Sivu 1/1

Neliveto vm-98 Cruiserissa

Lähetetty: To Helmi 07, 2008 9:22 am
Kirjoittaja resu
Malli siis 90 3.0 td vm-98. Neliveto ei siis kytkeydy pois, vivun vetäessä takaveto asentoon(H) valo sammuu mittaristossa, mutta etuveto vetää yhä. Vipu pukattaessa neliveto asentoon(HL) nelivedon valo syttyy ja neliveto on päällä. Sitten laatikossa N ja olikohan se LL eli hidaspuoli pelaa ok. Auto on automaattilaatikolla joka pelaa tosi hyvin. Onko nyt vika käyttäjässä vai missä?

Lähetetty: To Helmi 07, 2008 9:41 am
Kirjoittaja tracer_bullet
Kokeile peruuttaa pari metriä sen jälkeen kun olet siirtänyt nelivedon vivun takaveto asentoon.

Lähetetty: To Helmi 07, 2008 10:06 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Valon pitaisi sammua vasta kun itse veto on kytkeytynyt pois.
Miten totesit etupaan viela vetavan?

Lähetetty: To Helmi 07, 2008 10:23 am
Kirjoittaja resu
Kokeilin peruutellakin, mutta lumella näyttäisi sutivan etupääkin. En ole nostanut autoa ilmaan tms. kokeilin ihan vaan sutimalla lumella. Onko merkitystä missä asennossa vaihteenvalitsin on(P,R,N,D,2,L) nelivetoa kytkettäessä. Hommasin auton tiistaina ja illalla sitä testailin. Sitten vielä: miten tuon T-Belt valon saa kuitattua, kun se remmi on nyt vaihdettu?

Lähetetty: To Helmi 07, 2008 11:32 am
Kirjoittaja tappura
En ole varma , mutta oisko näissä jatkuvaneliveto hidas/nopea ja ne muut kytkentävivut laittaa tasauspyörästön lukot vain päälle .

Lähetetty: To Helmi 07, 2008 11:56 am
Kirjoittaja hj60
Siihen keskilukkoonhan nuo termitkin viittaa, eli olisko H isopuoli, keskilukko auki, HL "high lock" eli isopuoli, keskilukko kiinni, ja LL "low lock" eli pikkupuoli, keskilukko kiinni?

Onkos näitä enää aikoihin tuotu suomeen kytkettävällä nelivedolla, tehäänkö ees enää tehdasoptiona?

Lähetetty: To Helmi 07, 2008 12:44 pm
Kirjoittaja resu
Katoppa vain :oops: . Niin taitaa ollakkin. Ihme että ne eturenkaatki pyörivät.
Yleensähän niissä on 2wd jne...Onpas muuten asiallinen keskustelupalsta kerrankin, kiitos siitä. Tuo T-Belt valo vissiin pitää käydä jossain kuittauttamassa, jos sen voi kotikonstein tehdä, olisin kiitollinen vihjeistä.

Lähetetty: To Helmi 07, 2008 2:13 pm
Kirjoittaja hj60
En tiiä T-belt valosta, Hiaceissa on öljynvaihtovalolle semmonen resettinappi siinä mittaristossa, kumitutti irti mittarilasista ja siitä rautalangalla tms kuitataan se valo pois, en oo varma kuittaako se siinä T-beltinki.

Lähetetty: To Helmi 07, 2008 4:41 pm
Kirjoittaja resu
No sain kuitattua sen t-beltin. Jopa neuvoivat merkkiliikkeessä, kun soitin.

Mittarin takana, missä polttimot sun muut on, on myös ruuveja se takaseinä täynä, mutta yksi reikä on ilman ruuvia, johon otetaan ruuvi viereisestä paikasta, jossa on ruuvi.

Lyhyesti: etsi tyhjä reikä ja ota lähin vierenen ruuvi ja ruuvaa siihen, niin beltti on kuitattu.
Samalla laitoin pudonneen hehkun"D"valon kohtaan. Tuli hyä!
Semmosta. Ja kiitosta kaikille neuvojille :D

Lähetetty: Pe Helmi 08, 2008 7:23 am
Kirjoittaja hj60
Kiitos itsellesi, esimerkillistä käytöstä kertoa tänne tuo saamasi ohje.

Lähetetty: Ma Helmi 11, 2008 7:06 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
hj60 kirjoitti:Siihen keskilukkoonhan nuo termitkin viittaa, eli olisko H isopuoli, keskilukko auki, HL "high lock" eli isopuoli, keskilukko kiinni, ja LL "low lock" eli pikkupuoli, keskilukko kiinni?

Onkos näitä enää aikoihin tuotu suomeen kytkettävällä nelivedolla, tehäänkö ees enää tehdasoptiona?
Juuei, kaikki on jatkuvalla nelivedolla.

Resulle onnittelut hyvästä autovalinnasta. 8)