Sivu 1/2
korin korotus (tai jtn muuta?)
Lähetetty: To Maalis 13, 2008 4:11 pm
Kirjoittaja Blis
Joo, elikkä nytten oisi uudet kummit vanteella (33/12,5 mutikat) mutta pirulaiset eivät taho mahtua kaarien sisään... Tarkkoja jos ollaan niin eturenkaat sopisivat muuten mutta etukaaren nokka on n. 5cm päässä rengasta...
ratkaisuksi on ehdotettu korin korotusta ja laikkaa tähän mennessä, mutta mikäs olisi se nopein ja helpoin taha tehdä tuo?
Lähetetty: To Maalis 13, 2008 5:02 pm
Kirjoittaja Jussi
Paras tulee käyrillä jousilla ja luultavasti huonoin pitkillä riipukkeilla. Siinä välissä on sitten korin korotus. korin korotus >50mm tekee jo paljon ylimääräistä työtä ja joka tapauksessa jousen päät tökkii joka paikkaan. Oisko nopein ja halvin laittaa kierrejouset apujousiksi. mulla ois tuos ylimääräinen kierros vähän käytettyjä passatin jousia. Ovat kuulemma niitä laittaneet. Lähtee halvalla
-Jussi-
Lähetetty: To Maalis 13, 2008 5:44 pm
Kirjoittaja Blis
Jussi kirjoitti:Paras tulee käyrillä jousilla ja luultavasti huonoin pitkillä riipukkeilla. Siinä välissä on sitten korin korotus. korin korotus >50mm tekee jo paljon ylimääräistä työtä ja joka tapauksessa jousen päät tökkii joka paikkaan. Oisko nopein ja halvin laittaa kierrejouset apujousiksi. mulla ois tuos ylimääräinen kierros vähän käytettyjä passatin jousia. Ovat kuulemma niitä laittaneet. Lähtee halvalla
-Jussi-
perhana, eipä tuollut tuommosta mieleen, kuis karmia homma ne on turata paikalleen? kierrejouset siis...
Lähetetty: To Maalis 13, 2008 6:43 pm
Kirjoittaja A-P
Helpoin lie kun ostaa koko jousitussetin joltain maastopalikkakauppiaalta.
Jousien taonta ja SOA lienevät halvimmat.
Kierrejousitus olisi jo jousituksen muuttamista ideaalimpaan suuntaan, mutta samalla hankalin toteuttaa.
Lähetetty: To Maalis 13, 2008 6:45 pm
Kirjoittaja Blis
A-P kirjoitti:Helpoin lie kun ostaa koko jousitussetin joltain maastopalikkakauppiaalta.
Jousien taonta ja SOA lienevät halvimmat.
Kierrejousitus olisi jo jousituksen muuttamista ideaalimpaan suuntaan, mutta samalla hankalin toteuttaa.
juu, uudet jousethan on ois pop. Huomioon täytynee vain ottaa opiskelijan rajallinen budjetti (halvempi parempi)....
mutta mutta, tuo apujousi homma alko kiinnostamaan, joku kertokoon lisää?
Lähetetty: To Maalis 13, 2008 6:49 pm
Kirjoittaja A-P
Apujousia en suosittele naapurin akallekkaan! Ellei sitten ole tarkoituksena ajaa Ahvenistolla maastureiden rataennätystä. Ns. kivireki-ilmiö.
Omat apujouset olisi haaveissa heittää romukoppaan, minne ne kuuluvatkin, SOA:n väsäämisen kautta.
Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 2:05 pm
Kirjoittaja Blis
noniin, uuvet lehtipakat kai tuohon täytynee laittaa, nostetaan niillä sitten reilummalti... mutta onkelma oisi että mistä? dobinsonia lupailivat parin kuukauden päästä... OMEA saisi samantien mutta hintaki olisi sitten kiloeuron....
elikkäs, mistä ja mitä kannattaisi lähtä mettästämään? Offroadtarvikkeesta ja offivarusteesta kyselin jo....
Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 5:35 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Taitaapi olla huono et luku vanteessa jos 33"12,5 ottaa kiinni.
PikkuF:llä oli joskus hojarin alla"ennen soaa"37"12,5 MTR:t ja ne otti vähän edessä kiinni.....
Laikkaa kannattas harkita,pääsee paljon helpommalla kun korin korotus.
Lähetetty: Ma Maalis 17, 2008 5:48 pm
Kirjoittaja Blis
Käyttäjä kirjoitti:Taitaapi olla huono et luku vanteessa jos 33"12,5 ottaa kiinni.
PikkuF:llä oli joskus hojarin alla"ennen soaa"37"12,5 MTR:t ja ne otti vähän edessä kiinni.....
Laikkaa kannattas harkita,pääsee paljon helpommalla kun korin korotus.
nojoo, korjataas sen verta että et luku on oikea (kait) kerta sopivat kääntymään tapista tappiin, mutta kaaret ahistaa... pyhänä katoin tarkemmin niin MELKEIN sopi kamasan listan pää pohjaanlyöntikumin ja akselin väliiin...
korin korotus (tai jtn muuta?)
Lähetetty: Pe Maalis 21, 2008 4:45 pm
Kirjoittaja oziolli
Katsopas valmista kierre-apujousi-pakettia Australian eBaysta 60-sarja Landcruiseriin.
Tassa linkki sulle, voit helposti rakentaa vastaavan.
http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll ... ink:top:au
Re: korin korotus (tai jtn muuta?)
Lähetetty: Pe Maalis 21, 2008 7:38 pm
Kirjoittaja Blis
ei hassumman näköinen paketti mutta ukon kanssa ruuvattiin tänään jo etupäähän omen uudet pakat ja vot, alko rattaat sopimaan... eikä menny ku ~8h, etupään ensimmäisen pakka laitattanu ittiiään ku neljä kertaa prkl

, toinen jousi meni jo ensimmäisellä yrityksellä....
Lähetetty: La Maalis 22, 2008 3:39 pm
Kirjoittaja vm
Minkäslainen pomputus tulee jos eteen laittaa apujouset? Nuo dopinssonit kun jättävät keulan liian alas, tai perän liian ylös kummin vaan.. Luultavasti nuita kierrejousia pitäisi olla useampia eri vaihtoehtoja jotta saa mieleisensä.
Sinänsä tuo korinkotus on mielestäni kaikista nopein ja halvin tehdä korottamisen suhteen, oiskohan maksanut satastakaan kaikki värkit ja 77mm tuli nousua.
Lähetetty: La Maalis 22, 2008 6:32 pm
Kirjoittaja Blis
perkele, järki loppuu.... voiko kallistuksen vakaaja taka-akselilla kanittaa sillain että vain tosen pään taka-akselista saa menemään tappiinsa nuilla omen jousilla... Pakatkin ovat oikein päin eli vahvempi pää korissa ja mitta väittäisi kanssa että tappi on keskellä pakkaa....
kysymyshän olisi siis n. 2cm:stä, eteenpäin pitäsi akselin tulla.
edittiä viel, eli tarviiko niitä haistapaska-kumi lirpakkeita rautoineen laittaa nuiden ome:N pakkojen kanssa?
Lähetetty: Su Maalis 23, 2008 5:06 pm
Kirjoittaja Blis
Nonnih, siittähän tuli vielä auto kun aikansa tappeli sen kanssa.... korkeutta tuli näppäset 195cm ja alusta on eri mukava verrattuna vanhaan joka makasi pohjaanlyöntikumien päällä aikalailla. Laittaisin vielä pari kuvaa jos joku kertoopi että minne saisi uppia kuvia jotta voipi liitellä?
Lähetetty: Su Maalis 23, 2008 6:36 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Blis kirjoitti:Nonnih, siittähän tuli vielä auto kun aikansa tappeli sen kanssa.... korkeutta tuli näppäset 195cm ja alusta on eri mukava verrattuna vanhaan joka makasi pohjaanlyöntikumien päällä aikalailla. Laittaisin vielä pari kuvaa jos joku kertoopi että minne saisi uppia kuvia jotta voipi liitellä?
Jäsenet voi laittaa kuvia omaan jäsenruutuun ja romulootaan.