Sivu 1/2

HJ 61 Kytkin remontti

Lähetetty: La Huhti 19, 2008 10:00 am
Kirjoittaja kahvassa
Eli hj 61 -87 td. Mistä tiedän onko auto alku vai loppu vuoden mallia ku kytkin paketteja on kahta eri <-- 7/87 ja 8/87 --> Minkäs lainen projekti tää on kytkin on tehdä, joutuuko paljon purkaan/miten pääse helpoimmalla.

KIITOS jo etukäteen

Lähetetty: La Huhti 19, 2008 10:20 am
Kirjoittaja wannabee
Luulisin että vin numerosta selviäis milloin tehty??? Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä...
Etsiskelet netistä tai ote kourassa vaikkapa paikalliseen tojo korjaamoon...

Valmistus aika

Lähetetty: La Huhti 19, 2008 1:36 pm
Kirjoittaja werzu
Kokeile jos tuolta sais selvän
http://toyota.mnc.ru/framno/longindex.html

Lähetetty: La Huhti 19, 2008 5:29 pm
Kirjoittaja kahvassa
jos katoin oikein ni listan mukaan auto 8/89 et joku mättää, ilmeisesti en osannu käyttää mokomaa hienoutta :shock:

Re: HJ 61 Kytkin remontti

Lähetetty: Ma Huhti 21, 2008 10:56 am
Kirjoittaja peLoGo?
kahvassa kirjoitti:Eli hj 61 -87 td. Mistä tiedän onko auto alku vai loppu vuoden mallia ku kytkin paketteja on kahta eri <-- 7/87 ja 8/87 --> Minkäs lainen projekti tää on kytkin on tehdä, joutuuko paljon purkaan/miten pääse helpoimmalla.

KIITOS jo etukäteen
Olisko <--- pyöreelamppunen ja --> nelivalo?

Re: HJ 61 Kytkin remontti

Lähetetty: Ti Huhti 22, 2008 7:01 am
Kirjoittaja kahvassa
peLoGo? kirjoitti:
kahvassa kirjoitti:Eli hj 61 -87 td. Mistä tiedän onko auto alku vai loppu vuoden mallia ku kytkin paketteja on kahta eri <-- 7/87 ja 8/87 --> Minkäs lainen projekti tää on kytkin on tehdä, joutuuko paljon purkaan/miten pääse helpoimmalla.

KIITOS jo etukäteen
Olisko <--- pyöreelamppunen ja --> nelivalo?

Vois muuten ollakki, empäs tota hoksannu. KIITOS

löytyyky HJ heimoveljiltä vinkkejä kytkyttime vaihtoon

Lähetetty: Ti Huhti 22, 2008 9:21 pm
Kirjoittaja vm
Ettei se nyt vaan ollut niin että siirtäjässä ja painelaakerissa oli jotain eroa.
Vasta kytkimen vaihdoin, mutta en millään muista mikä ero niissä oli.

Lähetetty: Ke Huhti 23, 2008 6:29 am
Kirjoittaja lepoantti
painelaakereissa on kahta kokoa. uudemmassa halkaisija on hiukan suurempi kuin vanhemmassa. osat kyllä käy sekaisin jos on heittää mallin mukaan se kikkare johon painelaakeri tulee kiinni. sama kytkin kaaveli käy molemmissa malleissa.

kaverille just tilattiin värillinen hoppapoppakytkin 12ht:n jatkeeksi, paketti tarjosi sillä isommalla laakerilla mutta se vaihdettiin toiveesta pienempään malliin.

Lähetetty: Ke Huhti 23, 2008 6:51 am
Kirjoittaja kahvassa
vm kirjoitti:Ettei se nyt vaan ollut niin että siirtäjässä ja painelaakerissa oli jotain eroa.
Vasta kytkimen vaihdoin, mutta en millään muista mikä ero niissä oli.
jotain semmosta motonetistä löyty tämmötteet

PAINE-/IRROITINLAAKERI TOYOTA LAND-CRUISER

LandCruiser HJ60/61 4,0D/TD 80--8.87 (Ø52/97mm). . . . . . 84-4297
LandCruiser HJ60/61 4,0D/TD 5.86--8.87
LandCruiser HJ60/61 4,0D/TD 5.86--91 (Ø45/77mm). . . . . . 84-4298

Lähetetty: Ke Huhti 23, 2008 8:46 am
Kirjoittaja osilpi
lepoantti kirjoitti:painelaakereissa on kahta kokoa. uudemmassa halkaisija on hiukan suurempi kuin vanhemmassa. osat kyllä käy sekaisin jos on heittää mallin mukaan se kikkare johon painelaakeri tulee kiinni. sama kytkin kaaveli käy molemmissa malleissa.
Painelaakerin paksuudessa on eroa, mutta ei halkaisijassa. Näin ainakin omassa tapauksessa. Auton tietojen mukaan tilatun paketin painelaakeri oli liian "matala" (säätövara olisi loppunut heti), ja sopiva oli uudempi malli, joka oli reilusti paksumpi (olisiko ollut ero jotain sentin luokkaa).

Tuon matalan painelaakerin olisi väliholkin avulla saanut kyllä sopivaksi, mutta eipä ole sorvia käytössä. Löytyy muuten edelleen ylinmääräisenä tuo ohuempi. Käyttämätön, saa halvalla, jos joku tarvitsee.

HJ 61 -88 kytkinosia.

Lähetetty: Ti Touko 27, 2008 11:16 am
Kirjoittaja amutikai
Löytyykö halvemmalla jostain muualta kuin Oulun Toyota-liikkeestä (n.600€ / levy+lp.laaker+ p.asetelma)?

Lähetetty: Ti Touko 27, 2008 1:49 pm
Kirjoittaja Cental73
elä veikkonen laita muuta kuin orkkiskytkintä. Ei kestä muuten kuin vuodenpäivät.

Lähetetty: Ti Touko 27, 2008 3:02 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
toijotalta ostin optifit kytkimen joka on siis orkkis mutta levyyn on vaihdettu uudet pinnat ja asetelmaan uudet jouset,rungot vanhat eli joutuu antamaan vaihdossa omansa jos haluaa halvemmalla saada.235e hinta 2 vuotta sitten.

Lähetetty: Ti Touko 27, 2008 4:27 pm
Kirjoittaja Lex_Et_Annihilato
Itte tuli just kytkin remontti 60:seen tehtyä, eli, sopiva kytkin motonetistä, en tiiä mistä tää motonetin kytkinten haukkuminen tulee.

Ite kysyin että minkä merkkinen tulee, myyjä kysy vaan että millanen laitetaa, soitto tojotalle ja kysyin millanen on alkuperänen, lappu mukaan ja täysin sama Aisinin kytkinasetelma tuli, hintaan 199€ sis painelaakeri.

Sitte vaan kardaanit irti, laatikko irti, en tiiä onko välttämätöntä, mutta jos irrottaa, jätä kytkinkoppa koneeseen, irota ensin loota, helpottaa huomattavasti, sitte kytkinkoppa pois, vanha kytkin pois ja uus tilalle, samalla tietenki silmälaakeri kannattaa vaihtaa.
Painelaakerin kanssa oli vähä ongelmia kun tuli ensin vääränlainen, ilmeisesti HDJ:n?
Siihen vaan sitte prässättiin se siirtäjän kappale ja kytkinkoppa kiinni.

Ei oo vaikee homma, mutta pirusti menee aikaa kun sitä laatikkoa temuaa pois, kaverit mukaan...

ja samalla tietenki laatikko ja kardaanit kannattaa maalata punaseks.

Lähetetty: Ti Touko 27, 2008 5:46 pm
Kirjoittaja maaristeilijä
saako käyttää vihreetä vasaralakkaa jos pohjapanssarikin(omavalmiste eli parempi kuin orkkis)on myös värjätty sillä? :mrgreen: