Kuva Kuva

Öljynpaine / mekaaninen mittari

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Repe
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:13 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Öljynpaine / mekaaninen mittari

Viesti Kirjoittaja Repe »

Kysyisin, onko joku toteuttanut öljynpainemittauksen Hojossa mekaanisella mittarilla siten, että näyttö on hytässä? Miksi Toyon öljykellossa on kaksi karvaa, mikä se toinen on? Toinen mennee mittarille ja toinen...mikä sen tehtävä on?
Täältä tullaan...
Esko_S
Viestit: 24
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 7:24 pm
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esko_S »

Allekirjoittanut on toteuttanut. Mittari on mittariston oikealla puolella ilmaräppänöiden päällä. Sähönen näytti huonoja lukemia, kunnes lopetti kokonaan pelaamasta. Nyt mekaaninen näyttää kylmänä tyhjäkäynnillä 4bar, kaasua 7bar. kuumana 1,2bar ja 4 bar. Pannu 12-HT
F250, C6, 7.3 international 4x4
HJ60 (2-H Tbo, 38,5x14,5x15 TSL SLX, Locks)
HJ45 (H, Valmis syksyyn)
Honda XLV-750R
Zetor 6945, DB880
Esko_S
Viestit: 24
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 7:24 pm
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esko_S »

...Niin ja öljynä Mobiili ralliformula 5W-50
F250, C6, 7.3 international 4x4
HJ60 (2-H Tbo, 38,5x14,5x15 TSL SLX, Locks)
HJ45 (H, Valmis syksyyn)
Honda XLV-750R
Zetor 6945, DB880
Repe
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:13 pm
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Repe »

Kenen tekemä mittari? Pitääkö letku tuoda aina mittarille asti? Entä valo mittarille? Näitä itsestäänselvyyksiä varmaan kaikille muille, mutta mikä on se öljykellon vieressä, about 5 cm oikealle, oleva "anturi"?
Täältä tullaan...
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

Repe kirjoitti: Pitääkö letku tuoda aina mittarille asti? Entä valo mittarille?
itelläni on ihan tava neste vaimennettu paine mittari ,alkujaan tainnu olla jossakin mehtikonneessa mittaamaassa hytrauliikka järjstelmän painetta tai jotain vastaavaa ,en minä tiiä. valoa näissä mittareissa ei orkiksena ole mut tarkkoja/kalibroituja mittareita kylläkin minun mielestä se letku pitää tuoda mittarille asti ,eihän se mittari muuten toimi :) :)
Combo
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 10:13 pm

Viesti Kirjoittaja Combo »

Nyt käytännön käsi tarvii hieman neuvoja, mitä tarvii hakea hydrauliikka liikkeestä.
Eli nestevaimennettu mittari 0-6-10bar
Letku .
Liityntä koneeseen? T-haara öljykellolta? Mikä kierre?

Omassa HJ61:ssä sähkönen mittari näyttää lämpimänä hieman alle ala- neljänneksen tyhjäkäynnillä.
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Combo kirjoitti:Nyt käytännön käsi tarvii hieman neuvoja, mitä tarvii hakea hydrauliikka liikkeestä.
Eli nestevaimennettu mittari 0-6-10bar
Letku .
Liityntä koneeseen? T-haara öljykellolta? Mikä kierre?

Omassa HJ61:ssä sähkönen mittari näyttää lämpimänä hieman alle ala- neljänneksen tyhjäkäynnillä.
En muista kierrettä, mutta mittari saa olla alarajalla tyhjäkäynnillä. Tässä vanhemmat mittaristot, mutta uudemmassa vastaava kuulemma: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=325 ... =ohjearvot

Niin ja ite jättäsin sen letkun (eli sen mittarin) ohjaamon ulkopuolelle, siltä varalta että jos korkkaa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Combo
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 10:13 pm

Viesti Kirjoittaja Combo »

Itse itselle vastaten 1/8" kartiokierre näyttää löytyvän öljykellosta.
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Tulipa itellekin laitettua ja hyviä paineita näyttää minun mielestä. Kylmänä 6bar, lämmin kone ajossa 3,5bar ja tyhjäkäynnillä hitusen reilu 2bar
JariK
Viestit: 7
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 11:32 am
Paikkakunta: KaJJJaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

Minkäslaista letkua olette käyttäneet, jotenki se pneumatiikka putki epäilyttää?
HDJ 80 ja C304
Jason
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Loka 12, 2009 4:18 pm
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja Jason »

Mittarin mukana tuli ohutta kupariputkea, johon vääntelin putken ympärillä joustokierukan halkaisijaltaan 50mm ja kierroksia tuli 4. Ujutin tuon kupariputken puutarhaletkun sisälle välille tulipelti - öp-mittari ja teippasin mittarin puoleisen pään, jos putki menee poikki niin ei valuta öljyjä sisälle, vaan menevät konehuoneeseen.

Tarkoituksena on lisätä vielä näköisälle paikalle öljynpaine valo, kun mittaria ei aina tule hoksittua seurata.
Vastaa Viestiin