Sivu 1/1

Korin paikkauksesta koriliimalla ja koritinalla

Lähetetty: Ke Helmi 06, 2008 8:37 am
Kirjoittaja Tomppa 82
Joo elikkäs sellasta kyselisin, että...

Onko kellään kokemuksia kautta tietoa koriliimojen ja koritinan käytöstä?

Ajattelin kokeilla HJ:n paikkauksessa vähän molempia. Samaan paikkaan ei varmaan voi kumpaakin käyttää? Isompia paikkoja ajattelin laittaa koriliiman kanssa kiinni ja mahdollisuuksien mukaan ajattelin myös käyttää pakkelin sijaan koritinaa. On niin hienon näköstä kattella jenkkilästä tulevia telkkuohjelmia, missä korit laitetaan tinan kans kondikseen.

Eli onko kellään kokemuksia / tietoa näiden käytöstä? Plussaa? Miinusta?


------------------------------

Ihan hyvältähän se pelleiltään näyttää, näin yht äkkiä katottuna :D

Lähetetty: Ke Helmi 06, 2008 9:02 am
Kirjoittaja Hessu
Tinaukseen löytyy hyviä ohjeita overdive-jenkkiautofoorumilta. Sieltä kun klikkaa haku ja laittaa hakusanaksi esim. tinaus. Tässä yksi viestiketju:http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 201e2edbf3
Noiden ohjeiden perusteella sain itsekin tinauksen onnistumaan.

Koriliimasta ei ole kokemuksia, mutta googlettamalla näyttäis siltä, että liitettävien peltien pitää olla todella hyvin toisiinsa sopivat ja pinnat puhtaat, jotta liitokset sitten pitää. Omaan autoon en kyllä alkais ruostekorjauksia tekemään koriliimalla, vaan mieluummin hitsaamalla.

Lähetetty: Ke Helmi 06, 2008 5:40 pm
Kirjoittaja Jul
Tuossa on hyvät ohjeet ja muutakin hyvää ohjeistusta korin korjauksesta:

http://www.torinoproject.com/tech/koritinaus.htm

Lähetetty: La Helmi 09, 2008 5:38 pm
Kirjoittaja A-P
Liimaaminen niittaamisen kanssa on jossain mielessä hitsaamista järkevämpi vaihtoehto, kun hitsauksessa tuotu lämpö aina altistaa korroosiolle. Tosin liima tarttee riittävästi liitettävien osien välille pinta-alaa.
BeeJiin kylkipeltejä olen kuvitellut vaihtavani liiman ja niittien kera.
Johan noita autoja kasataan liimaamalla ja niittaamalla. Sotilasmallin hummeri esimerkkinä.