61:n simpukan kiristäminen, meniköhän pieleen?
Lähetetty: La Helmi 02, 2008 1:31 pm
HJ-61n ohjauksessa alkoi olla kone sammuitettuna noin 6cm klappia. Ajattelin kiristää simpukan ja aloitin homman lukemalla birfieldin manuskasta ja täältä foorumilta miten homman pitäisi mennä. Asiaan kuuluu tietenkin vaimolta saatu puolen tunnin jousto auton laittoon.
Eli, keula ilmaan liftillä ja kiristysruuvia 1/4 kierrosta kiireemmälle. Ratista kääntämään, ohjaus hieman tahmea (oletan että tehostetun kuuluukin olla) pyörät ilmassa mutta löysää ratilla vielä saman verran renkaat maassa. No, keula ylös ja ruuvia kireemmälle, sama homma pariin kertaan kunnes ohjaus muuttui selvästi tahmeammaksi ja jokunen jäykempikin kohta tuntui muttei kuitenkaan kokonaan kanittanut, siinä vaiheessa ruuvi oli jo varmaan 1-1,5 kierrosta tiukemmalla. No, tää oli ilmeisesti jo liian kiree, ruuvi noin 0,5 kierrosta auki ja ohjaus ehkä hiukan tahmeampi kuin alussa mutta ratissa löysää vain ~4cm, ei mitään huomattavaa jäykempää kohtaa. Keula alas ja tielle kokeilemaan. Ohjaus on täsmempi ja ratilla huomattavasti vähemmän löysää kuin ennen. Mielestäni ohjaus oli himpun tahmeempi kuin ennen. Totuuden nimissä ei ole mitään hajua missä suhteessa toi ruuvi lopulta kiristyi alkuperäiseen asentoon verrattuna
Asiaanhan kuuluu, että nyt oli mennyt jo noin tunti ja vaimo huudellut useamman kerran vahtimaan lapsia hiekkalaatikolle. Ei auta kamat kasaan ja lapsenvahdiksi. Nyt kuitenkin jäi häiritsemään, että jäikö se liian tiukaksi ? Voisko joku kokeneempi kommentoida. Ohjaus ei kanittanut missään kohti pyörät ilmassa mutta oli tasaisen tahmea.
Olisi pitänyt kokeilla miten pyörät kääntyy ilmassa ennen mitään säätöjä mutta pääs unohtuu kovien paineiden alla. Eli onkohan toi nyt ok, vai voiko simpukka olla liian kireällä.
Vastaukset toisivat mukavasti mielenrauhaa.
Eli, keula ilmaan liftillä ja kiristysruuvia 1/4 kierrosta kiireemmälle. Ratista kääntämään, ohjaus hieman tahmea (oletan että tehostetun kuuluukin olla) pyörät ilmassa mutta löysää ratilla vielä saman verran renkaat maassa. No, keula ylös ja ruuvia kireemmälle, sama homma pariin kertaan kunnes ohjaus muuttui selvästi tahmeammaksi ja jokunen jäykempikin kohta tuntui muttei kuitenkaan kokonaan kanittanut, siinä vaiheessa ruuvi oli jo varmaan 1-1,5 kierrosta tiukemmalla. No, tää oli ilmeisesti jo liian kiree, ruuvi noin 0,5 kierrosta auki ja ohjaus ehkä hiukan tahmeampi kuin alussa mutta ratissa löysää vain ~4cm, ei mitään huomattavaa jäykempää kohtaa. Keula alas ja tielle kokeilemaan. Ohjaus on täsmempi ja ratilla huomattavasti vähemmän löysää kuin ennen. Mielestäni ohjaus oli himpun tahmeempi kuin ennen. Totuuden nimissä ei ole mitään hajua missä suhteessa toi ruuvi lopulta kiristyi alkuperäiseen asentoon verrattuna
Asiaanhan kuuluu, että nyt oli mennyt jo noin tunti ja vaimo huudellut useamman kerran vahtimaan lapsia hiekkalaatikolle. Ei auta kamat kasaan ja lapsenvahdiksi. Nyt kuitenkin jäi häiritsemään, että jäikö se liian tiukaksi ? Voisko joku kokeneempi kommentoida. Ohjaus ei kanittanut missään kohti pyörät ilmassa mutta oli tasaisen tahmea.
Olisi pitänyt kokeilla miten pyörät kääntyy ilmassa ennen mitään säätöjä mutta pääs unohtuu kovien paineiden alla. Eli onkohan toi nyt ok, vai voiko simpukka olla liian kireällä.
Vastaukset toisivat mukavasti mielenrauhaa.