 2008 9:02 pm
Paikkakunta: Oulu

HJ 61 -88 kytkinosia.

Viesti Kirjoittaja amutikai »

Löytyykö halvemmalla jostain muualta kuin Oulun Toyota-liikkeestä (n.600€ / levy+lp.laaker+ p.asetelma)?
Cental73
Viestit: 580
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 7:43 am
Paikkakunta: Tuusula, Jokela

Viesti Kirjoittaja Cental73 »

elä veikkonen laita muuta kuin orkkiskytkintä. Ei kestä muuten kuin vuodenpäivät.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

toijotalta ostin optifit kytkimen joka on siis orkkis mutta levyyn on vaihdettu uudet pinnat ja asetelmaan uudet jouset,rungot vanhat eli joutuu antamaan vaihdossa omansa jos haluaa halvemmalla saada.235e hinta 2 vuotta sitten.
maaristeilijä
Avatar
Lex_Et_Annihilato
Viestit: 47
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 5:59 pm
Paikkakunta: Kouvola/Lahti

Viesti Kirjoittaja Lex_Et_Annihilato »

Itte tuli just kytkin remontti 60:seen tehtyä, eli, sopiva kytkin motonetistä, en tiiä mistä tää motonetin kytkinten haukkuminen tulee.

Ite kysyin että minkä merkkinen tulee, myyjä kysy vaan että millanen laitetaa, soitto tojotalle ja kysyin millanen on alkuperänen, lappu mukaan ja täysin sama Aisinin kytkinasetelma tuli, hintaan 199€ sis painelaakeri.

Sitte vaan kardaanit irti, laatikko irti, en tiiä onko välttämätöntä, mutta jos irrottaa, jätä kytkinkoppa koneeseen, irota ensin loota, helpottaa huomattavasti, sitte kytkinkoppa pois, vanha kytkin pois ja uus tilalle, samalla tietenki silmälaakeri kannattaa vaihtaa.
Painelaakerin kanssa oli vähä ongelmia kun tuli ensin vääränlainen, ilmeisesti HDJ:n?
Siihen vaan sitte prässättiin se siirtäjän kappale ja kytkinkoppa kiinni.

Ei oo vaikee homma, mutta pirusti menee aikaa kun sitä laatikkoa temuaa pois, kaverit mukaan...

ja samalla tietenki laatikko ja kardaanit kannattaa maalata punaseks.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

saako käyttää vihreetä vasaralakkaa jos pohjapanssarikin(omavalmiste eli parempi kuin orkkis)on myös värjätty sillä? :mrgreen:
maaristeilijä
Vastaa Viestiin