Tojotan varaosavika
Lähetetty: To Huhti 10, 2008 10:32 pm
Kyseessä tojo pzj75 laatikon siirtäjän haarukoista. Ostin rajan auton jossa oli lootavika, teetätin remontin kaverini firmassa. Laitatin kaikki vähänkin kuluneet osat+laakerit uusiksi. Jostain syystä nelonen jäi "nahkeaksi".(loota purettiin ja kasattiin moneen kertaan useamman ammattiäijän voimin) Oletimme että loota notkistuu ajan kanssa, mutta niin ei käynyt. No sitten ajattelin myydä pirssin joten loota piti ottaa auki. Nyt vika löytyi sattumalta, kun lootan koppaa katsottiin taskulampulla. Kopan seinässä oli siirtäjän haarukan piirtämä viiva!! ja haarukka oli kulunut toispuoleisesti.
Syy löytyi haarukan valunystystä, joka oli n. 2mm korkeampi kuin originaali osa. Ei muuta ku uutta osaa tilaukseen, no siinäkin oli tuo korkea nysty. Vika korjautui yksinkertaisesti viilalla. Loota paikoilleen ja auto ajoon.
Osat oli hankittu Juhan Autosta ja vaadin heiltä toisen lootaremontin hintaa viallisen osan vuoksi.
No he halusivat tutkia nuo osat ja tulos oli se että vaihdettu osa oli valmistustoleranssien mukainen.
Sitten he pyysivät lupaa laatikon aukaisuun. Vein auton Juhan Autoon ja siellä odotti korjaamon vastaanotossa lappu joka pyydettiin allekirjoittamaan. Siinä oli pitkästi tekstiä ja lopussa luki niin että mikäli vika ei johdu viallisesta osasta niin minä joutuisin maksamaan tuo aukaisun osineen ja tiivisteineen. No hehän olivat jo todenneet osan olleen valmistustoleranssien mukaisen, joten olisin joutunut maksamaan rempan kolmannen kerran!!! perkele
Olisi mukava tietää mikä on tuo virallinen rako laatikon ja siirtäjä haarukan välillä, sitä eivät tienneet kuulemma liikkeessäkään ja onko jollain muulla ollut vastaavaa laatikon jäykkyyttä rempan jälkeen
Syy löytyi haarukan valunystystä, joka oli n. 2mm korkeampi kuin originaali osa. Ei muuta ku uutta osaa tilaukseen, no siinäkin oli tuo korkea nysty. Vika korjautui yksinkertaisesti viilalla. Loota paikoilleen ja auto ajoon.
Osat oli hankittu Juhan Autosta ja vaadin heiltä toisen lootaremontin hintaa viallisen osan vuoksi.
No he halusivat tutkia nuo osat ja tulos oli se että vaihdettu osa oli valmistustoleranssien mukainen.
Sitten he pyysivät lupaa laatikon aukaisuun. Vein auton Juhan Autoon ja siellä odotti korjaamon vastaanotossa lappu joka pyydettiin allekirjoittamaan. Siinä oli pitkästi tekstiä ja lopussa luki niin että mikäli vika ei johdu viallisesta osasta niin minä joutuisin maksamaan tuo aukaisun osineen ja tiivisteineen. No hehän olivat jo todenneet osan olleen valmistustoleranssien mukaisen, joten olisin joutunut maksamaan rempan kolmannen kerran!!! perkele
Olisi mukava tietää mikä on tuo virallinen rako laatikon ja siirtäjä haarukan välillä, sitä eivät tienneet kuulemma liikkeessäkään ja onko jollain muulla ollut vastaavaa laatikon jäykkyyttä rempan jälkeen