Sivu 1/1
LJ:n vetarit
Lähetetty: To Maalis 06, 2008 6:49 pm
Kirjoittaja perttu.kauppinen
Eli ongelma kun on öljyä vuotavat navat ja ei asetu enää vaikka vaihtaa stefat kun on niin kulunut se vetoakselin kaula. nyt kysynkin että onko kukaan kokeillut täyttää hitsaamalla sitä akselin kaulaa tai jollain vastaavalla konstilla? vaikuttaako hitsaus jotenkin sen kestävyyteen ja mitä katkennut vetari voi saada aikaan?
Lähetetty: To Maalis 06, 2008 7:06 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Voihan sen täyttää on vaan ns.ammattimiehen hommia.
Olekkos kokeillu jättää sitä stefaa hieman ulommas,ettei osuis sen uran kohdalle...
Legenda kertoo et kun siihen stefaan vaihtaa pienemmän jousen niin se pitää orallisessakin akselissa.
Eli sen jousen joka kiristää huulta.
Lähetetty: To Maalis 06, 2008 10:07 pm
Kirjoittaja hj60
Myyäänkös jossain stefan jousia, vai menikö purkuhommiksi?
Lähetetty: To Maalis 06, 2008 10:22 pm
Kirjoittaja vm
Voihan siihen laittaa pienemmän stefan, ulkohalkaisija tietty sama mutta sisäreikä pienempi. Tosin eipä se sillä patentillakaan pitänyt kuin puoli kesää, vetoakseli kun kuitenkin tekee pientä edestakaista liikettä niin syö stefan.
Nyt ajattelin hitsata akselin ja sorvauttaa, joku 55 puikko voisi (ehkä) olla soppeli ja kylmällä virralla hitsuutella.
Tosin jos jollain on ylimääräisenä kulumattomat hj:n lukkoakselin vetoakselit niin voipii tarjota.
Lähetetty: To Maalis 06, 2008 11:09 pm
Kirjoittaja Herra Kurppa
http://board.marlincrawler.com/index.php?topic=32224.0 Tuolla olis valmis ratkaisu ongelmaan, itse stefat ei edes paljoa maksaisi, mutta toimituskulut 75$ tänne, menee vähän turhan arvokkaaks, siihen kun lisää tullit ja alvit vielä päälle niin nousee stefan kappalehinta yli viiden kympin. Jos joku keksii halvemman tavan saada niitä raahattua maapallon poikki tänne niin käsi pystyyn, kiinnostusta löytyisi varmasti noille.

Lähetetty: Pe Maalis 07, 2008 6:20 pm
Kirjoittaja HemmoBJ40
Tilasin Tamgearsilta laakerisetin BJ:n akseliin niin siinä tuli mukana stefat jotka oli tarkoitettu asennettavaksi syvemmälle akseliputkeen kuin alkuperäinen. Oli vaan sen verta tiukka sovite että itse en niitä saanut paikalleen vaan hain alkuperäiset toyotalta. Omat akselit olivat niin hyvät että en viitsinyt nähdä paljoa vaivaa stefojen asennukseen.
Lähetetty: Su Maalis 09, 2008 4:01 pm
Kirjoittaja mikaylikoski
moi
olen kuullut että semmoisia muovisia juttuja on siihen akselin päälle että ei stefa enää uppia siihen uraan ...
ainakin kampiakselin stefan uraan jollakin oli sellanen patentti.
eikä se pusla tarvi paksia värkkiä olla että normi stefa siihen sopii kuitenkin ja eiköhän kun sorvaa jostain muusta värkistä niin tule yhtä hyvä..
kantsii kuitenkin ensin vaihtaa ne messinkipuslat sinne niin itellä asettu öljyn kulutus niitten vaiholla.