Sivu 1/1

RJ woblaa..tai puistaa....

Lähetetty: Su Helmi 10, 2008 11:08 pm
Kirjoittaja Häxy
Seuraavanlainen pulma siis alkanut ilmetä: hidastettaessa n. 90km/h. vauhdista moottorijarrutuksella/kytkin pohjassa rullaten,siis siten että vauhti hidastuu hitaasti,jarruun koskematta,alkaa pirunmoinen tärinä n.80km/h. vauhdista ja jatkuu noin 50km/h. saakka,kunnes loppuu. Autossa 235/75/15 renkaat,eli ei edes suuret,katsuri ei löytänyt väljää nivelistä tms. Olisiko ohjausiskari tullut tiensä päähän?...muita "varmoja" paikkoja?.... :?

Lähetetty: Ma Helmi 11, 2008 6:42 am
Kirjoittaja Jyki_BJ40
Ohjausiskarista alottaisin vikaa ettimään.Itellä woblauksen syy löyty just tosta ohjausiskarista.

Lähetetty: Ma Helmi 11, 2008 8:56 am
Kirjoittaja Pötky
Ja sitte jos ei ohjausiskarissa vaikuta olevan mitään niin jossaki on kuitenki...

Alustan puslat on semmonen paikka jotka kanssa voi aiheuttaa moista vaivaa,
Mulla läjässä ei katsurit huomautelleet alustan puslista mitään vaikka olivat ihan kauheassa kunnossa.
Ajelu kuitenkin muuttui n. 100x tasaisemmaksi alustapäivityksen jälkeen, ja lähes kaikista puslista löytyi väljää, osasta toista senttiä...

Isot pojat sano että varsinkin panhardin puslien väljät aiheuttaisi moista vikaa.

Missä kunnossa olkalaakerit on, tuntuuko välystä kun repii rengasta?
(Tämänhän älyää kyllä monasti jo katsurikin kertoilla)

Lähetetty: Ma Helmi 11, 2008 8:57 am
Kirjoittaja Pötky
Nii, ja jos kerran Oulussa asustelet nii ajele Kempeleessä käymään nii juodaan kahvit ja ihmetellään porukalla. laittelen yv:nä yht tietoja

Lähetetty: Ma Helmi 11, 2008 9:01 am
Kirjoittaja pulu
uusippas alustan puslia,sen ohjaus iskarin voit kyl unohtaa ,ei siin vika ole.lähtisin etu tukivarsien puslista,näytti iteläki ehjiltä ,mut kun laitoin uudet ni kas kummaa woplukset loisti poissa olollaan!

Lähetetty: Ma Helmi 11, 2008 8:22 pm
Kirjoittaja pertsa
95% ohjausiskari :D osta OME lakkaa ravistamasta

Lähetetty: Ma Helmi 11, 2008 9:52 pm
Kirjoittaja IironSika
Pulun kanssa samoilla linjoilla. Ohjausiskari SAATTAA poistaa tai lieventää oireita, mutta EI ole kylläkään korjaus ongelmaan. Kunnossa olevalla alustalla ja ohjauksella pystyy ajamaan ilman woblauksia ja tärinöitä kokonaan ilman ohjausiskariakin! Erityisesti tuolla "monsteri"rengaskoolla. Pötky on siinä oikeassa, että panhardin puslat on erittäin kriittinen kohta, eikä vaadi isoakaan klappia että alkaa ongelmat. Tosin kokemuksesta voin sanoa, että yleensä woblaus ei ole jonkun yhden kohdan aiheuttama, vaan monen pienen tekijän potenssiin kasvava summa.

Laakerit, kaikki puslat, simpukka ja sen kiinnitys, renkaiden tasapainotus, auraus/haritus, caster-kulma, vanteet, ohjauksen ja raidetangon nivelet jne jne. Siinä mahdollisia osasyyllisiä. Eikä katsuri kyllä kaikkia välyksiä huomaa, eikä usein edes katso...