kannattaako vaihtaa hjhin 4,11 välitykset?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
kannattaako vaihtaa hjhin 4,11 välitykset?
jos on 5-vaihteinen loota ja 33" pyörät pääseekö matka ajossa 80km/h noin 2000R/min.
ja mistä sais halvimmalla?
ja mistä sais halvimmalla?
Viimeksi muokannut pemaripoju, La Heinä 12, 2008 10:11 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Varma tieto on, että jengat on noin 2500 rpm noilla välityksillä ja 33 kumeilla 80:n vauhdissa ja juurikin 5-vaihteella. Omassa hojossa juurikin kyseinen varustelu.
Sen verta edittiä, että akselivälitysten muutos ei sitten vaikuta nopeusmittariin eli luvassa on mojovaa heittoa nopeus/matkamittarissa 33 kumeilla. Omassa hoojiissa kun viisari näyttää 100, niin gps näyttää 80 km/h
Sen verta edittiä, että akselivälitysten muutos ei sitten vaikuta nopeusmittariin eli luvassa on mojovaa heittoa nopeus/matkamittarissa 33 kumeilla. Omassa hoojiissa kun viisari näyttää 100, niin gps näyttää 80 km/h
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
- SuurSyömäri
- Viestit: 852
- Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
- Paikkakunta: Oulu
No kyllä siitä vähäinen hyöty on kun vaihtaa perävälitykset tiheämpään...
Suurempi ja todellisempi vaikutus hiipimiseen on jakovaihteiston välitysrattaiden vaihdolla.
Perävälitysten mulkkailuilla on vaikutus maantieajoon suuri. Jakovaihteiston välitysten rukkaamisella pystyy ajamaan normaalinopeutta mutta maastopuoli vaihteistossa toimii paremmin.
Nythän on jätkillä noi 4,6 välitykset..... Hyvä sijoitus. Ite en saa yhtään alennuksia vaikka kuin hopotan.... mutta syksyn ajoihin on n. 92:1 kokonaisvälitykset tulossa BJ42:seen ja siirrän noi 3,05 välitykset BJ75:seen... Tai siis oikeammin HJ tekniikalle kun voimansiirto kaikkinensa on HJ61:sestä se tekee 4,925x3,05x3,7 = jotain. Mutta 4,11 välitykset tulee parin kuukauden sisällä sisään aksuloihin...
Suurempi ja todellisempi vaikutus hiipimiseen on jakovaihteiston välitysrattaiden vaihdolla.
Perävälitysten mulkkailuilla on vaikutus maantieajoon suuri. Jakovaihteiston välitysten rukkaamisella pystyy ajamaan normaalinopeutta mutta maastopuoli vaihteistossa toimii paremmin.
Nythän on jätkillä noi 4,6 välitykset..... Hyvä sijoitus. Ite en saa yhtään alennuksia vaikka kuin hopotan.... mutta syksyn ajoihin on n. 92:1 kokonaisvälitykset tulossa BJ42:seen ja siirrän noi 3,05 välitykset BJ75:seen... Tai siis oikeammin HJ tekniikalle kun voimansiirto kaikkinensa on HJ61:sestä se tekee 4,925x3,05x3,7 = jotain. Mutta 4,11 välitykset tulee parin kuukauden sisällä sisään aksuloihin...
.
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"
SLCK #28
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
3,05 jakiksen rattaat ovat töineen 700€. Sisältää jakiksen vahvistushitsauksen ja rattaiden liitokset.
Nuo 4,6 välitykset ovat tyyriit, mutta hinta muodostuu puhtaasti työstä. Välikäsiä ei ole ollenkaan. Tuollaiset rattaat eivät valmistu aivan päivässä tai parissa. Markkinoilta ei taida löytyä edes tuollaisia välityksiä. Siis pelkästään jakiksesta saadaan 4,6:1
Nuo 4,6 välitykset ovat tyyriit, mutta hinta muodostuu puhtaasti työstä. Välikäsiä ei ole ollenkaan. Tuollaiset rattaat eivät valmistu aivan päivässä tai parissa. Markkinoilta ei taida löytyä edes tuollaisia välityksiä. Siis pelkästään jakiksesta saadaan 4,6:1
Blue skies and headdown
Kylla Austraaliasta loytyy, Marks 4WD Adaptors,killerwo kirjoitti:3,05 jakiksen rattaat ovat töineen 700€. Sisältää jakiksen vahvistushitsauksen ja rattaiden liitokset.
Nuo 4,6 välitykset ovat tyyriit, mutta hinta muodostuu puhtaasti työstä. Välikäsiä ei ole ollenkaan. Tuollaiset rattaat eivät valmistu aivan päivässä tai parissa. Markkinoilta ei taida löytyä edes tuollaisia välityksiä. Siis pelkästään jakiksesta saadaan 4,6:1
http://www.marks4wd.com/products/gearma ... -gears.htm
mutta hinta on noin A$1700, elika noin 1000 euroa plus rahti yms. kulut.
FJ62 1989
niin noita 3.05:1 välläreitä löytyy mutta pirssi tais tarkoittaa noita extra tiuhoja.
Täytyy nyt jälki viisaana sanoa että heivaisin heti tuplalaatikon helvettiin ja laittaisin noi tiuhat välit, jos vaan ei olis talli rojekti vienu kaiki pelimerkit
Mutta ehkä jo ensvuonna!
Täytyy nyt jälki viisaana sanoa että heivaisin heti tuplalaatikon helvettiin ja laittaisin noi tiuhat välit, jos vaan ei olis talli rojekti vienu kaiki pelimerkit

Mutta ehkä jo ensvuonna!

Onnellinen maastobusseilija......
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti
HJ61 Eläkkeellä...
HJ60 Metsäritsa
HJ55 Rojekti