Sivu 1/2
lisäpyörät hj:seen
Lähetetty: Su Maalis 16, 2008 8:15 pm
Kirjoittaja tanssahtelija
miltä kuulostaa tehdä kolmas akseli eli kaks akselia taakse. joko tekis vähän kuin kuormaautossa et laskeutuvat kolmannet pyörät ja siihen väliin se voiman siirto rulla tai sit läpivetävä kartaani ja kolmas akseli perään millä ehdoilla kannattais tuonne akeen tyrkyttää et sais liikenteeseen
takaoven joutus leikkomaan pienemmäksi ja isontaan perään asti pyörän koteloo ja vähän runkoon lisätä kiinnikkeitä ja lyhyemmät jouset
Lähetetty: Su Maalis 16, 2008 8:22 pm
Kirjoittaja Arwi
Ei ainakaan kääntyminen helpottuis.
Lähetetty: Su Maalis 16, 2008 10:40 pm
Kirjoittaja Rytö
Arwi kirjoitti:Ei ainakaan kääntyminen helpottuis.
Kyllähän se teli ylhäällä kääntyy samalla tavalla.
Henkilökohtainen mielipiteeni on että ei rissallinen nousuteli vastaa telivetoista. Tee vaan suosiolla vetävä akseli sinne taakse.
juu
Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 12:57 pm
Kirjoittaja tanssahtelija
miten sinne akeen kannnattais ehottaa et säilyis kuitenki rekisterissä
Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 2:33 pm
Kirjoittaja Antsa
Suomessa on kuulemma villien huhujen mukaan jopa kyseisen kaltainen laitos olemassa,kuvia ei vaan ole missään näkynyt.
Ja yhen kolme akselisen bj:n olen nähnyt jossain 90 luvun mobilistissa.
Eli ei liene mikään mahottomuus koska on niitä muualla maailmassa liikenteessäkin.
Takapäätä kannattaisi ehkä apinoida jostain 6 x 6 laplanderista tms.
Ja akselivälinhän on vastattava jotain saman sarjan tuotantomallia.
Ja jos ei kärsi huonosta mielikuvituksesta niin,tekaisee sen kolmannen akselin etu akselista,ja tekee siitä ohjaavan.
Ei muuta kun laikka soimaan ja projekti kuvia näytille!!!

Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 2:56 pm
Kirjoittaja e_lappala
Kyllä, kyseisen mallinen auto liikkuu Pohjois-Karjalassa. Ainakin noin 5 vuotta sitten näin kyseisen pelin useempaankin kertaan Uuron shellin lähellä. Eli lieneekö peli jossain Lieksa-Eno-Ilomantsi paikkeilla. Pitää yrittää muistaa ottaa rekisteritunnus ylös, jos sen nään vielä jossain, niin saat kysyä neuvoa. En tiiä mitä nykyjään laki sanoo kyseisestä muutoksesta. Taitaa nuo lakitekstit muuttua koko ajan niin, jotta kaikki erikoinen tai muuten mukava kielletään, ainakin Suomessa, jos ei muualla EU:ssa.
Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 7:30 pm
Kirjoittaja Antsa
No niin löysin sen mobilistin 6/1998. Kuva on hieman sumea,mutta on sentään muuta kuin huhu puhetta.

Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 7:33 pm
Kirjoittaja Antsa
No niin löysin sen mobilistin 6/1998. Kuva on hieman sumea,mutta on sentään muuta kuin huhu puhetta.

Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 8:24 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Näyttäs ihan Mikko U:n Beejeiltä. Taka-akselikötöstys vain on nipattu vege ja tehty n.100 muutakin muutosta.
Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 8:44 pm
Kirjoittaja Antsa
Oliko ihan leimattu tuollaisena?
Lähetetty: To Maalis 20, 2008 5:55 pm
Kirjoittaja tanssahtelija
tekasen land rooverin alustan mallisen tosta takapalkistosta ajelen sit metässä jos ake ei anna lupaa tiellä liikkua. aikonaan rakensin semmosen 2 paikkasen etuakseli takaakseli putkihärdellin eikä saanu lupaa mut myöhemmin tuli noita pukihärdellejä jota kauppas kaikki ja liikenteeseenki
Lähetetty: To Maalis 20, 2008 8:03 pm
Kirjoittaja SuurSyömäri
Joo
Yhä edelleenkin haluaisin suomeen rekisteröidyn kolmiakselisen volvon riittävillä istuimilla. Kuorma-auto kun on niin istuttaisin siihen BJ45 kopan. 38/15 Boggerit joka paikkaan ja ajelisin sillä täysin laillisesti vaikka siperiaan. diisselikoneella.
Mutta köyhä ei näitä haaveita toteuta....
Lähetetty: To Maalis 20, 2008 11:09 pm
Kirjoittaja Rytö
Kannattaa volvot unohtaa kokonaan ja ettiä itelle joku tätä vastaava

Lähetetty: Pe Maalis 21, 2008 7:59 am
Kirjoittaja tanssahtelija
no toi menee vähä liian suureksi kamppeeksi joutuu mettää kaataa jos meinaa eteenpäin päästä
kesän aikana tekasen hj härdellini kolmannella akselilla vähintään 39" alle pyöriks laittelen sit kuvia ku homma rupee muodostuu
lisäpyörät hj:seen
Lähetetty: Pe Maalis 21, 2008 3:38 pm
Kirjoittaja oziolli
Taalla meidan kulmilla nuo kolmiakseliset Landcruiserit, Hiluxit ja Patrolit ovat jokapaivainen naky liikenteessa. Laitan tahan muutaman linkin, niin voit katsella lisaa.
Vetavasta kolmannesta akselista on lahes luovuttu korkean hinnan ja teknisten ongelmien vuoksi. Edut vetavalla kolmannella akselilla ovat vahaiset verrattuna niin sanottuun laiskaan akseliin.
http://www.4wdworld.com.au/outlets/6x6aust/
http://www.6x6australia.com.au/
http://stretchpack.com.au/
http://www.specialisedvehicles.com.au/
http://www.creativeconversions.com.au/lazy%20axles.html