Kuva Kuva

RJ woblaa..tai puistaa....

Technical issues chat

Valvoja: Käyttäjä

Häxy
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 6:30 am
Paikkakunta: oulu

RJ woblaa..tai puistaa....

Viesti Kirjoittaja Häxy »

Seuraavanlainen pulma siis alkanut ilmetä: hidastettaessa n. 90km/h. vauhdista moottorijarrutuksella/kytkin pohjassa rullaten,siis siten että vauhti hidastuu hitaasti,jarruun koskematta,alkaa pirunmoinen tärinä n.80km/h. vauhdista ja jatkuu noin 50km/h. saakka,kunnes loppuu. Autossa 235/75/15 renkaat,eli ei edes suuret,katsuri ei löytänyt väljää nivelistä tms. Olisiko ohjausiskari tullut tiensä päähän?...muita "varmoja" paikkoja?.... :?
Jyki_BJ40
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:43 pm
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja Jyki_BJ40 »

Ohjausiskarista alottaisin vikaa ettimään.Itellä woblauksen syy löyty just tosta ohjausiskarista.
#337
Pötky
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 9:46 am
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pötky »

Ja sitte jos ei ohjausiskarissa vaikuta olevan mitään niin jossaki on kuitenki...

Alustan puslat on semmonen paikka jotka kanssa voi aiheuttaa moista vaivaa,
Mulla läjässä ei katsurit huomautelleet alustan puslista mitään vaikka olivat ihan kauheassa kunnossa.
Ajelu kuitenkin muuttui n. 100x tasaisemmaksi alustapäivityksen jälkeen, ja lähes kaikista puslista löytyi väljää, osasta toista senttiä...

Isot pojat sano että varsinkin panhardin puslien väljät aiheuttaisi moista vikaa.

Missä kunnossa olkalaakerit on, tuntuuko välystä kun repii rengasta?
(Tämänhän älyää kyllä monasti jo katsurikin kertoilla)
Pötky
Viestit: 21
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 9:46 am
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pötky »

Nii, ja jos kerran Oulussa asustelet nii ajele Kempeleessä käymään nii juodaan kahvit ja ihmetellään porukalla. laittelen yv:nä yht tietoja
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

uusippas alustan puslia,sen ohjaus iskarin voit kyl unohtaa ,ei siin vika ole.lähtisin etu tukivarsien puslista,näytti iteläki ehjiltä ,mut kun laitoin uudet ni kas kummaa woplukset loisti poissa olollaan!
Avatar
pertsa
Viestit: 198
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 9:11 am
Paikkakunta: Holmestrand Norge

Viesti Kirjoittaja pertsa »

95% ohjausiskari :D osta OME lakkaa ravistamasta
IironSika
Viestit: 422
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 8:11 pm
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja IironSika »

Pulun kanssa samoilla linjoilla. Ohjausiskari SAATTAA poistaa tai lieventää oireita, mutta EI ole kylläkään korjaus ongelmaan. Kunnossa olevalla alustalla ja ohjauksella pystyy ajamaan ilman woblauksia ja tärinöitä kokonaan ilman ohjausiskariakin! Erityisesti tuolla "monsteri"rengaskoolla. Pötky on siinä oikeassa, että panhardin puslat on erittäin kriittinen kohta, eikä vaadi isoakaan klappia että alkaa ongelmat. Tosin kokemuksesta voin sanoa, että yleensä woblaus ei ole jonkun yhden kohdan aiheuttama, vaan monen pienen tekijän potenssiin kasvava summa.

Laakerit, kaikki puslat, simpukka ja sen kiinnitys, renkaiden tasapainotus, auraus/haritus, caster-kulma, vanteet, ohjauksen ja raidetangon nivelet jne jne. Siinä mahdollisia osasyyllisiä. Eikä katsuri kyllä kaikkia välyksiä huomaa, eikä usein edes katso...
Vastaa Viestiin