Sivu 1/1
Öljynpaine / mekaaninen mittari
Lähetetty: La Huhti 12, 2008 9:04 pm
Kirjoittaja Repe
Kysyisin, onko joku toteuttanut öljynpainemittauksen Hojossa mekaanisella mittarilla siten, että näyttö on hytässä? Miksi Toyon öljykellossa on kaksi karvaa, mikä se toinen on? Toinen mennee mittarille ja toinen...mikä sen tehtävä on?
Lähetetty: Su Huhti 13, 2008 6:25 am
Kirjoittaja Esko_S
Allekirjoittanut on toteuttanut. Mittari on mittariston oikealla puolella ilmaräppänöiden päällä. Sähönen näytti huonoja lukemia, kunnes lopetti kokonaan pelaamasta. Nyt mekaaninen näyttää kylmänä tyhjäkäynnillä 4bar, kaasua 7bar. kuumana 1,2bar ja 4 bar. Pannu 12-HT
Lähetetty: Su Huhti 13, 2008 6:26 am
Kirjoittaja Esko_S
...Niin ja öljynä Mobiili ralliformula 5W-50
Lähetetty: Su Huhti 13, 2008 8:12 am
Kirjoittaja Repe
Kenen tekemä mittari? Pitääkö letku tuoda aina mittarille asti? Entä valo mittarille? Näitä itsestäänselvyyksiä varmaan kaikille muille, mutta mikä on se öljykellon vieressä, about 5 cm oikealle, oleva "anturi"?
Lähetetty: Su Huhti 13, 2008 10:31 am
Kirjoittaja metsäsika
Repe kirjoitti: Pitääkö letku tuoda aina mittarille asti? Entä valo mittarille?
itelläni on ihan tava neste vaimennettu paine mittari ,alkujaan tainnu olla jossakin mehtikonneessa mittaamaassa hytrauliikka järjstelmän painetta tai jotain vastaavaa ,en minä tiiä. valoa näissä mittareissa ei orkiksena ole mut tarkkoja/kalibroituja mittareita kylläkin minun mielestä se letku pitää tuoda mittarille asti ,eihän se mittari muuten toimi

Lähetetty: La Loka 10, 2009 2:05 pm
Kirjoittaja Combo
Nyt käytännön käsi tarvii hieman neuvoja, mitä tarvii hakea hydrauliikka liikkeestä.
Eli nestevaimennettu mittari 0-6-10bar
Letku .
Liityntä koneeseen? T-haara öljykellolta? Mikä kierre?
Omassa HJ61:ssä sähkönen mittari näyttää lämpimänä hieman alle ala- neljänneksen tyhjäkäynnillä.
Lähetetty: Su Loka 11, 2009 8:04 am
Kirjoittaja hj60
Combo kirjoitti:Nyt käytännön käsi tarvii hieman neuvoja, mitä tarvii hakea hydrauliikka liikkeestä.
Eli nestevaimennettu mittari 0-6-10bar
Letku .
Liityntä koneeseen? T-haara öljykellolta? Mikä kierre?
Omassa HJ61:ssä sähkönen mittari näyttää lämpimänä hieman alle ala- neljänneksen tyhjäkäynnillä.
En muista kierrettä, mutta mittari saa olla alarajalla tyhjäkäynnillä. Tässä vanhemmat mittaristot, mutta uudemmassa vastaava kuulemma:
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=325 ... =ohjearvot
Niin ja ite jättäsin sen letkun (eli sen mittarin) ohjaamon ulkopuolelle, siltä varalta että jos korkkaa.
Lähetetty: Ti Loka 13, 2009 7:55 am
Kirjoittaja Combo
Itse itselle vastaten 1/8" kartiokierre näyttää löytyvän öljykellosta.
Lähetetty: Su Tammi 17, 2010 9:22 pm
Kirjoittaja Jason
Tulipa itellekin laitettua ja hyviä paineita näyttää minun mielestä. Kylmänä 6bar, lämmin kone ajossa 3,5bar ja tyhjäkäynnillä hitusen reilu 2bar
Lähetetty: Pe Helmi 26, 2010 8:28 am
Kirjoittaja JariK
Minkäslaista letkua olette käyttäneet, jotenki se pneumatiikka putki epäilyttää?
Lähetetty: Pe Kesä 04, 2010 8:25 pm
Kirjoittaja Jason
Mittarin mukana tuli ohutta kupariputkea, johon vääntelin putken ympärillä joustokierukan halkaisijaltaan 50mm ja kierroksia tuli 4. Ujutin tuon kupariputken puutarhaletkun sisälle välille tulipelti - öp-mittari ja teippasin mittarin puoleisen pään, jos putki menee poikki niin ei valuta öljyjä sisälle, vaan menevät konehuoneeseen.
Tarkoituksena on lisätä vielä näköisälle paikalle öljynpaine valo, kun mittaria ei aina tule hoksittua seurata.