Sivu 1/2

HJ-60 Turbo kytkin asiaa

Lähetetty: La Helmi 16, 2008 8:46 pm
Kirjoittaja P-Pete
Nonii ny olis sitte turboneitsyys menetetty :D
Tuli pistettyä hj:in mutka CT-26+61 pakosarja rosteri putki ja eiku säätöhommiin... :D
Hyvin lähti käyntii, siis ei koskaan näin hyvin...tyhjäkäynti OK, syöttöjä lisää ja baanalle kokeilee, hyvinhän se kiihtyy aluksi mut ku :twisted: kytkin luistaa esim. nelosella noin 70km/t ja polkasee kaasua kierrokset nousee nopeampaa kuin vauhti ja kaasulla herkuttelemalla saa kiihtymään paremmin. :shock:
Kertokee joku jolla olis ollu vastaavaa ongelmaa et mikä avuksi.
Mistä ootte hommannu jäykemmän asetelman kytkimeen ja ehkä myös uuten levyn tai jotain ?

Lähetetty: La Helmi 16, 2008 9:13 pm
Kirjoittaja metsäsika
ittellä oli samoja ongelmia kun laitettiin cooleri ja turbosta otettiin "pesiä"lähemmäsk siipiä tai jotaki(en ollu kahtomassa kun seppä sitä sepitti )mut paljon herkemmin se vastailee kaasun painamiseen nyt kun mitä ennen,ja ehkä pikkusen alempaa jopa herää .ahtoja oli sillon 0,9 ja koe ajolla jo huomattiin että kytkin alko luistamaan kun polki kunnolla.mut laitettiin uus kytkin paketti ja vauhtipyörä käytetttiin sorvarilla joka oiko ensin levy pinnan ja hio sen sit silleen ristiin,sillä oli semmonen kone sorviin jossa hiomakivi pyöri toiseen suuntaan ja sorvi toiseen suuntaan sit vielä otti pikkusen asetelman kiinnitys pinnasta pois.näillä systeemillä on ajeltu jo vuosi eikä ole kytkin luistanut ja on vedetty vene kärriä kesäsin ja auto traileria aika usein. niin kysesssä oli kylläkin hj61

Lähetetty: Su Helmi 17, 2008 2:23 pm
Kirjoittaja vm
Tähän kytkin asiaan tosiaankin olisi mukava saada hyviä vinkkejä.

Suunnitelmissa kun on ylipaineistaa reilummalti ht-12 mottia.
Coolerin kampesin keulille, siinä ja siinä että ajovalot vielä mahtuivat .
Kokoa 1000mmx200mmx150mm putket 80mm, joku scanian moottoripaketista oleva viritelmä. Ahtimeksi sitten garretin GT37
Pumppu myös käy pajalla laitettavana.

http://smg.photobucket.com/albums/v483/ ... 400040.jpg

Lähetetty: Su Helmi 17, 2008 7:56 pm
Kirjoittaja peLoGo?
vm kirjoitti:Tähän kytkin asiaan tosiaankin olisi mukava saada hyviä vinkkejä.

Suunnitelmissa kun on ylipaineistaa reilummalti ht-12 mottia.
Coolerin kampesin keulille, siinä ja siinä että ajovalot vielä mahtuivat .
Kokoa 1000mmx200mmx150mm putket 80mm, joku scanian moottoripaketista oleva viritelmä. Ahtimeksi sitten garretin GT37
Pumppu myös käy pajalla laitettavana.

http://smg.photobucket.com/albums/v483/ ... 400040.jpg
Aika ison olonen toi GT37 noin niinku äkkiseltään matalakierros Dieseliin, mistä kierroksista meinasit että herää? Jääkö sulla yli periaattees kaikki mitä tarvitaan 60sen turbottamiseen?

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 9:12 am
Kirjoittaja vm
peLoGo? kirjoitti:
vm kirjoitti:Tähän kytkin asiaan tosiaankin olisi mukava saada hyviä vinkkejä.

Suunnitelmissa kun on ylipaineistaa reilummalti ht-12 mottia.
Coolerin kampesin keulille, siinä ja siinä että ajovalot vielä mahtuivat .
Kokoa 1000mmx200mmx150mm putket 80mm, joku scanian moottoripaketista oleva viritelmä. Ahtimeksi sitten garretin GT37
Pumppu myös käy pajalla laitettavana.

http://smg.photobucket.com/albums/v483/ ... 400040.jpg
Aika ison olonen toi GT37 noin niinku äkkiseltään matalakierros Dieseliin, mistä kierroksista meinasit että herää? Jääkö sulla yli periaattees kaikki mitä tarvitaan 60sen turbottamiseen?
Onhan se tietty aika suurehko, siivet noin mitalla, imu 54 ja pako 61.
Aika lailla samaa kokoa kuin cumminssin 5.9 koneessa käytetään.
Uskoisin että jo 2000rpm kohdilla päästään noin kilon ahtoihin, mutta nämä on teoriittisia lukemia, käytäntö sitten näyttää totuuden :)

Kyllä siitä kaikki muu jää yli paitsi pakosarja, ei nyt ehdi tekemään uutta sarjaa vaan teen välilaipan tuolle garretille jolla saa sen suoraan tuohon vanhaan pakosarjaan.

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 1:15 pm
Kirjoittaja P-Pete
Hienoa että topikki kehittä keskustelua, mutta jos ny kuitenki pysyttäs aiheessa hj:n kytkin ongelma ja nimenomaan sen pitävyys :D
Ei kellään olis vinkkejä....vai mitä ne oli, tippejä...vai oliko ne, tai etes jotain apuja... :?:
Onko normi kytkimestä uutenakaan pitämään, käykö 61 kytkin ns. heittämällä 60:n tilalle vai onko ainoat vaihtoehdot HD tai safari kytkin.

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 2:51 pm
Kirjoittaja pemaripoju
mulla on kans hj-60 ct-26 ahdin ja noin 80x30cm cooleri ahdot 0,9 ja syöttöö räplätty sen verta kun tarvii. aluksi ilman cooleria 0,4 ahdoilla rupes kans vanha kytkin luistaan ja laitoin uuden aisinin kytkinsarjan ja se on kyllä pitänyt joka normi tilanteessa! silloin jos on auto paikallansa ja painaa esim jarrua ja kaasua tarpeeks samalla kun nostaa kytkintä niin luistaa silloin, mutta ei kyllä muuten.

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 5:48 pm
Kirjoittaja vm
P-Pete kirjoitti:Hienoa että topikki kehittä keskustelua, mutta jos ny kuitenki pysyttäs aiheessa hj:n kytkin ongelma ja nimenomaan sen pitävyys :D
Ei kellään olis vinkkejä....vai mitä ne oli, tippejä...vai oliko ne, tai etes jotain apuja... :?:
Onko normi kytkimestä uutenakaan pitämään, käykö 61 kytkin ns. heittämällä 60:n tilalle vai onko ainoat vaihtoehdot HD tai safari kytkin.
Nähtävästi 61:sen kytkin käy. Tai ainakin vauhtipyörä on just samanlainen. Mutta onko niissä mitään eroa?
Mikä tuo safari kytkin on ja tuo HD?

Edellinen kytkin mulla oli sachin paketti, sitä ei ainakaan pääse kehumaan pitävyydeltään luisti nimittäin aika herkästi. Nyt vaihdoin tuon aisinin paketin että saas nähdä miten se pitää.

Ratkaisuhan ongelmaan on kyllä olemassa. Mutta mieluummin siellä pitäisi jousitetun massakytkimen.

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 8:03 pm
Kirjoittaja pemaripoju
niin sintterikytkimen kanssa vois olla vaihteiston pääakseli kireellä jos on hätänen kuski ja kierroksilla nostelee kytkintä.

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 8:09 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
pemaripoju kirjoitti:niin sintterikytkimen kanssa vois olla vaihteiston pääakseli kireellä jos on hätänen kuski ja kierroksilla nostelee kytkintä.
Pumppujalat on erikseen :shock:

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 8:17 pm
Kirjoittaja P-Pete
No kytkimestä en muuta tiedä ku että tutkiessani tuota ruisereitten luvattua maataa eli Australia iibäytä (mistä olen tilannunna ennenki tavaraa), niin pisti silmään tälläset kytkin paketit.
http://cgi.ebay.com.au/HJ60-4-0LTR-2H-D ... m153.l1262
http://cgi.ebay.com.au/HJ60-4-0LTR-2H-D ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com.au/HJ60-4-0LTR-2H-D ... dZViewItem
Sori tais tulla noista linkeistä aika sekavia, mut kokeilkaa toimiiko.
En siis tiedä saako kotimaasta mistään vastaavia tai olisko jollain kokemusta vastaavista tuotteista.

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 8:53 pm
Kirjoittaja Hessu
P-Pete kirjoitti:Australia iibäytä (mistä olen tilannunna ennenki tavaraa)
Olen myös katsellut, että tuolta saisi vaikka mitä... Onko tilaamiesi osien laatu ollut hyvä? Paljonko on ollut rahdit tuolta asti?

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 9:06 pm
Kirjoittaja vm
pemaripoju kirjoitti:niin sintterikytkimen kanssa vois olla vaihteiston pääakseli kireellä jos on hätänen kuski ja kierroksilla nostelee kytkintä.

Joo tai sitten teettää tuollaisen paketin sinne.
Tuo on kahdella levyllä ja pitää n. 900nm ja kolmen levyn paketilla sitten n.1300nm :D Hauskuus ajamisesta tosiaan voi olla hukassa, varsinkin kun mennään metsän puolelle.

Ojennuksen Pasi nuita tekee tilauksesta, jos jota kuta kiinnostaa kokeilla.

http://smg.photobucket.com/albums/v483/ ... auhtis.jpg

Mitä nuille safari ja HD paketeille luvataan väännön kestoa? Kun en minä ainakaan löytänyt tuolta mitään mainintaa? Ilmeisesti jonkin verran jäykemmät asetelmat nuissa?

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 9:34 pm
Kirjoittaja P-Pete
Hessu kirjoitti:
P-Pete kirjoitti:Australia iibäytä (mistä olen tilannunna ennenki tavaraa)
Olen myös katsellut, että tuolta saisi vaikka mitä... Onko tilaamiesi osien laatu ollut hyvä? Paljonko on ollut rahdit tuolta asti?
Viimeksi tilasin etuakseliin kaikki laakerit, tefat, tiivisteet ja murrokset.
Kaikki laakerit olivat sarjoina Toyon orggiskamaa johon sisälty samat tefat ku orggikset ja toimituskulut tais olla naurettavat 25 egee.
Plus että alvinhan joutu maksaan ku osat jäi tulliin, silti kannatti.
Niin ja murrukset oli orggiksia hieman vahvemmat mutta meni paikalleen ilman avarruksia ja oli laadultaan hyvät (ei ollu jäysteitä eikä ylimääräisiä työstö jälkiä).

Lähetetty: Ma Helmi 18, 2008 10:45 pm
Kirjoittaja ventora
ei noilla pienillä sintteri monilevyillä tee mitään offiautossa,palavat välittömästi,ennenmin tekee kahdella vakiolevyllä ja turbon asetelmalla.